Lounaan hinta sitten 14 euroa parin päivän -- jääpä syömättä
Hinta nousee, laatu ei parane mitenkään. Inflaatio marraskuussa -0.2 % eli ei edes raaka-aineet ole kallistuneet. Moni lounaspaikka menee ensi vuonna nurin.
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jengi maksaa naama vehnäsellä ateria"etua" josta itse maksetaan 75%. 10.5 eur päivä, n.200 kuussa, 1000 eur vuodessa lounaista. Jokainen voi päätellä onko tuossa järkeä
Lasketko omalle ajalle hintaa? Kuten yllä sanoin syön tuosta kahdesti. Säästän kaupasta käynneissä, ruuanlaitosta, siivouksesta, yms.
Kukaan ei maksa minulle omasta ajastani joten en laske
Vierailija kirjoitti:
Haha! Tyhjätaskupersut inisemässä vapaata markkinataloutta vastaan! Kommunismia hinkumassa!
Höpö höpö. Kokoomus kannatta kommunismia, kun pitää yrityksiä pönkittää joka mutkassa! Kaikki samalle viivalle ja katsotaan kuka pärjää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nostavat hintaa lounasedun mukana. Ei tässä ole markkinataloudesta kysymys vaan veroveivaukset kuten lounasetu, epassi yms.nostavat hintoja! Kaikki em. veroveivaus pois ja ne yritykset selviävät, ketkä on kilpailukykyisiä!! Eihän tästä tule mitään, kun aina pitää olla jokin välistävetofirma mukana yritystoimintaa pönkittämässä!
Niin kävi myös kun tuli kotitalousvähennys, palveluiden hinnat nousi.
Hinnat nousi, mutta markkinoille tuli myös paljon uusia yrityksiä ja työvoimaa palkattiin runsaasti.
Kuinkahan runsaasti? Sehän on kokoomuksen yksi mantra, jota ei sitäkään pystytä osoittamaan todeksi. Systeemihän on tavattoman kallis veronmaksajille. Satoja miljoonia vuodessa on kotitalousvähennyksen hinta.
Taitaa olla älyn kääpiöitä minun aloitustani alapeukuttaneet. Varmaan on vittumainen naamakin. Hyi että!
AP
Vierailija kirjoitti:
Haha! Tyhjätaskupersut inisemässä vapaata markkinataloutta vastaan! Kommunismia hinkumassa!
Mikä lounasedussa on sun mielestä vapaata markkinataloutta?
En käy lounasravintolassa, koska en halua venyttää päivääni pitkän lounastauon takia. Syön omat eväät ja pidän vain lyhyen lounastauon.
Kaksi vuotta sitten täällä Helsingissä lounaat oli 11,30e. Nyt normaali hinta on tammikuussa 14,50e. Broileria, seitiä ja uunimakkaraa. Ei vaan enää oikein inspiroi. Parissa vuodessa kalliimmat raaka-aineet ovat lähes kadonneet, jokainen paikka tuuttaa vain sitä halvinta tukusta. Itsellä ei ole lounasetua, vaan olen siis maksanut ihan hinnan kokonaan itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nostavat hintaa lounasedun mukana. Ei tässä ole markkinataloudesta kysymys vaan veroveivaukset kuten lounasetu, epassi yms.nostavat hintoja! Kaikki em. veroveivaus pois ja ne yritykset selviävät, ketkä on kilpailukykyisiä!! Eihän tästä tule mitään, kun aina pitää olla jokin välistävetofirma mukana yritystoimintaa pönkittämässä!
Tähän syöpään kuuluu myös Woltit, Boltit yms. Eikä yritykset uskalla enää jäädä näistä pois!
Jep ja kaikki Prismat ja Salet ja muut välistä vetäjät.
Vierailija kirjoitti:
Jep. Mietihän jos markka-aikana olisi sanottu, että toi päivittäinen työpaikkalounas: potut ja pyörykät, maksavat reilu 80€.
Tuolla hintaa käytiin vkl vaimon kanssa papa giovannissa syömässä pippuripihvi ja ottamassa lasi pungua.
Miksi markka-aikana oltaisiin puhuttu euroista ja missä maksaa lounas 80 euroa?
Hinnat nousi, mutta markkinoille tuli myös paljon uusia yrityksiä ja työvoimaa palkattiin runsaasti.