Saiko kukaan viime vuonna työkkäristä työtarjousta?
Mä odotan, että mulle tarjottaisiin jotain työpaikkaa. Vai onko tuo vaan jotain mainospuhetta, että sieltä lähetettäisiin työtarjouksia?
T. Pitkäaikaistyötön
Kommentit (15)
Ei sieltä työpaikkoja tuoda kuin tarjottimella kenellekään, itse ne on etsittävä, jos nyt niitä on edes löydettävissä. Kyseinen laitos vain kontrolloi työttömiä. Työtön on järjestelmän vanki.
Vierailija kirjoitti:
Ei sieltä työpaikkoja tuoda kuin tarjottimella kenellekään, itse ne on etsittävä, jos nyt niitä on edes löydettävissä. Kyseinen laitos vain kontrolloi työttömiä. Työtön on järjestelmän vanki.
Joka kerta siellä on sanottu, että velvoittava työtarjous on otettava vastaan, mutta ei mulle ole tarjottu mitään, ei edes ehdotettu. En ihan hahmota mikä sen toimiston tarkoitus on, töitä sen avulla ei ainakaan saa.
Ap
Ei sieltä mitään töitä tarjota, vaan velvoittava työtarjous tarkoittaa sitä, että työttömän on rangaistuksen uhalla haettava tiettyä työpaikkaa. Tämä sama työtarjous lähtee monille muillekin työttömille, ja se työpaikka on yleensä myös ihan julkisessa haussa auki. Työnantaja sitten päättää että kenet hän siihen palkkaa.
Tämä "työtarjous" jää nyt pois, niitä tulee sitten jollain paremmalla nimellä, kun oikeastihan se on työpaikanhakumääräys, ei mikään tarjous mistään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joka kerta siellä on sanottu, että velvoittava työtarjous on otettava vastaan, mutta ei mulle ole tarjottu mitään, ei edes ehdotettu. En ihan hahmota mikä sen toimiston tarkoitus on, töitä sen avulla ei ainakaan saa.
Ap
Sen lafkan tarkoitus on vain tempputyöllistää omia työntekijöitä. Sinulla on velvollisuus hoitaa työnhakusi itse tai tulee piiskaa joka suunnasta.
Sain viime vuonna kaksi työtarjousta, tai oikeastihan nuo ovat vaan ilmoituksia avoimesta paikasta. Hain kumpaakin, mutta en saanut paikkaa.
Työtarjous on A4 lappu, jossa on joku haettava työpaikka. Ne on samoja paikkoja kuin työmarkkinatorissa.
Ne luulee ettet näe itse niitä paikkakunnan 20 työpaikkailmoitusta. Jos et hae niin karanttteeniin ja rahantulo loppuu.
En ainuttakaan. Onneksi löysin itse duunipaikan loppuvuodesta.
Ei mutta soitin kolmeen työpaikkaan työmarkkinatorilta ja kolme työpaikkaa sain. Aktiivinen kyllä löytää työtä.
Lopettakaa niiden kutsuminen työtarjouksiksi, vaikka työkkäri toki itse niitä niin haluaa esitellä.
Ne ovat ehdotuksia työpaikan hakuun.
Työtarjous on aivan eri asia.
Onko löytynyt työpaikkoja, jos on pyytänyt töissä olevia tuttavia kyselemään omista työpaikoistaan olisko siellä mitään haettavaa?
Vierailija kirjoitti:
Mee työpaikkavalmentajalle.
Kun osaat nämä perusasiat: personoitu työhakemus jokaiseen työpaikkaan, pyydät koeaikaa haastattelussa ja teet hissipuheen eli korkeintaan muutamassa minuutissa kykenet perustelemaan jokaiseen kysymykseen vastauksen.
Yritys nimikkeellä saa paremmalla tuurilla töitä taisi maksaa sen 70€ lisää ihmisiä yritys nimikkeellä töitä hakemaan niin on työn antajilla taas hauskempaa. :) kaikki vaan rohkeasti porukalla!
En ole saanut yhtään ainoaa koskaan, sellaisia pakotetöitä on tullut, eli niihin liittyy se uhkaus, ellet mene, viedään rahat, näitä on kylläkin tullut. Olen taustaltani toimihenkilö, eli duunini on ollut puhtaasti papereiden selvittely, puhelinselvittely ja tietokoneet. Nämä uhkauksen sisältäneet työt olivat kiinteistönhuoltoa, museossa työskentelyä, lattioiden laminointia, on kyllä kaukana minun osaamisesta, mutta karenssit paukahtivat. Mitähän ne työnantajat olisivat minusta hyötyneet kun tumput suorina ihmettelen lattioiden laminointia ja museossa pällistelyä, museossa ei oikein menesty ellei osaa tuotteiden historiaa ja niiden kertomista yleisölle. Suomi on mikä on, ei näitä uhkauksia kannata vakavasti ottaa tai menettää pian yöuniensa lisäksi jotain muutakin.