Miksi koirat pelkäävät minua?
Miksi monet koirat tuntuvat pelkäävän tai välttelevän minua? Olen ihan tavallinen keski-ikäinen nainen. En lähestyä koiria, ei tuijottele, he saavat tulla haistelemaan ja vasta sitten rapsuttelen. En myöskään pelkää koiria. Koirat ovat ok, mutta en ole mikään koiraihminen. Suhtaudun koiriin aika neutraalisti ja heidän olla rauhassa.
Jotkut koirat kuitenkin tuntuvat karsastavan minua, he jäävät kauemmas valppaana katsomaan ja haukkumaan, tai eivät tule luo, vaikka muita ohmisiä moikkailisivat. Omistajat sanovat, että outo juttu, mutta ei pidä loukkaantua. Tai jos koira tulee tervehtimään porukkaa, jossa kaikki ovat yhtä koiralle vieraita, niin minut haistetaan pikaisesti ohi mennen ja muita tervehditään iloisemmin ja kauemmin.
Pukeudun usein tummiin vaatteisiin, mutta niin moni muukin.
Viimeksi tänään kahvilassa naapuripöydän alla ollut villakoira haukahteli minulle ja omistaja sanoi, että koira taitaa pelätä minua. Mikähän minussa voi olla koirien mielestä vikana?
Kommentit (27)
Minusta tykkäävät monet koirat, paitsi vihaisemmat terrierit yms eivät tai ihmisiä välttelevät lapinkoirat eivät lähesty hihnassa. Koira etsii kai pitämisen merkkejä ihmisestä että onko ystävällinen, hymy, neutraali antaa kuvan että olet neutraalin välttävä?
Vieraat ihmiset eivät ole luonnostaan monenkaan koiran mielestä kiinnostavia ja siksi perääntyvät jos joku niitä yllättäen lähestyy.
Käyttäydyt koiraeläinten alphanaaraan tavoin, koko olemuksesi viestii koirille että olet johtaja, etkä koe asemaasi uhatuksi. Monikaan lemmikkikoira ei tällaista käytöstä kohtaa ja osa sitten hämmentyy, jopa pelkää.
Ei tuossa ihmeellisempää ole, eikä sinussa ole mitään vikaa.
Minulla on taas päinvastoin. Ovat aina tulossa moikkaamaan minua. Itselläni ei ole koiraa.
Vierailija kirjoitti:
Koirat aistivat pahuuden ja taidan olla joku paholainen. Katulamputkin usein sammuu aina kun satun kohdalle
Mäkin olen varmaan sitten joku paha henki tai demoni tietämättäni.
ap
Sama täällä, sillä erotuksella etten erityisesti pidä koirista ja isoja koiria jännitän huonojen kokemusten takia.
Suhtaudun kuitenkin koiriin ystävällisesti, mutta ne per keleet haistavat kaukaa jännitykseni ja joko välttelevät tai jopa vähän pelkäävät. Ei niitä voi siitä syyttääkään.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäydyt koiraeläinten alphanaaraan tavoin, koko olemuksesi viestii koirille että olet johtaja, etkä koe asemaasi uhatuksi. Monikaan lemmikkikoira ei tällaista käytöstä kohtaa ja osa sitten hämmentyy, jopa pelkää.
Ei tuossa ihmeellisempää ole, eikä sinussa ole mitään vikaa.
Ahaa, eli neutraali käytökseni olisi syynä. Ehkä täytyy yrittää olla vähän lähestyttävämpi. Olen aina ajatellut, että pitää antaa koiran ensin lähestyä ja saada haistella, koira kokee katsekontaktin aggressiivisena.
Eli miten voisin olla lähestyttävämpi oikealla tavalla? Miten voisin pyytää koiraa tulemaan haistelemaan ja olla ei-pelottava?
Vierailija kirjoitti:
Olet ihmissusi. Tätä et tainnut tietää itsestäsi.
Ei hitto, jotain tällaista mä oon aina salaa toivonut. Kukaan ihminen ei oo tajunnut, mutta koirat tietää.
ap
Vierailija kirjoitti:
Sä olet PUUMA! 🐆
Todellakin! Sietääkin varoa minua.
ap
Vierailija kirjoitti:
haiset pahalta
Tai olet sairastunut johonkin jonka koirat haistavat ja pelkäävät?
Vierailija kirjoitti:
haiset pahalta
Olen tätäkin miettinyt, että voiko ihmisen ominaistuoksu vaikuttaa siihen kenestä koirat pitävät ja eivät. Jotkut vain haisevat epäilyttävältä koiran nenään, vaika eivät pahoja tyyppejä olisikaan. Tai joku valkosipuli tai chili huokuu hajuna ihon läpi.
En usko koirien välittävän pahasta hajusta, koska koiran haistelevat toistensa pyllynreikää, syövät pökäleitä ja nuolevat pissaa. Onkohan mikään haju itsessään on koiralle paha haju, heille hajut ovat vain erilaisia hajuja.
ap
Käytätkö voimakasta hajuvettä?
Itsehän hajuvetensä voimakkuutta ei tajua ollenkaan, nenä tottuu
Vierailija kirjoitti:
Psykopaatti.
Eiku tuolla jo kerrottiin, että olen alfanaaras.
ap
Ehkä kannattaisi käydä verikokeissa. Aavistan pahaa terveysongelmaa. Toivottavasti olen täysin väärässä. Anteeksi.
Koirat aistivat pahuuden ja taidan olla joku paholainen. Katulamputkin usein sammuu aina kun satun kohdalle