Kaivinkoneenkuljettaja Aleksandra, 34, paljastaa palkkansa
https://www.is.fi/menaiset/tyo-ja-raha/art-2000011703822.html
3500 - 5000€/kk, ilman kortteja tai koulutusta. kätevää.
Vähän edesauttoi kun on isin firma ja perheen hiihtokeskukset!
Ulkopuolinen tuskin pääsisi harjoittelemaan vuodeksi koneenkäyttöä?
Minulla itsellänikin oli ajatus, että eihän tähän välttämättä nainen pysty. Haluan oikoa sen. Tämä on työ, johon pystyy lähes kuka tahansa, kun vaan rohkeasti kokeilee, olisiko se oma juttu." Näin kertoo Alexandra.
Kommentit (25)
Voihan jokainen ostaa oman kaivurin ja soramontun ja opetella siellä?
You can rely on the old man's money, lauloi aikanaan Hall & Oates.
Joo, mutta kuka haluaa tuollaista kun siistit etätyöt on keksitty? Ja palkka vain karvan verran pienempi tai paljon suurempikin.
Mitä? Eikö teidän isillä ole muka kaivinkonefirmaa ja hiihtokeskuksia?
Vierailija kirjoitti:
Voihan jokainen ostaa oman kaivurin ja soramontun ja opetella siellä?
Helpommalla pääsee kun menee opiskelemaan maarakennuskonekuskiksi.
Tosin jos ei ole suhteita, ei pääse töihin. Joten valmistuttua vaan oma kone ostoon ja sitten kilpailluille markkinoille. Onnea matkaan vaan...
Työskentelen ylempänä toimihenkilönä toimistotöissä ja hänellä on parempi palkka kuin minulla.
Huulet töröllään kuvissa, mutta hetkeäkään en epäile etteikö olisi ammattilainen myös kaivurin kahvoissa. Ihaillen katsoin mökkityömaalla erään ammattilaisen työskentelyä. Jos olisi ollut Aleksandra, niin olisin viihtynyt paikalla vielä pidempään.
Vierailija kirjoitti:
Työskentelen ylempänä toimihenkilönä toimistotöissä ja hänellä on parempi palkka kuin minulla.
Se on ihan oikein. Sinä olet syöttiläs ja hän tekee tuottavat työt.
Vierailija kirjoitti:
Bullshit jobeista maksetaan ihan liikaa.
Se on kuule ihan omasta itestä kiinni. Pitää vaan mennä rohkeasti kokeilemaan.
Eikö Petäistö hoida sitä hiihtokeskusta.
Vanhan näköinen 34. Palstapojat diggaa kuitenkin kun on hoikka.
Piti päästä lesoilemaan iltapäivälehtiin🙄
Jotenkin tästä jutusta putoaa pohja ja menee uskottavuus koska jutun henkilöllä a) ei ole minkäänlaista pätevyyttä/koulutusta alalle ja b) tämä pahempi, kaikki työkokemus on iskän firmassa. Moniko pääsee harjoittelemaan tai opettelemaan niin että joku on jatkuvasti radion toisessa päässä kädestä pitäen neuvomassa joka työvaiheen. Ei mee tasan nallekarkit ei.
Ei taida palkkakaan olla alan normi kun tilastojen mukaan konekuski tienaa noin 2500e/kk.
Ei korttia, ei koulutusta. Mitä sanoo vakuutusyhtiö, kun Alexandra vetää sen ison kaapelin poikki, tai teloo jonkun?
Kultalusikka pois perseestä ja k*rpää tilalle.
Siitä vaan kaikki kokeilemaan?