Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Viihdytkö työssäsi?

Vierailija
03.01.2026 |

Mitkä asiat vaikuttaa siihen, että viihdyt?

Jos et, niin mikset?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, saan itse päättää mitä teen ja missä järjestyksessä. Kukaan ei kyttää. Huono puoli, ettei pomoa kiinnosta minun ajatuksia, toivoo varmasti, että pysyisin lestissäni eli hiljaa. 

Vierailija
2/19 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, saan itse päättää mitä teen ja missä järjestyksessä. Kukaan ei kyttää. Huono puoli, ettei pomoa kiinnosta minun ajatuksia, toivoo varmasti, että pysyisin lestissäni eli hiljaa. 

Mitä sun ajatuksia olisi tärkeä kuunnella?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei olis muutamaa eläkeläistä jotka ovat tekevinään töitä niin hyvin viihtyisi.

Vierailija
4/19 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viihdyn, tykkään varsinaisesta työstä  paljon ja iso osa työkavereista on tosi kivoja. Huono puoli on  esihenkilö,  en nyt jaksa selittää enempää lauantai-iltana. 

Vierailija
5/19 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, viihdyn. Työ on kivaa ja osaan sen. Pomo on joustava ja reilu - ja luottaa työntekijöihin eikä kyttää, tinkaa tai ärsytä. Työkaverit on mahtavia. Välillä on kiire ja pinnat kireällä, mutta silti olen tyytyväinen työhöni. 

Vierailija
6/19 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viihdyn, tykkään varsinaisesta työstä  paljon ja iso osa työkavereista on tosi kivoja. Huono puoli on  esihenkilö,  en nyt jaksa selittää enempää lauantai-iltana. 

Esinahka

Vierailija
7/19 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viihdyn. Saan tehdä työni itsenäisesti ilman keneenkään kyttäämistä. Ei tarvitse jutella asiakkaille tai puhua puhelimessa. Saan myös päättää työaikani itse. Olen myös hyvä työssäni, ja saan aina hyvää palautetta. 

Vierailija
8/19 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viihdyn. Saan tehdä työni itsenäisesti ilman keneenkään kyttäämistä. Ei tarvitse jutella asiakkaille tai puhua puhelimessa. Saan myös päättää työaikani itse. Olen myös hyvä työssäni, ja saan aina hyvää palautetta. 

Pitkälti näin minullakin. Pääasiassa teen työni etänä, mutta toimistollakin on välillä hauska käydä työkavereita tapaamassa. Rento ilmapiiri ja kohtuullinen työmäärä. Palkkakin on ok.

Vierailija
9/19 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nykyisestä. Uskomaton määrä ihmisiä seuraa vähän suuremman ihmisryhmän työntehoa ja laatua. Kopioidaan jostain sellaisista maista, joissa ihmiset eivät tee töitä, jos joku ei kyttää. Uskomatonta mutta totta, kallista, tehotonta ja naurettavaa. Luottamus loistaa poissaolollaan, vaikka lähtökohtaisesti työntekijät ovat luotettavia. Työllistetäänhän tuossa mukavasti hyvä-veli verkoston jäseniä päällikkötason tehtäviin. 

Vierailija
10/19 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä viihdyn! Ja osaan totisesti arvostaa sitä. Löysin tämän ihanan itselleni sopivan työpaikan vasta 40-vuotiaana, sitä ennen ehdin kyllä olla pitkään töissä eri paikoissa ja eri aloilla, mutta yhteistä niille kaikille oli se, että joka aamu mua ahdisti mennä töihin, itkeskelin työmatkat, ja olin ihan varma että mussa on jotain vikaa kun työ tuntuu niin hirveältä ja vie elämänilon kokonaan. 

Mutta sitten sain tämän nykyisen työn ja ymmärsin, että minulle sopii yksintyöskentely omassa rauhassa. Ja kuitenkin kahvitauoilla tarjolla aivan ihania työkavereita juttuseurana, heistä monesta tullut jo mulle hyviä ystäviäkin. 

Rakastan myös sitä, että saan itse suunnitella työni, mitä hoidan milloinkin, missä järjestyksessä ja millä tavalla, mulla on tosi vapaat kädet, eikä pomot kyttää eivätkä hengitä niskaan, ja minuun luotetaan 100%. 

Totesin miehelleni taannoin, että kävisin tässä työssä ja työpaikassa, vaikkei mulle edes maksettaisi. Tämä työ ja työyhteisö antaa mulle niiin paljon. 

Vierailija
11/19 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on aika isosti sanottu jos töissä jopa viihtyy. Mutta olen vanhanliiton miehiä ja pidän laatua arvossaan. Mistä syntyy? Se on tietynlaista itsekkyyttä tehdä mahdollisimman laadukasta jälkeä. Rakkautta lajiin. Työ itsessään on vain suoritus mutta se on vain pyramidin huippu. Kaikki mitä syntyy on pohdiskelua, tietotaitoa, oivalluksia, ennenkaikkea ymmärrys siitä että mistä laadukkuus syntyy ja mitä mistäkin prosessista seuraa. Kun on motivaatiota, niin perehtyy asioihin eikä mene sormi suuhun. Joka päivä on uudet haasteet ja täytyy kyetä vastaamaan niihin. Kaikki ei aina mene kuin strömsöössä mutta työkalupakissa on löydyttävä valmiudet vastata haastaviin tilanteisiin. Työssäni saan välittömän palautteen siitä mitä olen saanut aikaan. Useimmiten se on positiivista. Enemmän kaipaan kritiikkiä sillä tällöin myös havaitsen kehittymisen paikat paljon paremmin ja se on ikäänkuin haaste minulle oppia uutta. Ikinä ei voi tässä työssä turruttaa itseään työnteolle sillä työni on osittain taidetta ja taide syntyy siitä miten kokija kokee taiteen. Täytyy jokakerralla kyetä taikurin lumoamaan yleisönsä taikatempuillaan. Kunnioitus ja tietynlainen nöyryys on hyväksi. Kunnioitus ennenkaikkea sitä kohtaan että ei tee mitään sellaista mistä ei voi olla vähintään voimakas tunne siitä että ei toimi. Itse rakastan yksinkertaisuutta niin ideoissa, kulttuureissa kuin älyssä koska yksinkertaisuuden voi selittää vaikka pienelle lapselle niin että hänkin ymmärtää sen. Tällöin voi olla varma että itsekin tietää mitä on tekemässä.

Vierailija
12/19 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En nykyisestä. Uskomaton määrä ihmisiä seuraa vähän suuremman ihmisryhmän työntehoa ja laatua. Kopioidaan jostain sellaisista maista, joissa ihmiset eivät tee töitä, jos joku ei kyttää. Uskomatonta mutta totta, kallista, tehotonta ja naurettavaa. Luottamus loistaa poissaolollaan, vaikka lähtökohtaisesti työntekijät ovat luotettavia. Työllistetäänhän tuossa mukavasti hyvä-veli verkoston jäseniä päällikkötason tehtäviin. 

Olet varmaankin töissä valtiolla tai kuntasektorilla. Itse työskentelin valtiolla, päälliköitä riitti.

Vierailija
13/19 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En viihdy. Oli huono perehdytys. Johtaminen on huonoa enkä ole saanut tukea johdolta enkä paljon kollegoiltakaan. Jotkut kollegat tosi ilkeitä. Pahaa puhutaan selän takana, vähätellään, syytellään, virheitä käsitellään epärakentavasti. Yksi kollega päsmäröi ja rankaisee, epävirallinen pomo.

Välillä on kova kiire ja kohtuuttomat vaatimukset. Uudistetaan ja kehitetään jatkuvasti. Työssä fyysisiä kuormitustekijöitä, joista aiheutunut kipuja ym vaivaa. Työvälineet eivät ole kunnolliset. Osassa työtehtäviä rasittavaa toistoa, välillä taas pääsee kyllä käyttämään ja kehittämään ammattitaitoakin kunnolla. Muutama ihanakin kollega on. Mutta tässä työssä jo uupumuksenkin kokeneena haluan pois.

Vierailija
14/19 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet varmaankin töissä valtiolla tai kuntasektorilla. Itse työskentelin valtiolla, päälliköitä riitti.

Hyvä arvaus, mutta ei. En kehtaa kertoa. Vaihdan heti, kun löydän paremman, ihan vaan tuon kyttäyksen vuoksi. Nöyryyttävää tuollainen, kun ihmiset ovat pääosin kunnollisia, tunnollisia ja ahkeria suomalaisia. Kyttäys pilaa kaiken.

Vierailija
15/19 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kunnalla töissä ja bruttopalkka 4900 kuussa. Vihaan työkavereita mutta tää on ihan hyvä työpaikka jos osaa luovia. Näin nimettömänä voin tunnustaa että mutåän ei tarvii osata eikä tehdä. Vaikeinta oli päästä ammattikorkeeseen sisälle. Siektä kun sai paperit niin tää on helppoo. Ja eläkevirka.

Vierailija
16/19 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Työn sisältö on mielekästä ja kiinnostavaa ja työkaverit kivoja. Olen hevosalalla.

Vierailija
17/19 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viihdyn oikein hyvin. Lukion aineenopettajana saan häärätä aika itsenäisesti ja luokkahuoneessa mennään opetussuunnitelmaa noudattaen ja oppilaita kuunnellen, mutta viime kädessä päätän mitä tehdään ja miten tehdään. 

Kollegoidenkin kanssa on ihan leppoisaa, koska emme tee tiiminä töitä vieretysten sitä 8 tuntia päivässä. Tietyt viikottaiset kokoukset on ja tietty määrä yhteistyötä, mutta ei sitä tuntitolkulla ole. Niitä vähän raskaampiakin kollegoita jaksaa, kun ei tarvitse joka päivä niiden seurassa olla. 

Olen ollut pitkään samassa lukiossa ja pomon kanssa on luottamuksellinen ammatillinen suhde. Rehtori voi kääntyä puoleeni jos jotain yllättävää tulee ja joku tarvitaan hoitamaan asia kuntoon vaikka se toisi työpäivään tai työviikkoon ylimääräistä duunia. Sitten taas rehtori kuuntelee minun näkökulmaani ja yleensä jos tarvitsen jotain, niin saan sen myös (en koskaan kysy mitään kohtuutonta, ja kysyn ainoastaan silloin kun todellista tarvetta asialle on). 

Meidän lukiossa on korkeahko keskiarvoraja, joten opiskelijoillakin on ihan kohtuullisen hyvä lähtötaso ja motivaatio, joten se työni ydin eli luokassa opettaminen on myös mukavaa. 

Vierailija
18/19 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.olen hoitaja..huono ilmapiiri ja huono palkka..

Vierailija
19/19 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa oudolta, millä firmalla on varaa palkata ihmisiä kyttäämään, jos työntekijäaines on pääosin kuunnollista? Ei voi olla voittoa tuottava osakeyhtiö tms.