Ketä noihin kesätyöpaikkoihin pääsee?
Itse hakenut nyt 10 vuotta enkä ole koskaan päässyt. Ihmettelen ketä niihin valitaan.
Kommentit (16)
Minä pääsin joskus n. 30 vuotta sitten kaupungin kesätöihin koska äitini oli myös siellä töissä. Seuraavina kesinä pääsin sinne sen takia kun olin jo edellisenä vuonna ja kaikki jo tunsivat minut entuudestaan.
Samat kuin teatterikorkeakouluun, mm. näyttelijöiden lahjattoma lapset. Tai pilpiirtäjän tytär.
Meille tulee kesätöihin työntekijöitten sukulaisia tai naapureitten lapsia tms. Joka tapauksessa jokaisella kesätyöntekijällä on suosittelija yrityksen sisällä ja siten me tiedämme kaikki, että koska Kalle kehui Leeviä, niin myös Kalle on tavallaan vastuussa siitä, että Leevi tekee työnsä.
Vuodesta 2016 lähtien olen ollut kaupungilla kausityöntekijänä ja taas tulevana kesänäkin eikä sielä ole ollut ennestään ketään tuttua.
Joko olet ammattilainen tai jonkun tuttu
Ainakin pitänee osata pronominien käyttö.
Parikymppiset joilla on 5-10 vuotta työkokokemusta.
johtajan siskon lapset ja lipevän myyjän kaverit
Ne, jotka osaavat kysyä, "Kuka" eikä "Ketä".
Ilman veetuilua: Hyvä hakemus auttaa.
T. Yli 500 kausityöntekijää palkannut.
Vierailija kirjoitti:
Parikymppiset joilla on 5-10 vuotta työkokokemusta.
eikä mitä tahansa työkokemusta, vaan työkokemus pitää olla juuri siitä samasta työstä, johon haetaan.
koska tällaisia ihmisiä ei ole olemassa, on siis valtava työvoimapula ja pitää äkkiä saada 400000 uutta moniosaajaa suomeen.
Vierailija kirjoitti:
kuka kaikkia sä olet sinne palkannut?
Vierailija kirjoitti:
Auttaako se hakemus myös silloin, jos on nelikymppinen ja työkokemusta 0 päivää?
Vierailija kirjoitti:
johtajan siskon lapset ja lipevän myyjän kaverit
Kannattaa miettiä miksi näin tapahtuu. Jos olisit firman omistaja, tekisit valinnan itsekin näin. Jos vakityöntekijä suosittelee huonoa, hän saa kuulla kunniansa. Kyseessä on siis äärimmäisen pitkälle optimoitu valintaprosessi.
Monissa firmoissa työntekijöiden lasten palkkaaminen kesätöihin on kielletty. Kokemusta omien lasten kohdalla on ainakin siitä, että kaksikielisyys avaa ovia kesätöihin. Jos on vähänkin asiakaspalvelua ja yksi osaa palvella sujuvasti myös ruotsiksi, hän on aika vahvoilla. Oma-aloitteisuus on myös hyväksi. Aina ei kannata tyytyä vain lähettämään sähköpostia.
Vakityöntekijöiden lapset.