Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä täytätte yksinäisyyden tuottamaa tyhjiötä?

Vierailija
01.01.2026 |

Kirjoitin jo yhden pitkän aloituksen aiheesta, mutta taisipa jäädä sekin sensuurin kynsiin...

Itse en tiedä voinko kutsua itseäni sanan varsinaisessa merkityksessä yksinäiseksi, koska on kuitenkin läheiset välit perheeseeni. Töiden ulkopuolella ei kuitenkaan ole mitään muita sosiaalisia kontakteja kuin perhe. Ei ystäviä eikä kumppania. Ystäviä on joskus ollut, mutta olen ilmeisesti niin huonoa seuraa, että ne kaikkoavat aina ajan myötä. Kumppania ei ole koskaan ollut, eikä tarvitse kovin kummoinen ennustaja olla jos sanoo ettei koskaa tule olemaankaan. Enää en jaksa ystäviäkään edes etsiä kun lopputulos on aina sama. Miksi tyrkyttää itseään kun seura ei kelpaa?

Asuin vanhemmillani aika pitkään kun töiden saanti oli heikkoa. Silloin ei "yksinäisyys" haitannut kun oli kuitenkin aina joku jolle jutella tai pelata korttia jne. Sitten kun pääsin töihin ja muutin omilleni aloin täyttämään tyhjiötä alkoholilla. En koskaan oikein pitänyt juopottelusta, mutta oli pakko turruttaa itsensä yksinäisyydeltä ja siltä, että oli epäonnistunut ihmisenä. 

En oikein koskaan ole kokenut kuuluvani tähän maailmaan, joten ystävien löytäminen on ollut haastavaa, puhumattakaan kumppanin löytämisesta. Monet harrastuksistani ovat/olivat sellaisia, että ehti miettimään sitä miten mukava olisi niitä harrastaa jonkun kanssa, mutta kun ei ole ketään kenen kanssa harrastaa. Se söi aika paljon motivaatiota harrastaa mitään. Nykyään olen innostunut pienoismallien ja palapelien teosta. Niissä saa aikaansa tuhlattua ja saa suljettua ajatuksensa niin, että keskittyy vaan seuraavaan osaan, Eikä niissä kaveri olisi kuin tiellä, ja saapahan elämäänsä edes jotain onnistumisen tunteita kun saa jotain valmiiksi. Palapelien teon löysin jo juopotellessani, oli ihan rentouttavaa kitata iltaisin kaljaa, luukuttaa musiikkia ja lätkiä paloja paikalleen. Pienoismallien tekeminen pienessä pöhnässä olisi ollut ainakin haasteellista :D

Kiinnostaa kuulla miten muut täyttävät sitä yksinäistä aikaansa.

Pahoittelut pitkästä löpinästä, ja siitä jos näitä keskusteluja on kohta kaksi. 

Terveisin Naispelko32

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tumputan noin viisi kertaa päivässä. 

T. M55. 

Vierailija
22/26 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites verkkopelit? Sieltä saa seuraa, samanhenkisiä tyyppejä. Kun pelailet usein, niin tutustuu ihmisiin

En ole vuosiin oikeastaan pelannut mitään. Olen aina ollut huono pelaamaan ihan yksinpelejäkin, joten aika iso kynnys on ollut mitään verkkopelejä edes kokeilla kun muut tekee sitä niin tosissaan ja ovat hyviä siinä. Harvoin jotain yksinpelejä edelleen pelaan, eipähän tarvitse hävetä ja suututtaa muita sekoilullaan.

Terveisin Naispelko32

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloin vain deittailemaan kolkytveenä (tai no vähän ennen) ja paras päätös ikinä :) Ei niistä tarvitse parisuhdetta välttämättä tulla mutta enää miesten lähestyminen ei pelota mua yhtikäs ollenkaan. N33

Mukava kuulla. Itse en edes treffeille ole koskaan päässyt, joten aika hankala aloittaa moista "harrastusta". Nykyään en enää edes yritä, koska miksi turhaan kiusata itseään ja hieroa sitä kelpaamattomuuttaan omalle naamalleen.

Terveisin Naisepelko32

Vierailija
24/26 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta pleikkari! 

Vierailija
25/26 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene työväenopistoon, aloita joku harrastus, kielen opiskelu tms.

Tätä olenkin joskus miettinyt. Olisi ihan hyödyllinen harrastus, mutta hirveän iso kynnys on aina ollut esiintymiseen. Noilla tunneilla oletettavasti pitää keskustella tuntemattomille vieraalla kielellä? Pääsisi kyllä ainakin pois mukavuusalueeltaan :D 

Terveisin Naispelko32

Vierailija
26/26 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta pleikkari! 

Pelitietokone on ollut kovassa harkinnassa! Olen vaan niin nuuka ukkeli, että saa nähdä raaskiiko ostaa...

Terveisin Naispelko32