Milloin teiltä lähtee kuusi?
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Miten kuusesta hankkiudutaan oileaoppisesti eroon jos asuu kerrostalossa korkealla eikä ole parveketta? Eikö niitä neulasia ole pitkin rappukäytäviä.
Lattialle jokin alusta, katkoo oksat ja säkkiin jo sisällä
Vierailija kirjoitti:
Loppiaisena, silloinhan joulu loppuu🤗
Paha Nuutti joulun vie pois. Loppiainen on vielä joulua 🏿 🌟
Mä luulen ,että meidän kuusi harppoo ulos ehkä 6-7 tammikuuta. Vielä on oiken pirtsakka ja janoinen, tuoksuukin metsälle. Kyllä minä annan sille ryyppyjä.
Kun kerran kysyitte ja jo mietin/muistelin lapsuuttani: vanhemmat erosivat, isä sitten hommasi meille kuusen, kahtena jouluna. Kynttilät ja kaikki. Äiti sitten kantoi sen kuusen ulos, rappukäytävää pitkin. Neulaset tietysti karisi ja kävi lakaisemassa ne. Seuraavana jouluna heitti kuusen parvekkelta ulos, tarpoi hangessa, viemässä sitä roskikseen. Tuumasi, et nyt loppui meiltä joulukuusen pitäminen.
Seuraavana vuonna koristeltiin Kiinanruusuun kynttilät! :) Hieno oli! :) Heitti sen ruusunkin mäjelle ja osti led-kuusen. Se sama kuusi ois nyt ollut, mutten jaksanut, nyt, viritellä sitä, joskus aiemmin kyllä, kun äti oli vielä kotihoidossa.
....
Nyt nolottaa kun äitiä ei enää ole: miksen tupauunoteini mennyt kantamaan sitä kuusta roskikseen, ettei äidin olisi tarvinnut; kun hän kumminkin huolehti siitä ruokapuolesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten kuusesta hankkiudutaan oileaoppisesti eroon jos asuu kerrostalossa korkealla eikä ole parveketta? Eikö niitä neulasia ole pitkin rappukäytäviä.
Pari jätesäkkiä pitää neulassadon kurissa. Jotkut suosii pussilakanaa, mutt se on sitten pihkassa.
Ja jotkut katkoo oksat puutarhasaksilla ja vie ne jätesäkissä pihalle.
Lähti tänään. Oli varistanut ison kasan neulasia, vaikka vettä oli saanut. Alunperin piti vasta loppiaisena viedä. No, samalla pakkasin koko joulun pois.
Joskus maaliskuussa.