Muutin syksyllä 15 neliön miniyksiöön. Tällaista siellä asuminen on
Isompi kämppä olisi tietysti kivampi, mutta 4 kk asumisen jälkeen ei tee mieli muuttaa täältä pois. En tahdo maksaa yhtään enempää vuokraa ylimääräisistä neliöistä tai muuttaa pois keskustasta jossa kaikki on lähellä (myös Lidl josta saa halpaa ruokaa). Siinäkin säästää pitkän pennin ja paljon aikaa, kun ei tarvitse bussikorttia vaan satunnaiset bussiliput riittää.
Tilaa on vähän, mutta toisaalta vielä isovanhempieni lapsuudessa ei ollut lainkaan harvinaista että kokonainen perhe asui yksiössä. Siihen verrattuna tämä on luksusta. Bonuksena monta turhaa heräteostosta on jäänyt tekemättä ja siivoaminen sujuu nopeasti.
Ruuanlaittoa varten mulla on grillivastuksellinen mikro ja 2 keittolevyä. Herkuttelu on vähentynyt kun leipomiseen on niin rajalliset mahdollisuudet, mutta toisaalta musta on tulossa melkoinen mukikakkumestari. Mukikakut on siitäkin hyviä ettei niitä oikein voi tehdä varastoon, koska ne kovettuu ikävästi jos niitä ei syö heti kun ne on jäähtynyt sopivasti. Joka kerta täytyy siis nähdä vähän vaivaa kun tahtoo herkutella halvalla.
Sänkynä toimii patja, jonka kiinnitän aamulla remmeillä seinää vasten tilaa viemästä. Kaverin voi kutsua kylään koska mulla on 2 tuolia, mutta vähänkin isommalla porukalla on parempi mennä muualle.
Jos kaipaan jotain niin viherkasveja. Nyt mulla on vain yksi katosta roikkuva amppeli ja sekin tuntuu olevan välillä tiellä. En kuitenkaan valita, koska tämä on ihan toimiva kämppä ja alhaisen vuokran ansiosta pystyn laittamaan joka kuukausi mukavan summan rahastoihin.
Kommentit (26)
Et omista mitään ja olet onnellinen?
Minusta on ihanaa asua 1800-luvun perinnetalossa omalla puutarhalla. Alakerrassa on takan edessä sohvaryhmä ja usein istun kissan kanssa lampaantaljalla kohentamassa tulta. Keittiössä on tarpeeksi tilaa uunille, normaalille keittolevylle, kaikille keittiötarpeilleni, ruoalle ja astioille. Aamulla surautan smoothien blenderillä, paistan kananmunia ja tarjoilen aamiaisen vastakeitetyn kahvin ja uunituoreiden sämpylöiden kanssa. Kesäisin syön aamupalan ulkona lokoillen kulmasohvan muotoisella loungesetilläni oman vaahteran varjossa.
Yläkerrassa on kuusi metriä työtasoa eli voin tehdä harrastusprojekteja kun siltä tuntuu. Tietokone, piirtotietokone ja ompelukone voivat seisoa paikallaan kunnes saan projektin valmiiksi. Harrastustarvikkeet ja kirjat ovat ylimääräisessä kirjastohuoneessa, jossa on parikymmentä hyllymetriä kirjoja, vaatekaappi ja joogamatto. Yksinasuvana nukun silti täysleveässä parisängyssä ja kaapissa on kaikkiin vuodenaikoihin sopivat vuodevaatteet ja useita täkkejä.
Retkeilykamat, joulukamppeet ja harvinaisemmat harrastuskamat haen ullakolta tai 8 neliömetrin puutarhavajasta kun niitä tarvitsen. Puutarhajuhlia varten löytyy ekstratuoleja ja grilli, jotka laitan ulos tarpeen mukaan.
En voi kuvitella että joku mieluummin eläisi parin neliömetrin koirankopissa huonekaluja toisiinsa taitellen, kuin normaalin kokoisessa normaalin elintason mahdollistavassa kodissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asuin opiskelijana Eirassa Helsingissä 14 neliön yksiössä, vuokra 720€/kk eikä suihkua tai uunia, viihdyin silti.
Miten ihmeessä pärjäsit ilman suihkua?
Minulla oli joskus kaveri, joka asui Kalliossa vanhassa talossa yksiössä ilman suihkua. Suihku oli käytävällä.
(Taisi olla myös kutoskerros ilman hissiä.)
Vierailija kirjoitti:
Ihanasti on päähän uponnut "et omista mitään ja olet onnellinen" teesi.
Eikös sijoitukset ole omistuksia nekin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asuin opiskelijana Eirassa Helsingissä 14 neliön yksiössä, vuokra 720€/kk eikä suihkua tai uunia, viihdyin silti.
Miten ihmeessä pärjäsit ilman suihkua?
Lavuaarin päällä voi peseytyä
Vierailija kirjoitti:
Itse asun 35 nelion asunnossa isolla parvekkeella ja parasta on sähkölasku.
Alle 20€ joka kuukausi.
Haluaisin kyllä nähdä parvekkeen jolle mahtuu 35 neliön asunto! Joku elää luksuselämää ja on vieläpä ottanut alivuokralaisen.
Kuulostaa ihan järkyttävältä. Kuin selli.