Mikä Perussuomalaisilla on pienituloisia suomalaisia vastaan?
2023 eduskuntavaalien voitosta lähtien tämän puolueen kannattajaryhmä on alkanut haukkumaan ihan tavallisia, kantasuomalaisia syrjäytyneitä, työttömiä, sairaita, vammaisia, vanhuksia, päihdekuntoutujia, lapsia, työkyvyttömiä, osatyökykyisiä. Kunhan olet jollain tapaa heikompi ja puolustuskyvytön, saat persuporukalta suorastaan halveksuntaa ja päähän potkimista räkäisen naurun kera. Miksi tämä puolue kannattajineen on yhtäkkiä kääntynytkin asiallisesta maahanmuuttokritiikistään täysin ympäri viattomia kantasuomalaisia vastaan?
Kommentit (345)
Vierailija kirjoitti:
Persut yrittävät vähän järkeistää tätä touhua. Vastikkeettomia etuuksia pienennetään, jotta ihmiset ottaisivat itse vastuun omasta elämästään ja sosiaalitukien varassa eläminen loppuisi/vähenisi. Isona ongelmana on lisääntyvä määrä maahanmuuttajia, jotka elävät kokonaan tai osittain sosiaalitukien varassa. Työssäkäyvän elintaso laskee, kun verotus jatkuvasti on kiristynyt ja itse maksavien kulut nousseet joka paikassa. Persut yrittävät saada tähän muutosta.
Kyllä työssäkäyvänä ihmisenä olen oikein tyytyväinen persujen politiikkaan. Ajattelee nimenomaan työssäkäyviä suomalaisia. Aion äänestää persuja jatkossakin. Jokainen joka persuja haukkuu taitaa olla etuuksien varassa elävä.
Kaikki kun eivät vain pysty ottamaan "vastuuta itsestään" esimerkisi sairauden tai vamman vuoksi. Onko sairastuminen Perussuomalaisten mielestä oma vika?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Persut yrittävät vähän järkeistää tätä touhua. Vastikkeettomia etuuksia pienennetään, jotta ihmiset ottaisivat itse vastuun omasta elämästään ja sosiaalitukien varassa eläminen loppuisi/vähenisi. Isona ongelmana on lisääntyvä määrä maahanmuuttajia, jotka elävät kokonaan tai osittain sosiaalitukien varassa. Työssäkäyvän elintaso laskee, kun verotus jatkuvasti on kiristynyt ja itse maksavien kulut nousseet joka paikassa. Persut yrittävät saada tähän muutosta.
Kyllä työssäkäyvänä ihmisenä olen oikein tyytyväinen persujen politiikkaan. Ajattelee nimenomaan työssäkäyviä suomalaisia. Aion äänestää persuja jatkossakin. Jokainen joka persuja haukkuu taitaa olla etuuksien varassa elävä.
OECD:n tilastojen mukaan Suomen kokonaisveroaste on kylläkin laskenut koko 2000-luvun. Ilmankos se velkaantuminenkin on niin kovaa.
Kokonaisveroaste on maailman kirein. Ei ihme ettei mihinkään raha riitä tavallisilla ihmisillä
Meillä verotetaan jopa verojakin. Ei missään muualla tapahdu
Kokoperdujen alviveron korotus oli monelle liikaa. Samalla vielä pienituloisilta leikattiin
Persut pettivät ne, jotka odottivat parempaa turvaa tuulivoimalabuumia vastaan. Tuhannet ihmiset Suomessa ovat menettäneet kotinsa rauhan, maisemat ja monet myös kiinteistöjensä arvon. Mutta persut päättivät taas kerran palvella kokoomuksen pyrintöjä.
Persut myös kallistavat tavallisten ihmisten oikeudenkäyntejä. Hallinto-oikeuksille valittaminen viranomaisten toiminnasta maksaa yhä enemmän, ja persut haluavat myös vähentää korvauksia niille, jotka ovat joutuneet turhaan oikeuteen haastetuiksi, ja jopa niille, jotka on vangittu perusteetta. Persujen mielestä suomalainen ei tarvitse oikeusturvaa.
Persut eivät yhtään piittaa tavallisista ihmisistä. Niin kuin kokoomuksen leikkaus- ja kyykytyspolitiikan kannattamisestakin ilmenee.
RKP on pieni puolue, mutta pitää äänestäjiensä puolta paljon tiukemmin kuin persut. Persuilla omien äänestäjien pettäminen on verissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äänestäjät ovat itse työelämässä olevia duunareilta tai porvareita, usein yrittäjähenkisiä, oikealle enemmän kuin vasemmalle kallellaan. Arvostavat yli kaiken "oikeaa" työntekoa ja halveksivat "heikompia". Ovat kuin kokoomuslaisia mutta juntimpia ja maahanmuuttokriittisempiä
Eivät enää edes maahanmuuttokriitisiä. Katsokaa nyt, halpatyöntekijöiden maahantuonti jatkuu täysin samana, jopa helpotuksia tullut. Näin päästään kätevästi polkemaan suomalaisen työntekijän palkat pohjamutiin.
Kokkarit ja EK vie koko hommaa.
Suomen kokonaisveroaste on euroopan alempaa keskitasoa, ei suinkaan kirein niin kuin nämä persukaiset tykkäävät uskoa. Tanskan veroaste on tilastojen mukaan maailman kirein. Miten ihmeessä ne siitä huolimatta siellä pärjää ja vielä vallan mainiosti?
Vierailija kirjoitti:
Eikö otsikossa pitäisi olla Kokoomus?
Kokoomus on rehellisesti sitä mitä on. Samoin kristilliset. Vaalien alla Essayah kertoi rehellisesti kannattavansa kokoomuksen linjauksia. Sen takia jätin äänestämättä kristillisiä, vaikka olin aikonut tehdä niin. Mutta persut pettivät taas kerran. Purra valehteli.
Rahaa TODELLAKIN on. Oikeisto on keventänyt veroja itselleen ja kavereilleen niin että BUDJETISSA ei ole varaa. Vaihtoehto on korottaa verotusta maltillisesti, koska olemme taantumassa. Oikeisto on keventänyt miljarditolkulla verotusta itselleen ja kavereilleen, se on se juurisyy tulojen puutteeseen. Oikeiston menoleikkaukset eivät massiivisia veronkevennyksiä, yritystukia ja muuta laillista korruptiota maksa takaisin. Ne näivettävät ja hyydyttävät. Oikeiston uusliberaali huijaus on huijaus eli huijarit hyötyvät lupaamalla dynaamisia vaikutuksia, rikastuttavat itseään veronkevennyksillä ja yritystuilla sekä veronmaksajien vastuuta yrityskavereille, aiheuttavat velkaa, työttömyyttä ja näivettämistä ja sitten kun dynaamisia vaikutuksia ei tule, huijarit väittävät, että rahat ovat loppu vaikka ongelma on että veroja on kevennetty liikaa oikeiston kavereille.
Vierailija kirjoitti:
Entä jos vammaudut tai sairastut vakavasti tai läheisesi. Pitkäaikaistyöttömistä kuulemma jotain puolet kuuluisi sairaseläkkeelle. Entä jos työpaikalla "sopeutetaan" ja sinut lasketaan "vapaaksi", koska olet jo yli 50v ja sinut halutaan korvata innokkaille pätkätyöläisillä jotka tekee työsi puolta halvemmalla eivätkä vaadi mitään kesälomia ja ikäisiä. Miten persut voi olla nykyään niin varmoja siitä että se työpaikka on vielä kuukaudenkin päästä olemassa? Elättekö te vielä vuosituhannen vaihdetta?
Työttömyys on kuin sota tai vakava sairaus. Kukaan ei usko sitä omalle kohdalleen ennen kuin se on todellisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Persujen mukaan kuka tahansa voi olla suomalainen, somalikin voi olla. Kokeile äänestää jotain järkevämpää puoluetta, kuten Sinimustaa Liikettä seuraavissa vaaleissa, se on vasemmistolainen puolue, ja ne välittää köyhistä suomalaisista myös.
Ai nat sit vasemmistolaisia? Vaikka siinä on se kansallissosialismi, niin ovat kyllä siellä oikean laidan ulkopuolella.
Kansallissosialisis ovat äärivasemmistolaisia sosialisteja. Heillä ei ole mitään tekemistä minkäänlaisten oikeiston kanssa.
Jännittävä tilanne kun persuja äänestäneiden kokoinen joukko on nyt huomannut ettei äänestämällä vaikuta mihinkään. Koko demokratia on vaan silmänlumetta. Kaikki puolueet ajaa samaa asiaa ja vihaa suomalaisia.
Nojatuolipsykologina tulee mieleen persujen käytöksestä se kun poliittisen rälssin rooliin kuuluu kansan alistaminen niin omaksuivat vaan sen roolin. Jokainen puolue vuorollaan. Käytösmallista tehtiin testi 70-l jenkeissä. Kun työnkuva on toisen kykyttäminen ihminen omaksuu helposti sen ja alkaa alistaa toista. Ilmeisesti persut olisi potkittu hallituksesta jos olisi yrittäneet toteuttaa politiikkaansa, halusi pitää kovapalkksien viran kansan kustannuksella.
Odottakaa vain, kun Antti pääsee seuraavassa hallituksessa leikkaamaan. Kyyti tulee olemaan vähintään yhtä kylmää. 10 mrdeur pitäisi saada jotenkin kasaan.
Vierailija kirjoitti:
Rahaa TODELLAKIN on. Oikeisto on keventänyt veroja itselleen ja kavereilleen niin että BUDJETISSA ei ole varaa. Vaihtoehto on korottaa verotusta maltillisesti, koska olemme taantumassa. Oikeisto on keventänyt miljarditolkulla verotusta itselleen ja kavereilleen, se on se juurisyy tulojen puutteeseen. Oikeiston menoleikkaukset eivät massiivisia veronkevennyksiä, yritystukia ja muuta laillista korruptiota maksa takaisin. Ne näivettävät ja hyydyttävät. Oikeiston uusliberaali huijaus on huijaus eli huijarit hyötyvät lupaamalla dynaamisia vaikutuksia, rikastuttavat itseään veronkevennyksillä ja yritystuilla sekä veronmaksajien vastuuta yrityskavereille, aiheuttavat velkaa, työttömyyttä ja näivettämistä ja sitten kun dynaamisia vaikutuksia ei tule, huijarit väittävät, että rahat ovat loppu vaikka ongelma on että veroja on kevennetty liikaa oikeiston kavereille.
Syntipukeiksi on pistetty työnsä menettäneet, pitkäaikaistyöttömät, sosiaalityön saavat matalapalkka-alan työntekijät, vajaakuntoiset sun muut heikommassa asemassa olevat. Riikka siellä iloisesti heiluttaa saksiaan ja Persut puhuu potkulain myötä loishäädöstä työpaikoilta. Luulisi jopa elävänsä toista maailmansotaa edeltävässä Saksassa kun oman maan kansalaisista aletaan yht'äkkiä puhua Suomea tuhoavina loisina jotka pitää hävittää, joilla ei ole oikeutta elää esi-isiensä mailla. Kun sota tulee niin kyllä taas kelpaa köyhä pummi loisluuseri huutolaispoikakin kummasti rintamalle. On kyllä varaa yritystukiin ja rikkaiden veroalennuksiin ja yksityisten pörriäisten tukemiseen julkisen terveydenhoidon supistaminen kustannuksella.
Eipä onneksi enää koske minua ja mies ja minä pärjäämme eläkkeiden ja sijoitusten pääomatulojen avulla ihanasti, mutta humanistina näen että historia toistaa itseään. Kuinka helpolla ja vapaaehtoisesti sokeana tavallinen kansa luopuukaan niistä eduista, jotka edelliset sukupolvet heille vaivalla taistelivat.
pahin virhe on unohtaa tavalliset ja köyhät äänestäjät.moni köyhä äänesti persuja muutoksen takia että uudistuisi politiikka. persut apinoi nyt kokoomusta mikä on virhe.
Siis heidän äänestäjiään kohtaan vihamielisiä. Yritn kyllä varoittaa heitä ja moni tuttukin ajatteli että persut on hyviä. Selitin että ei ne teistä tykkää ja ovat oikeistolaisia. Myöhemmin kuulin että olin oikeassa ja olisi pitänyt kuunnella paremmin minua.
Vähän myöhäistä jos antoivat jo äänet vihollisille.
Sehän on vanha keino että luodaan ensin työttömyysongelma ja tuodaan halpatyövoimaa jossa seassa on hulinaa aiheuttavaa porukkaa ja nuoria miehiä tietenkin, niin asia on pihvi.
Sitten kun on soppa keitetty, niin on helppo aloittaa lupailla järjestystä ja syytetään niitä joita tuotiin halpatyöhön hyväksikäytettäviksi. Kuitenkin alkuperäinen syy oli kaikki köyhät oikeistolaisille.
Koska eivät halua ihmisille kelvollista elintasoa ja alunpernkään maksaa palkkoja.
Kaikki tämä olsi alinperin voitu välttää vain maksamalla työtätekeville kelvollista toimeentuloa työstään.
Ei olisi heikkoa syntyvyyttä ja mitään. Kaikki tämä olisi voitu ysärn jälkeen hoitaa maksamalla palkat työtätekeville ja myöntämällä ihmisille kelvollinen ostovoima.
Vierailija kirjoitti:
Tuli todellinen minä esiin. Vaalilupaukset olivat paskapuhetta. Kusivat äänestäjiään paineella silmille ja tuuttasivat vielä ripulipaskat samaan hintaan.
Nyt näkee kuinka perussuomalaiset, erityisesti Purra, silminähden nauttivat ja saavat jotain sairasta tyydytystä kyykyttäessään huonompiosaisia ja työttömiä valkoihoisia suomalaisia.
Luonnollisestikin on selvää, että leikkaukset ja heikennykset eivät koske muukalaisia. Rajat apposen avoimina maah_muut takoo ennätylukemia ja rys_sät ostavat Suomesta asuntoja minkä ehtivät. Maa täynnä ukrainalaisia "pakolaisia" täysihoidossa. Aivan käsittämätöntä!
"Kiitos" persut!
Petosjytky ja saksikäsipetturi tuhosivat suomen.
Lainaus: "Vaikka keskituloisen verotus on pysynyt pitkään ennallaan, elinkustannusten nousu ja kulutusverotus ovat heikentäneet ostovoimaa erityisesti pienituloisilla, mutta myös keskituloisilla."
Joo! voi apua! ravintolassakaan ei enää raaski syödä kuin kerran viikossa ja Jennin ratsastustunnitkin piti rajoittaa 1 kerta viikossa, pikku-Mikko ei saanutkaan uusimpia tonnin merkkilenkkareita vaan vanhempaa mallia, toivottavasti hän ei syrjäydy. kampaajallakäynnitkin piti supistaa korkeintaan 6x vuodessa.
Tämä on kaikki sossupummien syytä!!! Toivottavasti he katkaisevat sen naapurissa-asuvan pätkätöitä tekevän yksinhuoltajaäidin toimeentulotuen minimiin niin Suomi pelastuu. Tuo oli jo oikeaan suuntaan että häneltä vietiin se 300€ minkä minä sain verohelpotuksia!
Vierailija kirjoitti:
Odottakaa vain, kun Antti pääsee seuraavassa hallituksessa leikkaamaan. Kyyti tulee olemaan vähintään yhtä kylmää. 10 mrdeur pitäisi saada jotenkin kasaan.
Kylläpä tuottaa tuskaa puhua tämän hallituksen päätöksistä ja niiden pitkäaikaisseurauksista. Oli asia mikä hyvänsä, syy on joko edellisen, tai jo seuraavan hallituksen. Mitäs tässä välissä on oikein tapahtunut?
Kaikki taloustietelijät varoittivat hallitusta jo etukäteen leikkausten tuhoisista vaikutuksista talouteen - valtion talous kun ei ole ihan niin yksinkertainen kuin oma henkilökohtainen talous.
Vaikka keskituloisen verotus on pysynyt pitkään ennallaan, elinkustannusten nousu ja kulutusverotus ovat heikentäneet ostovoimaa erityisesti pienituloisilla, mutta myös keskituloisilla.