Lasten kuvaaminen someen
Miten vielä tänäpäivänä jotkut postaavat alaikäisistä lapsistaan kuvia ja muita tietoja netin eri alustoille.
Kuka suojelee lasta?
Olisiko lasulla tässä työmaa.
Kommentit (6)
Näkyvillä ja huomiota kaikin keinoin. Halutaan näyttää että mulla on rakkaita ja me käydään kaikkialla ja tehdään kivoja juttuja.
Olen lopettanut yhteydenpidon joihinkin tyyppeihin jotka julkaisee luvatta kuvia tapahtumista ja paikoista jossa olen mukana tai perheenjäsenet on mukana, vaikka tietävät hyvin etteivät he saisi niin tehdä.
Tyypillistä on että vaikka asiasta sanoisi asiallisesti, kuvien julkaisija suuttuu.
Olen julkaissut kuvia omista lapsistani. Luvan olen kysynyt kun olivat isompia. Olen julkaissut ystävien lapsista huoltajansa luvalla. Myös sijoitetusta lapsesta huoltajan luvalla ja isompana omalla luvallaan. Tietenkin aina täysissä pukeissa jne.
Vierailija kirjoitti:
Näkyvillä ja huomiota kaikin keinoin. Halutaan näyttää että mulla on rakkaita ja me käydään kaikkialla ja tehdään kivoja juttuja.
Olen lopettanut yhteydenpidon joihinkin tyyppeihin jotka julkaisee luvatta kuvia tapahtumista ja paikoista jossa olen mukana tai perheenjäsenet on mukana, vaikka tietävät hyvin etteivät he saisi niin tehdä.
Tyypillistä on että vaikka asiasta sanoisi asiallisesti, kuvien julkaisija suuttuu.
No kysymyshän tällaisessa tilanteessa on ettei se kuvien postailija ymmärrä mistä siinä on kyse kun pyydetty ettei kuvattaisi ja laitettaisi nettiin lasten kuvia.
Ihmisiä on niin moneen junaan ja toiset eivät vaan pysty ymmärtämään että mitäs kauheeta tossa nyt on. Ja uskon että vaikka rautalangasta vääntäisi niin eivät tajuaisi.
Sitten ehkä kun sattuukin jotain kamalaa vaikka niille omille lapsille joista sinne nettiin työnnetty kuvia satoja ellei enemmän. Maailmassa lapset erityisesti ovat vaarassa tässä nyky-yhteiskunnassa.
Vierailija kirjoitti:
Tuskin saat lasulla mitään aikaan.
Muuta kuin sen, että jokubVilja-Erikan tai Joensuun sadistimurhaus jää huomioimatta.
Lasut ei auta mitään, mutta en minäkään tätä kuvien postausta ymmärrä. Lapsi ei voi itse suostua kuviensa levittelemiseen. Lisäksi netti on täynnä pervoja, joille pukeissakin olevan lapsen kuva on runkkumateriaalia. Kuka haluaa antaa vapaaehtoisesti oman lapsensa kuvan sellaisen käsiin?
Tuskin saat lasulla mitään aikaan.