Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kutsutte ihmisiä kylään, jos ette halua nähdä?

Vierailija
30.12.2025 |

Mietin vain. Ei mekään haluta, mutta ei kehdata aina kieltäytyäkään. 

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, olisi kiva nähdä joskus? Tulkaa joskus käymään?

Vai... hei tulkaa meille 31.12 klo 18, niin juhlitaan uutta vuotta. Ja kutsun esittäjän puolisokin tietää, että vieraat on kutsuttu ja aikataulu ok.

Vierailija
2/11 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos järjestää tupperware kutsut

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei, olisi kiva nähdä joskus? Tulkaa joskus käymään?

Vai... hei tulkaa meille 31.12 klo 18, niin juhlitaan uutta vuotta. Ja kutsun esittäjän puolisokin tietää, että vieraat on kutsuttu ja aikataulu ok.

No meitä kutsutaan juuri tuolla "oikealla" tavalla . Eli kerrotaan päivä ja aika ja ollaan olevinaan innoissaan. Myöhemmin kuullaan sitten muuta. 

Vierailija
4/11 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en kutsu kun asunto on läävä eikä minua kukaan halua nähdä. Yksin tänään ja huomenna.

Vierailija
5/11 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puppa 👴🏻🧡

Vierailija
6/11 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on semmonen sanonta "Tulkaa toki kylään" mihin on kohteliasta vastata "Me ei nyt päästä".

Uusavuttomat ei tajua että todellinen konteksti on "Hei ihan tosissaan, älkää tulko kylään. Me ei jakseta teitä".

Vierailija
7/11 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten on niitä vieraita, jotka kutsuvat itse itsensä kylään..

Vierailija
8/11 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulispa joku joskus kylään. Ei ole sellaisia ihmisiä, joita voisin tosiasiallisesti meille kutsua. Kavereita ja tuttavia on liuta, mutta todelliset ystävät puuttuu. Sellaiset, joille ei tarvitse esittää olevansa muuta kuin on.

Vierailija
9/11 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on semmonen sanonta "Tulkaa toki kylään" mihin on kohteliasta vastata "Me ei nyt päästä".

Uusavuttomat ei tajua että todellinen konteksti on "Hei ihan tosissaan, älkää tulko kylään. Me ei jakseta teitä".

Suomalainen small talk lyhykäisyydessään. Lisänä vielä "ei meitä varten tarvitse keittää".

Vierailija
10/11 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten on niitä vieraita, jotka kutsuvat itse itsensä kylään..

No me emme todellakaan kutsu. Suostumme kohteliaisuudesta kylään ehkä kerran vuodessa. Olisi paljon hauskempi nähdä vaikka kahvilassa kuten muitakin  ihmisiä.

T. Ap

Vierailija
11/11 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyrkivät vain miellyttämään ja kutsu on "muodon vuoksi" sanottu. Ihan sama kun kysytään mitäs sulle kuuluu mut ei oikeesti jakseta kuunnella muutamaa lausetta pidemmälle tai ei opikeesti kiinnosta pätkän vertaa. Mulla oli aikoinaan eräs kaveri toisella puolella Suomee joka oli aina niin että kiva kun tuut tännepäin, tervetuloo, nähdään. Sit kun meen samoille huudeille ja oon käytännössä 4 päivää siellä, kun kysyn nähdäänkö tulee kauhee luettelo menoja eikä hänestä nyt ookaan seuraa. Tosin ois ihan hyvin voinu sanoo et tuu vaan käymään mut lähden sit klo xxx sinne jo sovittuun menoon tms. Ei hän ei nyt ehdi, on tehny tän pariinkin kertaan. 

No mut ei se mitään, mulla on muitakin ystäviä enkä tarvitse välttämättä häntä mihinkään, mut ois siitä huolimatta kiva höpötellä vanhan kaverin kansa ees hetki, tuntuu ihan hassulta käydä siellä mut sit ei kuitenkaan nähdä...ja siis koska itse kutduu ja toivottaa tervetuloo.... 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme viisi