Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen opettanut lapseni ateistiksi

Vierailija
06.01.2026 |

Edes rippikoulua hän ei käynyt. Olen onnellinen. 

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen valinnavapaus on tärkeää, paitsi silloin kun kysymys on tärkeistä asioista.

Vierailija
2/6 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkään en oo käynyt rippikoulua. Olen siitä nyt yli 40-vuotiaana iloinen. Olen ylpeä, etteivät vanhempani liittäneet minua vauvana mihinkään uskontoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en. He syntyivät ihan sellaisiksi, kenenkään ei ole erikseen tarvinnut opettaa että mitään taivastonttuja ei ole olemassakaan. 

Vierailija
4/6 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh toivottavasti on löytänyt yhteisön ja merkityksen jostain muualta.

Vierailija
5/6 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös yksi, jota ei lapsena kastettu kirkkoon, sain itse valita haluanko mennä kavereiden kanssa rippikouluun ja kasteen samalla. Mietin asiaa ja sanoin en. Kohta 40 mittarissa ja olen yhä samaa mieltä. En koe jääneeni mistään paitsi. 

Minulla ei ole mitään uskovia vastaan, tämä oli minun valintani. Minulla ei ole myöskään mitään sitä vastaan, että joku valitsisi valita toisin kuin minä.

Vierailija
6/6 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai lasta tarvitse opettaa ateistiksi? Vai väitätkö, että meillä on syntyessä joku joku tieto jumalasta, josta sitten pitää opettaa pois. Kyllä se oikeasti taitaa olla niin, että jokainen syntyy ateistina ja sitten jotkut aivopestään uskomaan johonkin jumalaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kolme