Puutarhamadon puremat 2026! OFFICIAL
Täällä jo innokkaana kasvatellaan kevätkukkasia, mites siellä?
Kommentit (184)
Mulla on kotieläinpiha josta roudaan kaikki pehkut ja kakat isoihin kohopenkkeihin. Sit heittelen kasoihin kurpitsansiemeniä kurkun siemeniä auringonkukansiemeniä yms. Joka kasvaa hirmu voimakkaassa maassa. Mitään muuta en tee...siis koko kesänä en tee sen jälkeen mitään. Vaimo vihaa tätä kun on näin kevät niin näyttää epäsiistiltä. Mut ihan vaimon kiusaksi ne tuottaa aivan käsittämättömän suuria satoja. Esim. Jättikurpitsoja saattaa tulla...varmaan kaksi kuutiota. Ne peittää kesän lopuksi osin naapurinkin pihan. Kerään siemeniä ja pikku hiljaa mulla alkaa olla omia hybridilajeja.
Satojani parantaa vielä mehiläiset joita aloimme tarhaamaan. Hedelmätarhani tuotto saattaa olla vuodessa toista tuhatta kiloa yhteensä....kaikkea tulee paljon.
Lavoissa kasvatan lehtikaalta mangoldia pinaattia paljon ero salaatteja. Kasvihuoneessa kasvatan tomaattia suippopaprikaa erilaisia chilejä ja paprikoita muutenkin. Lisäksi kasvatan juureksia aina rehujuureksista alkaen...porkkanaa punajuurta. Omat paikkansa on salkopavuille jotka ovat tuottoisia. Vaimoa kiusaan istuttamalla hänen kukkamaihinsa vaikka ruusupapua yrttejä jne.
Meillä minä eli miesoletettu kasvatan vain hyötykasveja ja vaimo sitten kukkasia...molempia melkein kaikki mahdollinen... Meillä on about hehtaarin tontti ja kaikki on ihan täynnä istutusta. Mulla on about 25 lavakaulusta ja sit perunamaa. 15 omenapuuta. Paljon luumuja kirsikoita päärynöitä. Vadelmiaeri sortteja. 30 marjapensasta. Kiivejä. Penasmustikkaa. Persikkapuu.marjadimikuusamaa. Viiniköynnöksiä paljon. Maa-artisokkaa. Merikaalta jne. Säilömme eväitä sitten maakellariin. On 8 pakastintakin.