Onko muita 30 vuotiaita jolla ei ole yhtään säästöjä?
Niin? no nyt ei saa edes töitä niin kiva yrittää säästää
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
On taas suht äveriästä porukkaa täällä vauvailemassa🤣🤣🤣 Juu uskoo ken tahtoo. Täällähän ne rikkaat palstailee.
Itse en ole missään nimessä rikas, mutta voin sanoa, että olen hoitanut talousasiani suhteellisen hyvin. Toki se olisi ollut huomattavasti vaikeampaa Suomessa. Itse muutin valmistumiseni jälkeen mieheni kanssa Norjaan, jossa tulotaso oli heti noin kolminkertainen verrattuna siihen mitä se olisi ollut Suomessa. Mieheni palkka Norjassa oli heti lisinensä n. 100 000€ vuodessa, ja itselläni 50 000€ (Norjassa melko matala palkka). Siitä on huomattavasti helpompi ja nopeampi säästää kuin 35 000€ ja 20 000€ vuosituloista.
Ei ollut 30-vuotiaana säästöjä, eikä ole nytkään 60-vuotiaana. Tuskinpa on 90-vuotiaanakaan, jos sinne asti elän. Eipä niitä rahoja täältä mukaansa saa.
Puolisoni on 30v ja hänellä ei ole säästöjä käytännössä ollenkaan. Hyvät tulot kuitenkin, joten velkaa saa pankista ja on saanut asunto- ja autolainan, joita nyt makselee aina palkkapäivänä ja muuten maksaa luotolla... Hänellä ei jää säästöön yhtään. Minulla taas jäänyt nyt useampana perättäisenä vuotena rahaa säästöön vähintään 20 000€, vaikka olen vähemmän aikaa ollut työelämässä.