Viime viikolla opittua: Talvitakki ei ole Suomessa vättämättömyys ja välttämätön
Kysyin Kelasta rahaa käytettyyn talvitakkiin kirpparilta, käskivät kysymään Sosiaaliasemalta. Kysyin sosiaalisasemalta, mutta sanoivat sieklä että talvitakki ei ole Suomessa välttämättömyys koska sisällä on lämmin. Hieman pettynyt kun luullut että Suomessa tarvitsee talvella talvitakkia.
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Työn puolesta työvaatteet. Hirveän vähän ostan vaatteita, ehkä housut, paidan, mekon tai hameen vuodessa. Keväästä syksyyn kuljen puukengissä, jotka useamman vuoden vanhat. Uudet pohjat olen kerran laitattanut.
Kannattaa suosia kestäviä vaatteita ja kenkiä, niin ei tarvitse uusia edes vuosittain.
Kävin eilen eräässä vaateliikkeessä, jonka miestenosastolla on yleensä sangen hiljaista. Nyt peräti kolme miestä oli alennustoppatakkien kimpussa.
Ostat sillä perustoimeentulolla kaikki vaatteet
Uffilla oli vasta euron päivät
Keräät pulloja ja säästät sen kympin kaksi ja tuhlaat vaatteisiin kun on seuraavat ale päivät
Suomessa on ihmisiä, joilla on vanhoja hyvväkuntoisia talvitakkeja kaapeissaan vaikka muille jakaa ja mielellään antaisivatkin, kun sopiva kohde löytyisi. Laita ilmoitus nettiin kokonumeroineen. Joku ilahtuu, kun saa antaa ja samalla kaappiinsa tilaa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ole ollut talvitakkia 15 vuoteen. Laitan softshell-takin alle merinovillaisia aluspaitoja, niin on hyvä olla. Olen työssäkäyvä, joten voisin ostaa talvitakin, mutta nykyinen takkimuoti on niin karmeaa, että ei kiitos.
- Hyvä että jaksat osallistua tärkeään keskusteluun. Itsekin olen miettinyt, kannattaisiko olemattomat rahat laittaa merinovillapaitoihin vai omannäköiseen muodikkaaseen talvitakkiin.
Osalla siitä menee laskut ensin. Ei jää mitään.