Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kukaan Suomessa ei saa vain 595e tukea

Vierailija
03.01.2026 |

.

Kommentit (132)

Vierailija
81/132 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä saan. Olen työkyvyttömyyseläkkeellä. Eläkkeensaajan asumistukea en saa kun miehen on tulot on niin isot. 

Minimi tk eläke on suurempi kun 595e.  Tuo summa on työmarkkinatuki.

Vierailija
82/132 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootko ap tyhmä vai ihan helvetin tyhmä? 

Niinhän se Kokoomus-ministerikin taannoin ihmetteli kuka muka tienaa alle 2600€/kk.Sosiaaliturvasta vastaava taisi olla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/132 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te jotka saatte vain tuon 595 e käteen, ja asutte onistusasunnossa; miten pärjäätte yhtiövastikkeiden maksujen kanssa? Voi olla aika suurikin eteenkin isoissa kaupungeissa.. puhumattakaan muistakin laskuista? 

Vierailija
84/132 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te jotka saatte vain tuon 595 e käteen, ja asutte onistusasunnossa; miten pärjäätte yhtiövastikkeiden maksujen kanssa? Voi olla aika suurikin eteenkin isoissa kaupungeissa.. puhumattakaan muistakin laskuista? 

Hyvä just noin .anna mennä klo 23.00 asti

Vierailija
85/132 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Johan AP sanoi ettei kukaan saa vain tuota tukea

Vierailija
86/132 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä just noin .anna mennä klo 23.00 asti

?? Tarkoitat mitä??

Vierailija
87/132 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaha, täällä mode kommentoi lapsellisesti kun ei julkaise enää kommenttejani kun vähän härnäsin hölmöä. Kyllä sinut on helppo paljastaa.

Vierailija
88/132 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Johan AP sanoi ettei kukaan saa vain tuota tukea

AP voi sanoa mitä tahansa. Totuus on että SUURIN osa saa vain tuota 595e!!

Vierailija
89/132 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai ihmisellä jolla on omistusasunto on myös säästöjä. Aina pitää asuntolainaa maksaessa muistaa sijoittaa myös muuhun kohteeseen samalla, juuri työttömyyden tai muun varalta.

Vierailija
90/132 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha, mun poika sai vain puolet työnarkkinatuesta asuessaan meillä, kunnes tajuttiin että siirtämällä kirjat mummonsa osoitteeseen saa sen täyden. 

Nyt saa taas vähemmän, kun opiskelee. 

Vierailija
91/132 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai ihmisellä jolla on omistusasunto on myös säästöjä. Aina pitää asuntolainaa maksaessa muistaa sijoittaa myös muuhun kohteeseen samalla, juuri työttömyyden tai muun varalta.

TOLLO

Vierailija
92/132 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omakotitalojakin on.Kyllä se silloin riitti.

Vierailija
93/132 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä saan juuri vain tuon. Mies maksaa pienestä palkastaan lainan ja vastikkeen. 

Totuus on, että ei me pärjätä. Mun työmarkkinatuki menee ihan suoraan vakuutuksiin ja lasten pakollisiin menoihin. 

Ollaan koko aika aivan persauki ja suurin osa mun ajasta kuluu rahasta huolehtimiseen. Mikä lasku on pakko maksaa jollain velalla ja minkä voi siirtää vielä viikon, ettei luottotiedot mene. 

Aivan hanurista koko homma. Lapsikorotuksen ja suojaosan poistaminen oli meidän perheen loppu. Ei vaan mitenkään voi olla ilman edes tuota rahaa, jos haluaisi tehdä mitään osa-aika töitä. Olen niitäkin tehnyt, mutta nyt tilanne niin kriittinen, että en voi mitenkään odottaa jotain kelan päätöstä sovitellusta työmarkkinatuesta. Me kuultaisiin nälkään ja oltaisiin sen jälkeen luottotiedottomia. 

Vierailija
94/132 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä saan. Valmistuin suoraan työttömäksi maisteriksi.

Vierailija
95/132 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin on joo, mutta erittäin suuri osa työttömistä asuvat kerrostaloissa ( tai rivitaloissa). 

Vierailija
96/132 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

TOLLO

Mutta se on ihan totta, lainaa maksaessakin pitää sijoittaa. Jos se ei onnistu on laina liian suuri. Toki jos työttömyys kestää 10 vuotta niin säästöt voi olla loppu, mutta silloin on ollut aikaa muuttaa asumiskuvioita ym.

Vierailija
97/132 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

90 euroa jää laskujen ja lääkkeiden jälkeen. Kaurapuuro, letut, kastike ja perunat, makaronilaatikko, kotimaista-lenkkimakkara, tee ja punalappuiset tulevat tutuksi. Sisällä ei voi käyttää sukkia etteivät ne kulu. Kotikenkinä on teipillä korjatut reinot joilla pimeällä haen postin. Vettä lämmitän kerran viikossa 30 litraa että pääsee suihkuun. Kaikki mikä hajoaa, hajoaa lopullisesti. Jos moccamasteri menisi rikki, niin ei voi mennä kauppaan ostamaan uutta, vaan vesi kaadetaan suodattimeen käsin. Onneksi vielä sentään saa ilmaiseksi toisten jämiä jos hella tai pesukone menee rikki.

Vierailija
98/132 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin on joo, mutta erittäin suuri osa työttömistä asuvat kerrostaloissa ( tai rivitaloissa). 

Oletus se on tuokin.

Vierailija
99/132 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä saan juuri vain tuon. Mies maksaa pienestä palkastaan lainan ja vastikkeen. 

Totuus on, että ei me pärjätä. Mun työmarkkinatuki menee ihan suoraan vakuutuksiin ja lasten pakollisiin menoihin. 

Ollaan koko aika aivan persauki ja suurin osa mun ajasta kuluu rahasta huolehtimiseen. Mikä lasku on pakko maksaa jollain velalla ja minkä voi siirtää vielä viikon, ettei luottotiedot mene. 

Aivan hanurista koko homma. Lapsikorotuksen ja suojaosan poistaminen oli meidän perheen loppu. Ei vaan mitenkään voi olla ilman edes tuota rahaa, jos haluaisi tehdä mitään osa-aika töitä. Olen niitäkin tehnyt, mutta nyt tilanne niin kriittinen, että en voi mitenkään odottaa jotain kelan päätöstä sovitellusta työmarkkinatuesta. Me kuultaisiin nälkään ja oltaisiin sen jälkeen luottotiedottomia. 

Kokeilepa affiliate markkinointia, otat tuotteiksi kaikki lapsiperheitä koskevat niin tienaat kuukaudessa jo tuplasti enemmän kuin työmarkkinatuki.  Eikä tarvitse lapsia esitellä/uhrata somessa. Tsemppiä!

Vierailija
100/132 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä saan 667e, työmarkkinatuen veroprosenttini on 11%. 

Huom keskiluokka, tämä onnistuu kun teillä ei ole ollut mitään tuloja kahteen vuoteen. Muuten ei onnistu.