Vilma Nissinen: Vantaa on Suomen Mogadishu
Hiihtäjä avaa tuntojaan. Onko kielletty aihe, vaikka aihe on vapaa?
Kommentit (102)
Vierailija kirjoitti:
Ja norjalaisille kulttuurishokki. Varmasti. Ei sieltä ihan tuollaisia paikkoja löydy. Oslossakin olen sentään asunut.
Oslossahan on enemmän somaleita kuin koko Suomessa, ja Norjassa niitä näkynyt aika paljon pienemmissäkin kaupungeissa.
Vierailija kirjoitti:
Vilmapa on puolankalainen.
Siksi erottuu rumuudellaan kauniista somalinaisista.
Vierailija kirjoitti:
Hei persut, Vilma ei letkautuksellaan loukannut ketään. Jos hän olisi sanonut, että somalit ovat sitä tai tätä, tai että Hakunilassa ei voi hiihtää koska somalit, tilanne olisi eri. Nyt hän käytännössä totesi, että tuleekohan Hakunilan somalimäärä norjalaisille yllätyksenä.
Kannattaa laittaa korvan taakse ja oppia tästä. Kokonaiseen kansaan kohdistuva ennakkoluulo ja rasistinen pilkka, vai demografinen fakta. Kas siinä pulma.
Siellä rasisti yrittää selitellä miksi feministien "ei tosissaan" -rasismi olisi jotenkin parempaa rasismia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja norjalaisille kulttuurishokki. Varmasti. Ei sieltä ihan tuollaisia paikkoja löydy. Oslossakin olen sentään asunut.
Oslossahan on enemmän somaleita kuin koko Suomessa, ja Norjassa niitä näkynyt aika paljon pienemmissäkin kaupungeissa.
on mutta silti ankeudessaan ei vastaavia paikkoja.
Vierailija kirjoitti:
Kun käy heinäkuussa myyrmäen paalutorilla niin ymmärtää hyvin mitä tuolla tarkoitettiin.
Mitä siellä tapahtuuu heinäkuussa?
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti Vilmalle ei tule takapakkia sponsoreiden pöyristyessa.
Vilmaa sponsoroi Halti ja työelämän palveluyritys Eezy, tuskinpa mogadishulaiset ovat kummallekaan mikään tärkeä asiakasryhmä.
Mutta toivottavasti Vilma oppi missitapauksesta sen, että mitään maksukykyistä ja vaikutusvaltaista ryhmää ei kannata loukata. Etenkään nyt olympialaisten alla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten sen kauneuden näkee, kun ovat verhoutuneet kaapuihin?
Vilma kulkee avoimesti tiukoissa hiihtotrikoissa ja pitää kauniit hiuksensa esillä. Tekisi somaliyhteisölle ja sen naisten asemalle hyvää, jos joku heidän nuorista naisistaan tekisi samoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sun sompun silmissä somppunaiset saattavat näyttää hyviltä, mun silmissä Vilma pesee kaikki somput 6-0. Tai no hieman vaikea sitä on somputtarien ulkonäköä arvioida kun säkitettyinä kulkevat.
Siis tämä nainen ei ole edes asunut alueella, käy siellä hiihtoladulla ja silti latelee tällaisia?
Hänen kokemuksensa perusteella Hakunilan lähiössä saattaa sattua ja tapahtua kaikenlaista.
Se on kyllä Mogadishu. Ollut jo 90-luvulta lähtien, Nissinen sanoo.
Nissinen itse on asunut muutaman vuoden ajan Helsingissä nykyisin lähellä Vantaan rajaa.
Syntyjään hän on Heinolasta, mutta Nissisen ollessa 7-vuotias tie vei lähes 20 vuodeksi Kainuuseen.
Minä asun täällä parjatussa Hakunilassa noin 500 metrin päässä ostarista ja ei täällä kyllä satu ja tapahdu yhtään mitään ainakaan niihin aikoihin kun itse liikuskelen. Ehkä viikonloppuyöt on sitten eri tai jotkut tietyt kerrostalot? Omassa asuintalossa on pari somaliperhettä, venäläisiä ja aasialaisia, ihan tavallista väkeä jotka haluavat elää rauhassa.
Vilmasta tulikin tämän myötä mun suosikkihiihtäjä ja kauniskin vielä kuin mikä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vilma kulkee avoimesti tiukoissa hiihtotrikoissa ja pitää kauniit hiuksensa esillä. Tekisi somaliyhteisölle ja sen naisten asemalle hyvää, jos joku heidän nuorista naisistaan tekisi samoin.
Hyvin harva somalinainen peittää kasvonsa.
Vierailija kirjoitti:
Vilma on landepaukku.
Tervepäinen maalaistyttö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin harva somalinainen peittää kasvonsa.
Syytä olisi, ovat hemmetin rumia ulkonevine hampaineen ja eri korkeudella olevien silmien vuoksi. Sisäsiittoisuuden aikaansaannosta.
Vierailija kirjoitti:
Siis tämä nainen ei ole edes asunut alueella, käy siellä hiihtoladulla ja silti latelee tällaisia?
Hänen kokemuksensa perusteella Hakunilan lähiössä saattaa sattua ja tapahtua kaikenlaista.
Se on kyllä Mogadishu. Ollut jo 90-luvulta lähtien, Nissinen sanoo.
Nissinen itse on asunut muutaman vuoden ajan Helsingissä nykyisin lähellä Vantaan rajaa.
Syntyjään hän on Heinolasta, mutta Nissisen ollessa 7-vuotias tie vei lähes 20 vuodeksi Kainuuseen.
Minä asun täällä parjatussa Hakunilassa noin 500 metrin päässä ostarista ja ei täällä kyllä satu ja tapahdu yhtään mitään ainakaan niihin aikoihin kun itse liikuskelen. Ehkä viikonloppuyöt on sitten eri tai jotkut tietyt kerrostalot? Omassa asuintalossa on pari somaliperhettä, venäläisiä ja aasialaisia, ihan tavallista väkeä jotka haluavat elää rauhassa.
Älä woke selitä!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
on mutta silti ankeudessaan ei vastaavia paikkoja.
Norjassa ja erityisesti Oslossa on yhtä ankeita ulkomaalaisten valloittamia Itä-Oslon asuinalueita kuin Helsingissäkin esim. Grönland, ja Stovner.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vilma sanoi kuten asia on.
Mutta ei ole korrektia sanoa sitä ääneen. Tuttavani joka asui Itä-Suomessa ja kävi ensimmäistä kertaa Itäkeskuksessa Helsingissä ei ollut uskoa silmiään kun näki kuinka paljon ulkomaalaisia siellä oli.
Itse asuin 90-luvulla vajaat 10 vuotta Itäkeskuksen lähellä kunnes pääsin pois takaisin Itä-Suomeen. Ysärillä Itis oli ihan ok ostospaikka, mutta kun pari vuotta sitten poikettiin siellä pitkästä aikaa ja kyllähän se seutu oli mennyt aivan pilalle. Mogadishu-simulaattori niin kuin joku tuolla sanoikin.
sitä naisten parempaa rasismia