Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

55 vuotias isäni juo vaikka ei pitäisi hän sootti taas viime yönä, että...

Vierailija
02.01.2026 |

On juopottelut jo joulusta asti jatkuvasti ja hänellä on kauhean painostava olo, sydän hakkaa kokoajan eikä pysty olla paikoillaan, kun on niin ikävä pulssi. Isä juo epämäärisesti hyvin tiehästi kyllä ei ole varsinaisesti pelkkä tuurijuoppo vaan pitää jatkuvan tissuttelun lisäksi näitä super putkia. Hänellä on aiemminkin ollut ko oirelua juomisesta ja syyksi on paljastunut matala kalium pitoisuus joka on hoidettu kuntoon pariin kertaan ja isä on ollut iloinen ja vakuuttanut lopettavansa.

kuitenkin aloittanut uudelleen jossain kohtaa.

Olenko paha ihminen, kun minua ei jaksanut kiinostaa tuo itseaiheutettu ongelma. kehoitin menemään uudelleen lääkäriin mutta ei mennyt vaan kuulemma syö banaania ja varmaan juo lisää. isä suuttui ja löi luurin korvaan.

Rehellisesti sanottuna en jaksa olla kovin huolissaan.

Nyt isästä ei ole tänään kuulunnu mitään.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseaiheutettu joo, mutta niin on moni lihavakin aiheuttanut itse ongelmansa, suurin osa. Ylipaino on isompi ongelma terveydenhoidolle, kuin alkoholi. Entäs mielenterveysongelmat. Ahdistus, masennus jne jne, jotka on kovassa kasvussa. Silti todella moni ruokkii sitä vaivaansa , roikkumalla somessa koko ajan, eli osittain itse aiheutettu myös.

Miksei lihavalle sanota, että ota nyt itsees niskasta kiinni. Miksi somessa roikkumiselle keksitään mitä ihmeellisimpiä selityksiä, silloinkin kun sen haitta on ilmeinen.

Terveyasiat hoidetaan lääkärin kanssa, eikä soittelemalla yöllä lapsille. Eivät ne lapset ole mitään ilmaisterapeutteja, heillä on omakin elämänsä kestettävänä... jos se isä on juonut koko lapsuuden, niin sitä kestettävää on vielä enemmän kuin normiperheessä kasvaneella.

Vierailija
22/28 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroit sen itse... Ei jaksa kiinnostaa - En jaksa olla huolissaan - Itseppä on aiheuttanut.

Mitäpä tuohon on lisättävää, paitsi yksi. Jos joskus tarviit oikeesti apua, niin noi kirjoittamasi voi kohdistua myös itseesi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerroit sen itse... Ei jaksa kiinnostaa - En jaksa olla huolissaan - Itseppä on aiheuttanut.

Mitäpä tuohon on lisättävää, paitsi yksi. Jos joskus tarviit oikeesti apua, niin noi kirjoittamasi voi kohdistua myös itseesi.

Montako juoppoa sinä olet saanut lopettamaan juomisen?

Vierailija
24/28 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itseaiheutettu joo, mutta niin on moni lihavakin aiheuttanut itse ongelmansa, suurin osa. Ylipaino on isompi ongelma terveydenhoidolle, kuin alkoholi. Entäs mielenterveysongelmat. Ahdistus, masennus jne jne, jotka on kovassa kasvussa. Silti todella moni ruokkii sitä vaivaansa , roikkumalla somessa koko ajan, eli osittain itse aiheutettu myös.

Miksei lihavalle sanota, että ota nyt itsees niskasta kiinni. Miksi somessa roikkumiselle keksitään mitä ihmeellisimpiä selityksiä, silloinkin kun sen haitta on ilmeinen.

Terveyasiat hoidetaan lääkärin kanssa, eikä soittelemalla yöllä lapsille. Eivät ne lapset ole mitään ilmaisterapeutteja, heillä on omakin elämänsä kestettävänä... jos se isä on juonut koko lapsuuden, niin sitä kestettävää on vielä enemmän kuin normiperheessä kasvaneella.

Kirjoituksessa ei otettu kantaa siihen, miten asia pitäisi hoitaa. Ainoastaan tartuttiin tuohon itseaiheutettuun.

LUETUN YMMÄRTÄMINEN

Vierailija
25/28 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Montako juoppoa sinä olet saanut lopettamaan juomisen?

No en osaa määritellä sitä lukua. Siinähän vaikuttaa moni muukin asia. En voi ottaa ansioikseni yksinään mitään.

Vierailija
26/28 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se aikuisen isän tarvitsemasi löytyy häneltä itseltään ja terveydenhuollossa. Eikä pitämällä lapsia yöllä hereillä, joka on lähinnä törkeää käytöstä.

Vierailija
27/28 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta taas näyttää siltä, että läheiset ottaa useinkin asian puheeksi ylipainoisen kanssa, mutta alkoholistille ei monta kertaa suositella AA-kerhoa/myllyhoitoa/Minnesota-hoitoa. 

Vierailija
28/28 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta taas näyttää siltä, että läheiset ottaa useinkin asian puheeksi ylipainoisen kanssa, mutta alkoholistille ei monta kertaa suositella AA-kerhoa/myllyhoitoa/Minnesota-hoitoa. 

Alkoholisti kieltää koko ongelman, kun ei ole mitään ongelmaa, niin ei apua haetakaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yksi