Kertooko teidän lääkäri/hoitaja tuttavat potilaiden asioista?
Itse tunnen henkilöitä, jotka kertovat potilaiden asioista. En edes kysele ja silti kertovat. Vaikka ei nimiä mainitse, niin eikös silti ole rikos muuten kertoa potilaiden asioista?
Kommentit (43)
Kyllä kertovat ja varsin avoimesti. Tosin minä en tunnistaisi ohutsuolenmutkaa tai vatsapeitettä, vaikka sellainen vastaan tulisi.
Kerran yksi hoitaja kertoi, että julkkis oli käyny heillä. Kaverini veikkasi yhtä julkkista ja ei vajvistanu oliko se just se, mutta tuntui että taisi arvata oikein. Tuntuu väärältä, ettei hoitaja/lääkäreihin voi täysin luottaa
Joskus terveydenhoitaja lähetti mun lääkärilappuja työkkärintädille. Ja tietenkään ei ollut multa kysyny lupaa
Vierailija kirjoitti:
On, kannattaa ilmoittaa työnantajalle asiasta
En ole varma, missä kyseinen tyyppi nykyään työskentelee mutta yritän kertoa ihmisille että tää ihminen kertoo potilaiden tietoja
Ap
Eihän se yleisellä tasolla voi olla rikos, muutoin olisi kaikki tapausselostukset salaisia eikä voitaisi keskustella ollenkaan. Mutta ei voi kertoa sillätavoin nimeltämainitsematta että henkilö on tunnistettavissa muusta.
Kyllä ne kertoo. Entinen isäntä oli joutunut sairaalaan ja hoitsu kertoi mikä sillä oli ja milloin pääsee pois sairaalasta. Lisäksi omia arvioitaan sairauden syystä ja uusimisesta.
Joskus gynegologi kertoi mun nimen pojalleen ja tää poika sitten otti yhteyttä
Vierailija kirjoitti:
Työnantaja haluaa aina kuullu mehevimmät juorut joten työnantaja ei asiaan puutu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole varma, missä kyseinen tyyppi nykyään työskentelee mutta yritän kertoa ihmisille että tää ihminen kertoo potilaiden tietoja
Ap
Siis kertooko nimellä vai millä tavoin, sen ja sen puoliso, lapsi?
Eivät kerro koskaan. Olen tuntenut useita hoitajia ja pari lääkäriä, vaitiolovelvollisuus pitää.
En tajua, miten kukaan jaksaa jauhaa työhön liittyvistä asioista vapaa-ajalla. Jos jotain ihmeellistä potilaissa on, niistä puhutaan töissä työkavereiden kesken.
Vierailija kirjoitti:
Kerran yksi hoitaja kertoi, että julkkis oli käyny heillä. Kaverini veikkasi yhtä julkkista ja ei vajvistanu oliko se just se, mutta tuntui että taisi arvata oikein. Tuntuu väärältä, ettei hoitaja/lääkäreihin voi täysin luottaa
No meilläkin oli potilaana yks julkkis. Voitte arvata ja mä en vastaa siihen. Sit voi miettiä ittekseen, ai se oli varmaan sit just se.
Vierailija kirjoitti:
Eihän se yleisellä tasolla voi olla rikos, muutoin olisi kaikki tapausselostukset salaisia eikä voitaisi keskustella ollenkaan. Mutta ei voi kertoa sillätavoin nimeltämainitsematta että henkilö on tunnistettavissa muusta.
Mutta miks niitä potilaiden asioita täytyy kertoa kavereille ja sukulaisille? Mun mielestä mistään potilaiden asioista ei kerrota tuttavilleen, koska ne ei niille kuulu
On ainakin silloin, jos voi tunnistaa ja useimmiten se mahdollisuus on olemassa.
Minun yksi puolituttu on lääkäri ja kuulemani perusteella hän kertoilee aika avoimesti millaisia potilaita hänellä on ollut. Nimiä hän ei kuitenkaan kerro ymmärtääkseni koskaan.
Jos haluatte nimetkin niin tutustukaa taksikuskeihin. Ne ovat sellaisia juorukelloja ettei mikään pysy koskaan salassa.
Kertoo. Ex anoppi - hoitaja - juorusi kunnolla eräästä yhteisestä tuttavasta lähes kaiken. Korviani kuumotti anopin juorut. Ei auttanut vaikka sanoin ettei juurikaan kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Siis kertooko nimellä vai millä tavoin, sen ja sen puoliso, lapsi?
Yleensä kertoi vain, mitä joku oli tehny ja kerran paljasti yhen potilaan henkilöllisyyden
Lääkärit ja hoitajat alapeukuttaa, kun jäivät kiinni
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta miks niitä potilaiden asioita täytyy kertoa kavereille ja sukulaisille? Mun mielestä mistään potilaiden asioista ei kerrota tuttavilleen, koska ne ei niille kuulu
Keskustellaanhan me täälläkin, ihmisten sairauksista ja vaivoista, raja siinä että tunnistaako sen tietyn potilaan sen perusteella. Pitää niillä lääkäreillä ja hoitajilla olla mahdollisuus hoitaa mielenterveyttään, eivät ole umpiota.