Te muut vaatimattomammin asuvat, tähän ketjuun kiitos 😊
Mitä kuuluu näin pakkasilla, teille jotka asutte ilman suihkua ja kylppäriä, sisävessaa, ehkä ilman kantovettäkin?
Täällä menee mukavasti. Hannes toi pitkän sähkökatkon mutta ei tullut ongelmia, kun on puulämmitys, eikä vessaankaan vettä tarvita 😊
Sain joululahjaksi ison ahkion, ja tänään vedin puulaatikollisia saunaan ja tupaan. Näin vähälumisena talvena paljon näppärämpi kuin potkukelkka!
Mutta pohdin, miten joku pakkasvahti toimisi pihasaunassa? Nyt jos saunan lämmittää joka toinen päivä, ehtii siinä välissä jo vedet jäätyä.
Kommentit (17)
En asu noin, mutta siskon kanalassa on pakkasvahti ja hyvin toimii. Voisi se ulkosaunassa toimia yhtä lailla saunomisen ulkopuolella.
Vierailija kirjoitti:
En asu noin, mutta siskon kanalassa on pakkasvahti ja hyvin toimii. Voisi se ulkosaunassa toimia yhtä lailla saunomisen ulkopuolella.
kallista sen käyttö on nykyisillä vihreän siirtymän nostamilla sähkönsiirtohinnoilla
Ah jään taustalle seuraamaan ja unelmoimaan. Toistaiseksi vielä kituutan kerrostalossa.
Meillä ei onneksi sähköt katkenneet. Nyt kovilla pakkasilla on sen verran laiskottanut, että olen pari kertaa käynyt vanhempien luona suihkussa.
Vierailija kirjoitti:
Ah jään taustalle seuraamaan ja unelmoimaan. Toistaiseksi vielä kituutan kerrostalossa.
Mistä unelmoit? 😊 Ap
Vierailija kirjoitti:
Täytyypä perehtyä tähän lisää! Pystyn kyllä käymään kylmässäkin saunassa pesulla jos en jaksa lämmittää, mutta kovalla pakkasella seuraava käynti saunassa on aika liukas 🤣 ap
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei onneksi sähköt katkenneet. Nyt kovilla pakkasilla on sen verran laiskottanut, että olen pari kertaa käynyt vanhempien luona suihkussa.
Mulla ei ole suihkumahdollisuuksia 😄 Muuten ei ongelmaa ole, mutta tosiaan tuo vesien jäätyminen. Toisaalta, ei näitä kovia pakkasia paljoa ole.
Meillä tulossa sähköihin maakaapelointi tänä vuonna. Sitten varmaan katkot vähenee. Ap
Vierailija kirjoitti:
Mistä ap saa vedet saunaan?
Navetalle tulee vesi. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä unelmoit? 😊 Ap
Omasta torpasta, jossa voisi elellä yksinkertaisesti. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä unelmoit? 😊 Ap
Omasta torpasta, jossa voisi elellä yksinkertaisesti. :)
Toivotaan että toteutuu pian! Kaikkihan ei tällaista missään nimessä halua, mutta itse nautin. Tässä on jotain niin valtavan rauhoittavaa. Ap
En kykenis käymään huussissa pakkasilla ja olisin lunssassa koko ajan. Se pahin. Ei ikinä tuollasta.
Öljypatteri, jonka nostat pois saunomisen ajaksi?
Vierailija kirjoitti:
En kykenis käymään huussissa pakkasilla ja olisin lunssassa koko ajan. Se pahin. Ei ikinä tuollasta.
Kukin tavallaan. Itse sairastelen nykyään paljon vähemmän kuin ennen, ja kylmänsieto on parantunut todella. Aiemmin, siis ihan "normaalisti" asuessa olin aina vilukissa ja kädet ja jalat kylmät. Nykyään ei pakkasillakaan "jäädy". Ja itse asiassa huussissa käyminen tuntuu kylmimmältä silloin, kun syksyllä menee ekaa kertaa nollaan 😄 Sen jälkeen ei ole eroa onko -10 vai -20. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä ap saa vedet saunaan?
Navetalle tulee vesi. Ap
Eikö se silloin ole kantovesi?
Pienet huoneet, varastot ja kellarit voi varustaa lämmittimillä, joissa on pakkasvahti. Pakkasvahdit varmistavat, että pakkanen ei pääse sisälle ja esim. vesi ei jäädy putkiin. Pakkasvahdit on tarkoitettu sisäkäyttöön ja ne on helppo asentaa.
Luojan kiitos en asu. Kesällä riittää tätä lajia.