Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miestä ei kiinnosta häät, kannattaako edes järjestää?

Vierailija
03.01.2026 |

LUULIN että hän oli mukana tässä. Hän jopa oli se, joka ehdotti juhlapaikan varaamista ja teki sen.

Sitten täysi hiljaisuus. Miestä ei selkeästi kiinnosta. Kun yritän kysyä vieraista, vastaus on tasoa "jotain joo mmm...". 

Miten ruoka, pidetäänkö suurella mittakaavalla vai pelkkä päivätilaisuus jossa vain kakkukahvit ja pikkusuolaista. "Kaikki käy" ilmekään ei värähdä eikä naama irtoa puhelimen näytöstä. 

Juomatarjoilu, alkoholia vai ei. Sama reaktio. Pyydetäänkö paikallinen haitaristi vai Bruce Springsteen esiintymään. Ihan miten vaan. Ootko valmis panostamaan häihin rahallisesti omalta osaltasi tonnin vai viisi tonnia? "Kaikki maksaa kuitenkin..." tai muu epämääräinen vastaus. 

Tuntuu tosi tyhjältä, ja laskee omaakin fiilistä. Onneksi en ole kertonut näistä suunnitelmista vielä kuin yhdelle kaverille. En tiedä voiko tässä mitään kutsuja lähettää tai mitään järjestää. Olis varmaan parempi perua koko juhla. Tuntuu masentavalta ettei mies ota kantaa mihinkään, vaan kaikki on ihan sama. Ihan sama onko 20 vai 100 vierasta, ihan sama mitä tarjotaan.

Onko miehet tämmösiä mitä tulee hääjärjestelyihin? 

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli sama: tajusin onneksi ajoissa, että jos häät järjestetään, kaikki on minun vastuulla. Jätin suunnitelmat sikseen ja kohta 30 vuotta yhdessä. Naimisiin mentiin käytännön syistä maistaraatissa kun saatiin lapsi. Joka muuten myös oli aika pitkälti minun hoidettava, että tiedät sitten mitä on tulossa.

22/27 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kosin muutaman kuukauden seurustelun jälkeen. Kumpikin oltiin aikuisia, asuttiin omillamme ja käytiin töissä. En häihin hirveästi valmisteluja tehnyt. Sen verran, että kysyin bestmanin ja ostin puvun. Juhlapaikka valittiin yhdessä ja vaimo kävi emännån kanssa läpi ruokalistan, johon mä sanoin "joo soppii" tms. Nyt jo yli 20v naimisissa.

M150

Kuka teillä teki hääjärjestelyt? 

🇺🇦🇮🇱

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli sama: tajusin onneksi ajoissa, että jos häät järjestetään, kaikki on minun vastuulla. Jätin suunnitelmat sikseen ja kohta 30 vuotta yhdessä. Naimisiin mentiin käytännön syistä maistaraatissa kun saatiin lapsi. Joka muuten myös oli aika pitkälti minun hoidettava, että tiedät sitten mitä on tulossa.

Tämä juuri. Meilläkin mies kyllä kosi, mutta vaikutti sen jälkeen olettavan, että minä järjestän ne häät, koska häät on naisten juttu. Ilmaisi kyllä pariinkin kertaan, että olisi mukava jos olisi joku juhla 30 hengelle, mutta ei pistänyt tikkua ristiin sen eteen, että jotain oikeasti tapahtuisi. Vuoden päivät oltiin kihloissa, kunnes totesin, että eiköhän hoideta asia pois päiväjärjestyksestä mallilla maistraatti ja kakkukahvit lähiomaisten kesken. Itsellä ei ollut mitään tarvetta hassata kymppitonnia ja kymmeniä työtunteja juhliin, jotka eivät oikeastaan kiinnosta ketään. 

Vierailija
24/27 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkopullarituaali naisen mieliksihän koko homma on.

Vierailija
25/27 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miestä ei kiinnosta juhlat niin ketä varten te sitten ne järjestäisitte. Sinua varten? Kannattaa säästää nekin rahat ja olla järjestämättä. Mielestäni miehen käytös kyllä antaa aihetta vakavaan pohdintaan. Kykeneekö mies ottamaan vastuuta ja järjestämään yhtään mitään. Aika raskas avioliitto tulee jos joudut yksin kaikki hoitamaan myös jatkossa. Lapsia ei kannata ainakaan hankkia, mies ei todellakaan ryhdistäydy ja kasva aikuiseksi kun lapsia tulee.

Vierailija
26/27 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysy seuraavaksi, että perutaanko juhlapaikka. Jos hän vastaa että ihan sama, niin eiköhän ne juhlat ole sitten taputeltu.

Tässä ainoa oikea vastaus. Jos ei kiinnosta, niin sit juhlat peruuntumaan. Ei kannata tuhlata tuhansia juhlaan joka ei toista kiinnosta.

Tässä on tyypillinen nainen joka osaa "lukea" ajatuksia. Totuus on se että mies ei vain ole yhtä sosiaalinen kuin nainen.

Ei tarvitse lukea ajatuksia jos toinen viitsii avata suunsa.

Vierailija
27/27 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa naurahdin :) - Ei taida Pomomies joutaa tai sitten pitää olla tosi paljon massia! :)

porvoolaiset häät: kututaan 1000, paikalle tulee 2+1 (+1 on pappi :)))

Menkööt nyt taas: nainen kertoi baarissa: olivat ajaneet sulhasen kanssa fillarilla ihan Isolle Kirkolle, kun kaikki taksit olivat ajossa/varattu. Muita häävieraita ei ollut, kun häät keskellä viikkoa, keskellä päivää, muuta vapaata aikaa ei ollut. Sitten, sulhaselta karannut vihkisormus, pyörinyt jonnekin penkkien alle. Sitä sitten kolmestaan etsineet - oli löytynyt. .... tirsk ja kertomuksen siinä vaiheessa mulla ei enää pokka pitänyt :) Kysyin, et sanoitko, et päästiinhän sitä prkl. naimisiin :)))