Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alkaa tuntua, että mua ei huolita merkonomin verkkokoulutukseen koska mulla on jo muita tutkintoja mm. AMK:sta

Vierailija
02.01.2026 |

Mulla on siis seuraavat tutkinnot: ylioppilas, kokki, lähihoitaja ja sairaanhoitaja. Sairaanhoitajaksi valmistuin toukokuussa, mutta jo opintojen aikana alkoi vahvistua se, että haluan alalta pois. Menee vain koko ajan huonommaksi tilanne hoitoalalla. Kokin koulutuksella on täällä pienellä paikkakunnalla vaikea löytää töitä.

Olen tällä hetkellä siis hoitoalalla kokopäiväisessä ja vakituisessa työssä. Hain nyt juuri neljänteen merkonomin verkkokoulutukseen. Viime vuoden puolella yhdestä koulutuksesta tuli kieltävä päätös. Yhdestä ei ole kuulunut mitään vaikka hakemuksen laitoin jo marraskuussa. Kolmannessa on haku vielä auki ja neljänteen tosiaan laitoin nyt hakemuksen.

Ei vain taida mun pohjatiedoilla päästä tuohon koulutukseen vaan edelle menee ne joilla ei ole koulutusta tai eivät pysty tekemään nykyistä työtään. Itse haaveilen yrityksen perustamista ihan eri alalle kuin nykyinen työ ja merkonomin koulutuksesta saisin tietoa ja oppia asiaan. Lisäksi saisin aikaa hioa yritysideaani opintojen aikana.

Yrittäjyyden ammattitutkinto ei ole mahdollinen eikä oikein kiinnostakaan. Nuo on kaikki maksullisia eikä ole nyt rahaa tuollaiseen, kun koitan saada tätä yritystä vähitellen kasaan. Lisäksi merkonomin tutkintoon saisi opintotuen ja opintolainalla voisin rahoittaa halvalla lainalla asioita mitä tarvitsen yritykseen. 

Yritystä ei siis vielä ole, mutta teen noita hommia harrastuspohjalta tienaten sillä jonkun verran. Kaikki materiaalit mun pitää kuitenkin itse maksaa.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haaveissa olisi siis verkkokauppa tuotteille jossakin vaiheessa.

Ap

Vierailija
2/24 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei tradenomiksi esim. Haaga-Helvetiaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdestä ei siis kiinnostanut kysyä perään mitään ja kahdesta on haku menossa. Voi, onpa sua nyt syrjitty kun sua ei ole valittu :D 

Vierailija
4/24 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän kaikille pitäisi mieluummin tarjota edes  yksi koulutus, kuin yhdelle kahdeksan. Varsinkin kun se ei sinuta näy auttavan työelämään.

Vierailija
5/24 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sinä merkonomin tutkinnolla teet? Sinulla on jo 2. toisen asteen koulutusta.

Vierailija
6/24 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on työpaikka ja monta tutkintoa. Mikä tässä on siis ongelma?

Vierailija
7/24 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verkkokaupan pitoon sopii paremmin datanomin kuin merkonomin koulutus. Teknistä tietotaitoa tarvitaan. 

Merkonomin koulutuksen kauppakirjamalleja ja -ohjeita löytää netistä helposti. Myös markkinointi on opistoissa vanhentunutta mitä tulee verkossa myymiseen.

Vierailija
8/24 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän kaikille pitäisi mieluummin tarjota edes  yksi koulutus, kuin yhdelle kahdeksan. Varsinkin kun se ei sinuta näy auttavan työelämään.

Mitä ihmettä sä oikein selität? Mähän olen töissä, mutta haluan pois hoitoalalta. Olen ollut melkein 17 vuotta hoitoalalla.

Ap

Vierailija
9/24 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei tradenomiksi esim. Haaga-Helvetiaan?

Ei mua kiinnosta tradenomin tutkinto enkä saisi opintotukea noihin opintoihin kuin hetkeksi.

Ap

Vierailija
10/24 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sinä merkonomin tutkinnolla teet? Sinulla on jo 2. toisen asteen koulutusta.

Opettele ymmärtämään lukemasi. Mä en mun aiemmilla koulutuksilla tee yhtään mitään sillä alalla mille haluan yrittäjäksi. Merkonomin tutkinnolla saisin tietoa kirjanpidosta yms.

Ap

Vierailija
11/24 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on työpaikka ja monta tutkintoa. Mikä tässä on siis ongelma?

Sulla tässä ongelma nyt näkyy olevan ymmärryksessä.

Ap

Vierailija
12/24 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä sä oikein selität? Mähän olen töissä, mutta haluan pois hoitoalalta. Olen ollut melkein 17 vuotta hoitoalalla.

Ap

Miten sun on niin vaikea tajuta, että samaan koulutukseen hakee ihmisiä, joilla ei ole vielä ensimmäistäkään koulutusta?  Minä,minä, minäminä....

Vierailija
13/24 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä hakijoita on satoja ellei tuhansia. Miksi sun pitäisi mennä sellaisten, jotka hakevat vasta ensimmäiseen koulutukseensa, ohi? Ootko ihan sekaisin?.

Vierailija
14/24 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persepaviaanit eivät hyväksy sitä, että joku haluaa vaihtaa alaa ja alkaa yrittäjäksi. 

Vierailija
15/24 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vain pääsin merkonomin verkkokoulutukseen! Laitoin jo Kelaan hakemuksen opintotuesta.

Ap

Vierailija
16/24 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko joku syy, ettet voinut jatkaa töissä ja opiskella työn ohella verkkokoulutusta?

Vierailija
17/24 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko joku syy, ettet voinut jatkaa töissä ja opiskella työn ohella verkkokoulutusta?

Tai merkonomin tutkinnon osaamista vastaavia tietoja itsenäisesti? Tarvitsetko nimeenomaan tutkinnon?

Vierailija
18/24 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis missä mä muka kirjoitin, että lopetan työt? En kyllä missään. Ihan kuule aion tehdä sairaanhoitajan kolmivuorotyötä kuten tähänkin asti. Töiden ohella opiskelen ja harjoittelun osalta pitää sitten miettiä mitä tekee.

Ap

Vierailija
19/24 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai merkonomin tutkinnon osaamista vastaavia tietoja itsenäisesti? Tarvitsetko nimeenomaan tutkinnon?

Mä haluan tutkinnon ja haluan pois hoitoalalta.

Ap

Vierailija
20/24 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskele työn ohessa ja maksa koulutus palkallasi. Toisen asteen tutkinnot ovat nopeita tehdä. Ammattitutkinto maksaa vain pari sataa euroa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yhdeksän