Onko koirassani jotain vikaa, kun ei välitä paukkeesta
Kommentit (19)
Ei tietenkään. Ei omista koiristanikaan kuin yksi pelkää pauketta.
Se näkee ettei ihminen pelkää ja rauhoittuu?
Ollut useita koiria eikä kukaan ole välittänyt paukkeesta.
Miten jonkin lapsiperheen koira voi muka pelätä pauketta jos sitten tottunut kiljumiseen ja riehumiseen?
Se on koiran hermorakenteesta kiinni miten suhtautuu paukkeeseen.
se vaan haluaa näyttää sulle, että turha öyhöttää nettiin jostain paukkeesta.
Ei tietenkään. Mutta voi vielä käydä toisinkin. Oma koirani alkoi pelätä pauketta ja muita kovia ääniä tultuaan vanhaksi. Pelot alkoi noin 10-vuotiaana ja ensi yönäkin tulee olemaan tosi surkeaa seurata hädissään olevaa koiraa.
Ei auta rauhoitteetkaan kuin hyvin vähän.
Puhaltelen pilvisavuja koiran nenään, niin rauhoittuu.
Olen opettanut koiran tykkäämään paukuista. Aina kun pamahtaa niin koiralle nami huuleen. Oppinut, että paukku tietää herkkuja 😅
Vierailija kirjoitti:
Olen opettanut koiran tykkäämään paukuista. Aina kun pamahtaa niin koiralle nami huuleen. Oppinut, että paukku tietää herkkuja 😅
Toimii toki jos koira ei pelkää. Kun pelkää, ei herkut kelpaa.
Ei välitä meidänkään koira yhtään mitään. Tai en ainakaan huomaa sen välittävän.
Naapuri otti aina metsästyskoiransa mukaan ilotulitukseen. Meidän koira ei raketeista välittänyt, mut ukkosta pelkästään. Juoksi, kuin hullu 50 metrin ja 30 metrin juoksunarussaan. Käytiin ohjaamassa koppiin. Niin pysyi visusti siellä lopun ukkoskuuron ajan.
Ei meidänkään koira välitä. Tuossa se rötköttää selällään vaikka ikkunalasit helisee. Koiran eka uusi vuosi, toivottavasti pysyy jatkossakin tällaisena.
Mun koira tykkää kattoa raketteja ikkunasta.
Kaikki koirat eivät pelkää raketteja. Sulla on käynyt hyvä tuuri. Menee koiran kanssa uusi vuosi leppoisasti.
Räjähdykset ja pauke ovat hieman eri asia kuin lapsiperheen äänet. Olen jopa kuullut metsästyskoirasta joka ei pelännyt haulikon ääntä (sorsastuksessa) mutta ukkosta se pelkäsi. Tuossa oli taustalla se että koira oli joutunut 1944 rajuun ilmapommitukseen.
Koira käyttäytyy kuin omistajansa. Jos olet rauhallinen, koirakaan ei hermoile.
Ei - mullakin koira joka pikkasen heilauttaa korviaan kun raketti paukahtaa mutta ei panikoi tms