Mistä paras merinovillainen kerrasto?
Joustavaa materiaalia mikä ei kierrä ja purista, luonnonmateriaaleja, ei polyesteriä seassa? Ootko hankkinut hyviä lähiaikoina aikuisille? Mistä?
Kommentit (35)
Tamsilkin silkki-merino kerrasto. Eivät vaan taida valmistaa sitä enää, harmi. Ei kutita ja lämmittää kylmällä, mutta ei tule kuuma.
Mistä ylipäätään laadukas XXXL merinovillakerrasto? Ja lounge asu, tms.
Myllymuksuja varmaan joku tarkoitti. Mulla ääni Prismasta ostetulle Housen merinokerrastolle. Ruskovillan laatu on nykyään aivan paskaa.
Vierailija kirjoitti:
Huhhuh, merinovilla on kyllä ikävä iholla... Mites tamsilk ja se suomalainen muksu joku... mikä valmistaa menkkapikkareita ym.
Tuntuuko merinovilla jonkun iholla ikävältä? Mä en ole parempaa löytynytkään, kaikki muut kyllä tuntuu pahalta iholla ja varsinkin kaikki tekniset asut, olen aika herkkä vaatteiden osalta.
Cubukselta löytyy myös merinovillaa, ja itselläni on paljon Devoldin, Icebreakerin ja North Outdoorin merinovillavaatteita.
Vierailija kirjoitti:
Tamsilkin silkki-merino kerrasto. Eivät vaan taida valmistaa sitä enää, harmi. Ei kutita ja lämmittää kylmällä, mutta ei tule kuuma.
Kyllä niillä on edelleen merinosilkkiä myös aikuisille.
Vierailija kirjoitti:
Ihoni ei siedä merinovillaa, bambu materiaalina on mulle paras.
North outdoorin sensitive sarjan bambu-merinokerrasto on ihana! Lämmin, mutta ei kutita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kari Traan kerrastot on osoittautunu hyviksi ja käytössä kestäviksi! Hyvä vyötärönauha, kestää hyvin pesua ja rumpukuivausta hikoilun jälkeen. Joku House-merkin kerrasto ollut mulla kans, mutta meni pestessä pian huonoksi ja itselle ainakin tärkeää, että voi pestä usein kun käytän talvella ulkona urheillessa.
Ei merinovillaa ole edes tarkoitus pestä usein. Villa puhdistaa itse itsensä, kun tuulettaa.
No ehkä mun hiki vaan on jotenki tujua, mutta en todellakaan saa kunnon hikoilun jälkeen kerrastoa tuulettamalla raikkaaksi. Ehkä pienen ulkoilun jälkeen tuuletuskin riittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kari Traan kerrastot on osoittautunu hyviksi ja käytössä kestäviksi! Hyvä vyötärönauha, kestää hyvin pesua ja rumpukuivausta hikoilun jälkeen. Joku House-merkin kerrasto ollut mulla kans, mutta meni pestessä pian huonoksi ja itselle ainakin tärkeää, että voi pestä usein kun käytän talvella ulkona urheillessa.
Ei merinovillaa ole edes tarkoitus pestä usein. Villa puhdistaa itse itsensä, kun tuulettaa.
No ehkä mun hiki vaan on jotenki tujua, mutta en todellakaan saa kunnon hikoilun jälkeen kerrastoa tuulettamalla raikkaaksi. Ehkä pienen ulkoilun jälkeen tuuletuskin riittää.
Ei mullakaan kainalohiki lähde millään tuuletuksella (merino) villasta. Ärsyttävää.
Yritän pitää teknistä paitaa merinovillapaidan alla, ettei hiki tartu.
North Outdoorin kerrasto on hyvä. Rakastan myös niiden olohousuja mutta se kuluvat turhan nopeasti puhki.
Vierailija kirjoitti:
Devoldin kerrastot Partioaitasta on Norjassa valmistettuja, superlaadukkaita ja kestäviä. Saa tosi ohuita tai paksumpia versioita eri käyttötarpeisiin. Myös Icebreakerilla on ollut laadukkaita merinohuppareita esim.
Myös Housen merinokerrastot on valmistettu Norjassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän URHEILEE. Se nyt on pikkasen eri asia. Me kaikki tiedetään että villaa voi tuulettaa.
Pojalle ostin inttiin North Outdoor merkkisiä muistaakseni Budget Sportista 40€/kerrasto. Ovat kuulemma erinomaisia, mutta nämä ovat ohuita eli tämän päälle sitten vielä tulee paksumpi kerrasto, kun on pakkasta. Mutta sen tarjoaa sitten jo PV.
North Outdoor, niillä on eri paksuisia ja tehdään Suomessa! On myös nettikauppa
Scandinavian outdoor ehdottomasti jos hyvää heti.