Nyt se TEMUTUS kuriin ja äkkiä - saadaan Suomi taas nousuun
Ja suojaosat takaisin. Kaikille ei riitä töitä, se on matemaattinen fakta. Kulutuksen pitää kohdistua kotimaahan. Pakettiralli ulkomailta kuriin ja tiukalle verolle.
Kommentit (49)
Ostin viime vuonna 8 tavaraa / tuotetta.
Netistä oon tilannut viimeksi v 2021.
Oltiin työporukalla Tallinnassa viime keväänä ja yks työkaveri esitteli tämänkin mä oon ostanut temusta.
Meikkipussin, hiusklipsejä, käsilaukun jne.
Mun reissumeikkipussi on yli 15 v vanha, klipsejä käytän vain töissä, varmaan kaikksta puuttuu joku hammas, mutta käyttökelpoisia ovat silti ja käsilaukutkin ovat nahkaa, vanhoja mm tre bagsin, käytössä ikuisia.
Ainoa, mitä mä tarvitsin, on puhelin ja sen sain joululahjaksi . Vanha loppuu kohta toimimasta.
Eiköhän syy ole tuossa perskotkotuksessa ennemmin. Talousneroilussa. Ihmisten kannattaisi vähän miettiä, ketä äänestävät.
Pitää Kiinassakin olla valmistajilla jonkinlainen kate että tuohon hintaan pystyy sitten tavaraa tuottamaan ja miten halpoja sitten alkujaan tuottaa?
Kiinassa myydään volyymiä. Heikollakin katteella saadaan hyvää tulosta, jos saadaan tarpeeksi myyntiä.
UFFilla on hyviä aleja jatkuvasti ja usein myös muutaman euron päiviä ja lopuksi yhden euron päiviä, kun sesonki vaihtumassa/tila loppumassa. Löytyy ihan laatutavaraa useasti. Ymmärrän, että joillekin se on "ällötys" ostella second händiä lutikoiden yms. pelossa. Olen triftaillut ainakin 20 vuotta eikä ole mulle ainakaan Suomessa ikinä tullut lutikoita tai muutakaan. Nyt sopivasti talven aikana voi laittaa vaatteet vaikka ulos pariksi päivää pakkaseen vaikka varmuuden vuoksi.
Siellä on muuten useasti sitä Temun ja Sheinin shaissea myös, eli ei tarvitse Kiinasta tilailla! Löytyi tänäänkin Sheinin leopardiprinttisiä suloisuuksia eurolla, ei valitettavasti ole meikäläisen makuun.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä kun otit Temun puheeksi! Pitääkin laittaa uutta tilausta menemään. Saadaan köyhälle meikeläisellekin uutta vaatetta ja kenkää ja vielä jää rahaa laskujen maksuun.
Ja tyttöjen tekemiä orjapalkalla ja vielä hyväksikäytettyjäolen siis käväissyt katsomassa paikanpäällä, jossa miehet pomoina. Kirosana tähän!
Vierailija kirjoitti:
Ööh nämä Tokmannit ja muuthan tilaavat ne tuotteensa ihan sieltä samalta tehtaalta Kiinasta ja sitten myyvät sen saman roskan kovempaan hintaan, eli ihan saman tekevät kuin huutokeisari.
Eikö ole parempi ostaa se sama tavara sieltä alkuperäiseltä myyjältä halvemmalla?
Onko se suomalaisuuden tukemista, että joku Tokmannin omistaja menee voitoillaan Thaimaahan panemaan jotain 14 vuotiaita, että tätä malliako pitää aloittajan mielestä tukea?
Ne EIVÄT OLE SAMOJA tuotteita!
Vierailija kirjoitti:
pidän mieluummin rahat tililläni tallessa kuin ostan paskoja tuotteita suomalaisista kaupoista riistohinnoilla. Ei ole minun ongelmani, että suomen kauppasektori ei ole kilpailukykyinen.
Minä oon samaa mieltä, kauppaketjuthan väittää vähän väliä ettei katteet riitä. Voi hevon humppa, jos Kiinassa voidaan vaikka led-lamppu myydä 0,90€ ja suomessa 9,90 niin katteet ei riitä...siis mitä?
Miksi sä ostat roskaa mistään?