Tympäisee olla neuroottinen "etä"-isä, kun lapsen äiti on välinpitämätön
Ostin lapselle laadukkaan talvihaalarin käytettynä. Pesin ja annoin lapsen mukaan jo syksyllä.
Tänään muistutin lapsen äitiä, että pukee sen talvihaalarin huomiseksi päiväkotiin, kun on -19 astetta pakkasta. Lapsen äiti alkoi väittää vastaan, että laittaa fleecen ja ohuemman haalarin päälle, kuten aiemmin.
Suoraan sanottuna raivostuttaa ja turhauttaa, että vaikka ostan lapselle kunnon vaatteet, joudun riitelemään ja taistelemaan toisen huoltajan kanssa siitä, että lapsi saa niitä käyttää. Lapsi on oikeasti helppo, mutta exän kanssa asiat on tuhat kertaa vaikeampia.
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan nyt jo koha pakkanen joten paksumpi talvipuku on tarpeen.
En tiedä missä Lapissa olet mutta täällä on -7.
Miksi se haalari äidin luona on? Etkö sä saa tavata lasta? Oletko pedoillut?
Sinä et määrää miten hän lapsen pukee, huolehdit vain siitä mitä itse teet. Kontrollifriikki trolli.
Sinällään hyvin kaunis teoreettinen ajatus, että asia isää millään tavoin kiinnostaisi, edes lähihuoltajana. Mun ex vei lapset ulos pakkaseen ja ihmetteli, miksi ne itkivät. No oli unohtanut pukea niille lapaset/rukkaset. Olivat paljain käsin pakkasessa.
Se että sua ei oo suostunut panemaan kuin tyhjäpäinen idioottimies ei tarkoita, että vika olisi miehissä.
Pikkulapsen pukeva aikuinen päättää millaiset vaatteet hän lapselle laittaa. Se ei ole mikään demokratia, vaan jos voi joko laittaa paksumman haalarin tai enemmän kerroksia ohuemman haalarin alle, niin se aikuinen joka pukee lapsen tekee valinnan.
Jos sä haluat että lapsella on sun luona ollessasi paksummat haalarit niin tehkää niitten kuljetus sun luoksesi jotenkin muuten kun laittamalla niitä päiväkotipäivän ajaksi lapsen päälle.
Vierailija kirjoitti:
Pikkulapsen pukeva aikuinen päättää millaiset vaatteet hän lapselle laittaa. Se ei ole mikään demokratia, vaan jos voi joko laittaa paksumman haalarin tai enemmän kerroksia ohuemman haalarin alle, niin se aikuinen joka pukee lapsen tekee valinnan.
Jos sä haluat että lapsella on sun luona ollessasi paksummat haalarit niin tehkää niitten kuljetus sun luoksesi jotenkin muuten kun laittamalla niitä päiväkotipäivän ajaksi lapsen päälle.
En tiedä, kuinka ohuesta haalarista tässä puhutaan, mutta ei kyllä mitkään kerrospukeutumiset paljoa auta, jos on 15 astetta pakkasta vaan silloin laitetaan kunnon toppapuku, luulisi tämän olevan suomalaisille ihan selkeää. Yksi tuttu puki marraskuussa -5 pakkasessa lapselleen softshellhaalarin päiväkotiin koska 'onhan sillä paksu merinovillakerrasto alla ja marraskuussa ei käytetä vielä toppaa'. Itse tosin oli kulkenut untsikka päällä lokakuun lopulta saakka. Ihmetteli sitten, kun päiväkodista huomautettiin, että nyt ihan oikeasti kunnon talvivaatteet lapselle päälle.
En tiedä missä Lapissa olet mutta täällä on -7.
Miksi se haalari äidin luona on? Etkö sä saa tavata lasta? Oletko pedoillut?
Sinä et määrää miten hän lapsen pukee, huolehdit vain siitä mitä itse teet. Kontrollifriikki trolli.
Sinällään hyvin kaunis teoreettinen ajatus, että asia isää millään tavoin kiinnostaisi, edes lähihuoltajana. Mun ex vei lapset ulos pakkaseen ja ihmetteli, miksi ne itkivät. No oli unohtanut pukea niille lapaset/rukkaset. Olivat paljain käsin pakkasessa.