Kokemuksia mahdollisen keskenmenon hoidosta
Olen 6 viikolla raskaana ja toissa aamuna (uuden vuoden aatto) kun kävin vessassa, oli paperissa verta sekä hyytymiä. Otin yhtyettä neuvolaan kysyen onko oltava huolissaan ja tämä sairaanhoitaja ei sanonnut juuta eikä jaata tilanteeseen. Hän laittoi minulle lähetteen labraan raskaustestiin sekä naisten poliklinikalle ja sanoi että odota yhteydenottoa. Kipua ei ole ollut missään vaiheessa ja vertakaan ei ole tämän yhden kerran jälkeen tullut joten päivystys ei ole ajankohtainen. Kävin labrassa heti ja nyt olen odotellut puhelua. Eilen oli uudenvuoden takia pyhä, joten ymmärrän että se venyttää mutta tänään puolen päivän aikoihin on minun omakantaan ilmestynyt uusi labralähete raskaustestiin sekä hyvinvointialueen omaan sähköiseen palveluun ainka naisten poliklinikalle kolmen viikon päähän mutta kukaan ei ole vieläkään ollut minuun yhteydessä?! Tiedän että tod. näköisesti keskenmeno on tapahtunut mutta onko oikeati mahdollista että kukaan ei ota minuun yhteyttä ja kerro minulle missä mennään?! Joku kuitenkin on tietojani käsitellyt ja aikoja varannut minulle monta tuntia sitten.
Olen henkisesti aivan rikki tietämättömyydestä ja tuntuu käsittämättömältä että kukaan ei ota yhteyttä. Haluaisin vain jonkun kertovan mitä tapahtuu. Onko kellään kokemusta samanlaisesta tilanteesta? Onko yksityinen aino vaihtoehto?
Kommentit (2)
Yksityiselle ultraan ja tilanne selviää heti.
Uusi hcg mittaus varmistaa laskeeko vai nouseeko raskaushormoni. Siitäkin omakannasta jo näet mihin suuntaan on menossa. Haluavat ennen poliaikaa saada käsityksen raskauden kestosta, jos hormoni on todella matala, ei ultrassa tule mitään näkymään. Julkisella todella heikosti edes pääsee ultraan keskenmenon kohdalla, varsinkaan noin pienillä viikoilla.
-Neljän äiti, raskauksia 12.
Yksityinen