Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mul ei oo koskaan ollut kavereita koska feikkaan olemukseni

Vierailija
09.01.2026 |

Olin koulukiusattu ala-asteelta. Musta kasvoi sellainen jatkuvasti hymyilevä, ihmisiä mielistelevä tapaus. En sano koskaan mielipiteitäni tai ota kantaa asioihin. Pelkään sanoa oman mielipiteeni johonkin, jos joku toinen ei tykkää minusta. Mun on vaikeuksia sanoa ihmisille EI. En osaa pitää puoliani. Olen kai heikko ja usein ihmiset taputtaa minua olalla "voi sinua". Voinko muuttua enää? Olen jo päälle 30v ja koko elämä mennyt näin. Mutta mua yleensä vihataan myös ton takia ja mun seurassa ei haluta olla. 

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kysynkin tunnistaako jokou itsensä tuosta ja miten pystyitte "muuttumaan" siis olemaan oma itsenne ihmisten parissa?

Vierailija
2/3 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina on mahdollista muuttua, pikkuhiljaa. Harvassa ovat ne, joista kaikki pitävät. Tärkeintä on oppia hyväksymään itsensä ja pitämään itsestään. Mielipiteen sanomista voi aluksi harjoitella sanomaan, kun on kahden kesken jonkun kanssa. Ajattele, että olet täysin hyväksytty ja rakastettu omana itsenäsi. Sinulla on myös oikeus vetää terveet rajat ympärillesi. Kirjoja itseluottamuksesta tai terveestä itsetunnosta voisit lukea. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaaminen on julmaa. Olet selviytynyt siitä jollain lailla. On ymmärrettävää, ettet halua avautua kaikille ihmisille ja se on ok. Haluaisin rohkaista sinua, olet ihana ihminen.