Aion seuraavaksi hankkia peruspuhelimen enkä osta älypuhelinta enää
onko ketään joka olisi näin tehnyt? minkä merkkisen ostit?
Kommentit (46)
Myitkö myös autosi ja hommasit hevosrattaat tilalle?
Vierailija kirjoitti:
Vähän eri asia ja liikenteessä olisi paljon turvallisempaa, jos ihmiset keskittyisi näyttöjen selaamisen sijaan siihen ajamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Parempi vertaus olisi että myitkö invamoposi ja rupesit pyöräilemään.
Mulla on onneks vanhat nokialaiset olemassa ja käytössä, älypuhelinta ei ole ollut eikä ole tulossakaan.
seuraavan kerran kun joudun ostamaan uuden puhelimen ja että tämä nykyinen on loppuun käytetty, ostan peruspuhelin ja totun siihen että kännykällä ei räplätä ja selailla jatkuvasti nettiä. ei tarvitse päivitellä ja käyttää jatkuvasti sovelluksia ilman pärjäsin silloin aikoinaan. vähä aikaa saattaa tuntua oudolta mutta siihen tottuu ja lähipiirissä on yhdellä peruspuhelin ja hyvin pysyy hengissä.
tämä nykyinen 399e maksanut on seuraavaksi 99e.
Onko muita jotka on vaihtanut älypuhelin peruspuhelimeen takaisin??
Vierailija kirjoitti:
seuraavan kerran kun joudun ostamaan uuden puhelimen ja että tämä nykyinen on loppuun käytetty, ostan peruspuhelin ja totun siihen että kännykällä ei räplätä ja selailla jatkuvasti nettiä. ei tarvitse päivitellä ja käyttää jatkuvasti sovelluksia ilman pärjäsin silloin aikoinaan. vähä aikaa saattaa tuntua oudolta mutta siihen tottuu ja lähipiirissä on yhdellä peruspuhelin ja hyvin pysyy hengissä.
Tein tuon vaihdon joku aika sitten ja tässä on kaikenlaista tullut huomattua, hyvää ja joitain ei niin käteviä asioita myös. Omassa peruspuhelimessa ei ole nettiä ja kamera on aivan surkea.
Haluaisin myös tavallisen peruspuhelimen mutta olisi vaikea hoitaa asioita, koska minulla ei ole minkäänlaista tietokonetta.
Vierailija kirjoitti:
Nokian peruspuhelimen, täyttää puhelimen tehtävän. Laskut hoidan kotona tabletilla. Kyllästyin myös älypuhelimeen ja on se tossa kaapissa mutta en sitä nyt ainakaan tähän ajankohtaan halua.
Mä käytän älypuhelinta vain kotona "tablettina".
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin myös tavallisen peruspuhelimen mutta olisi vaikea hoitaa asioita, koska minulla ei ole minkäänlaista tietokonetta.
Ei ole myöskään televisiota niin uutisten seuraaminen olisi hankalaa.
Älkää helvetissä ostako Xiaomia ! Tuo hemmetin mainoskone työntää roblox peliään 5 kertaa päivässä tai aina kun siihen koskee Sen suosiossa on myös candy crush saga sekä omatoiminen biometrisen tunnistuksen unohtaminen verkkopankissa Tekoälyn parissa etsin 2 tuntia tietoa ja selvisi että laite on buginen paska joten poistin verkkopankin ja otin vanhan hyvän vuoden 2012 nokian käyttöön
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän eri asia ja liikenteessä olisi paljon turvallisempaa, jos ihmiset keskittyisi näyttöjen selaamisen sijaan siihen ajamiseen.
Onko tiekartaston selaaminen ajon aikana sitten turvallisempaa kuin puhelimen navigaattorin seuraaminen? Sitä paitsi vanhoilla nokialaisilla monet hakkasi tekstiviestejä ajon aikana.
Vierailija kirjoitti:
ei ole ongelma, halpa tabletti ajaa perusasiat, esim pankki, mobiilivarmenne niillä saatkin hoidettua paljon.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on onneks vanhat nokialaiset olemassa ja käytössä, älypuhelinta ei ole ollut eikä ole tulossakaan.
Miten niissä on kestäneet akut muka? Akku näissä laitteissa menee käytön ja lataamisen takia muutamissa vuosissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niissä on kestäneet akut muka? Akku näissä laitteissa menee käytön ja lataamisen takia muutamissa vuosissa.
peruspuhelimeen voi vaihtaa akun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki voi ja sen voi tehdä helposti itse. Mutta miten on akkuja saatavilla? Varsinkin jos on puhelinmalli, jota ei valmisteta enää? Itselleni kävi älyluurin kanssa siten, että olisi pitänyt vaihtaa akku, mutta sitä ei saanut enää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tein tuon vaihdon joku aika sitten ja tässä on kaikenlaista tullut huomattua, hyvää ja joitain ei niin käteviä asioita myös. Omassa peruspuhelimessa ei ole nettiä ja kamera on aivan surkea.
Ongelmaksi nämä seikat muodostuvat:
-Kun olet liikkellä jossain kaupungilla tms. ja pitäisi kartasta katsoa jonkun paikan sijainti, aukioloajat, tai julkisen liikenteen aikataulut. Tai täytyy soittaa jonnekin eikä ole puhelinnumeroa tallennettuna, et voi googlata yhteystietoja ilman nettiä. Toki ne voi katsoa kotona netistä etukäteen, mutta jos tulee vaikka reissussa muutos suunnitelmiin, tai joku yllättävä tilanne, niin et pääse katsomaan aikatauluja, yhteystietoja ja reittejä netistä puhelimella.
-Monissa kaupoissa ei nykyään ole kunnollista asiakaspalvelua ja myyjiä, vaan käytännössä pitää netistä googlettaa tuotteiden ominaisuuksia ja saatavuuksia itse. Kun ei ole älypuhelinta, niin et kauppojen hyllyillä seikkaillessa sitä itse pysty tekemään. Hintojen vertailu netissä ei myöskään onnistu ilman nettiselainta.
-Kameran puute haittaa tilanteissa, joissa pitäisi äkkiä dokumentoida joku vika ja laittaa kuvaviesti huoltoon, tai reklamaatiota varten asiakaspalveluun. He monesti pyytävät kuvia, niin tietävät heti mistä kyse, tai mitä osia pitää tilata.
Olisi kiva, jos markkinoilla olisi samanlaisia puhelimia kuin oli vielä joskus päälle vuosikymmen sitten, eli puhelin on pieni ja siinä toimii perusnetti ja on hyvänlaatuinen kamera, mutta sitä ei ole tungettu tukkoon kaikkia äppejä, someja jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki voi ja sen voi tehdä helposti itse. Mutta miten on akkuja saatavilla? Varsinkin jos on puhelinmalli, jota ei valmisteta enää? Itselleni kävi älyluurin kanssa siten, että olisi pitänyt vaihtaa akku, mutta sitä ei saanut enää.
Vastaan tähän koska minulla on Nokia peruspuhelin vuosimallia 2007. Viime vuonna ostin vasta ensimmäistä kertaa uuden akun puhelimeeni, ja niitä peruspuhelinten uusi akkuja kyllä löytyy, noinkin vanhoihin. Älyluurit ovat asia erikseen.
Näköjään osaat käyttää tietokonetta/tablettia. Miksi et halua älypuhelinta?
N61
Ai sillä rotweilerilla?