Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yli 2000e/kk osingoille lisävero

Vierailija
30.12.2025 |

Kaksi tuhatta euroa kuussa on varsin suuri summa tienata ilman työntekoa, joten näin helposta rahasta olisi aivan oikein ottaa enemmän yhteiskunnan käyttöön veroina.

Työnteolla tienaaminen on erittäin kuluttavaa kaikinpuolin, joten työn verotusta tulisi laskea tuntuvasti ja siirtää verotuksen painopistettä pääomatulojen verotukseen.

On aivan ilmiselvää että nyt pääomasijoittajat pääsevät aivan liian helpolla, koska rikkaat vain rikastuvat ja pienituloiset vain köyhtyvät. Kuitenkin työntekijäluokka on määrällisesti Suomen suurin joukko, rikkaita on vain se elitistinen vähemmistö, jolla kuitenkin on valtaosa kaikesta varallisuudesta.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla ei varmaan tuollaisia osinkoja ole, eihän?

Vierailija
2/36 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan ihan liian vähän veroja ja niin maksat sinäkin

Valtio ja kunta käyttää rahat varmasti tärkeämpiin asioihin kuin minä, sinä tai naapuri. En ymmärrä miksei minua veroteta enemmän. Ja naapuria. Ja sinua. Tai ymmärrän, sehän johtuu Suomessa omaksutusta politiikasta, jossa palkkaverotusta voi vain laskea, ei koskaan nostaa. Mutta järjettömyyttä se on silti, tässä tilanteessa.

Koska mitä hiton järkeä on hillota rahaa ja omaisuutta maailmassa, joka painaa alamäkeen kuin olympiakelkkailija?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä käy taas propagandakone punaisena kun tuupataan tuubaa palstalle.

Vierailija
4/36 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valtio ja kunta käyttää rahat varmasti tärkeämpiin asioihin kuin minä, sinä tai naapuri. En ymmärrä miksei minua veroteta enemmän. Ja naapuria. Ja sinua. Tai ymmärrän, sehän johtuu Suomessa omaksutusta politiikasta, jossa palkkaverotusta voi vain laskea, ei koskaan nostaa. Mutta järjettömyyttä se on silti, tässä tilanteessa.

Koska mitä hiton järkeä on hillota rahaa ja omaisuutta maailmassa, joka painaa alamäkeen kuin olympiakelkkailija?

Nii-i. Yksityistä ihmistä viekoitellaan jatkuvasti elämään kuluttamisen kautta, ostamaan Kiinassa koottuja elektroniikkabokseja, lentämään Espanjaan, yms. Tuhoisaa ja turhaa rahankäyttöä. Miksi ei vaan verotettaisi enemmän? 

Vierailija
5/36 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas harvinaisen typerä idea.

Vierailija
6/36 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitis huoraaminen olis pitäny saada verolle aikanaan, niin sinäkään et olis syntyny. 

Vierailija
7/36 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verohallinto kertoi kuun alussa, että suurin osuus ansiotuloveroista tässä maassa tulee niiltä, joiden vuositulot ovat 40000 - 59000 euroa. Minä kuulun tuohon porukkaan. Sattumalta sain verokortin ensi vuodelle juuri samoihin aikoihin, kun tuosta kerrottiin. Veroprosenttini palkkatulolle on ensi vuonna 21,5. Se on naurettavan matala.

Ehkä korkeamman palkkaverotuksen Suomessa voitaisiin periä vähän matalampaa tasaveroa, eli arvonlisäveroa.

Velkaantuneen osaamattoman talouspolitiikan rampauttaman valtion ei kannattaisi jättää tällaisia kortteja kääntämättä. Silloin ei olisi pakko yrittää värkätä velkajarrun kaltaisia hellyttävän lapsellisia vempeleitä.

Vierailija
8/36 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen joutunut tekemään paljon työtä, että osingot mahdollistuu. Vai luuleko joku, että osakkeita tippui vaan jostain omistuukseeni? 

Vierailija
9/36 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bonukset laittoi jo verolle

Vierailija
10/36 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

voiko persuilta muuta odottaa?

Vierailija
11/36 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onglmahan on se, että pääoma vaihtaa valtiota melko vilkkaasti. Suomessa on jo nyt huutava pila pääomista, jotta tänne investoitaisiin ja saataisiin työpaikkoja. 

Vierailija
12/36 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Verohallinto kertoi kuun alussa, että suurin osuus ansiotuloveroista tässä maassa tulee niiltä, joiden vuositulot ovat 40000 - 59000 euroa. Minä kuulun tuohon porukkaan. Sattumalta sain verokortin ensi vuodelle juuri samoihin aikoihin, kun tuosta kerrottiin. Veroprosenttini palkkatulolle on ensi vuonna 21,5. Se on naurettavan matala.

Ehkä korkeamman palkkaverotuksen Suomessa voitaisiin periä vähän matalampaa tasaveroa, eli arvonlisäveroa.

Velkaantuneen osaamattoman talouspolitiikan rampauttaman valtion ei kannattaisi jättää tällaisia kortteja kääntämättä. Silloin ei olisi pakko yrittää värkätä velkajarrun kaltaisia hellyttävän lapsellisia vempeleitä.

Unohdat vain sen hienon seikan, että tuohon päälle tulee vielä n. 10% erilaisia veroluonteisia maksuja. Verojenkiristäminen ei auta Suomea, koska budjetit venyvät ja paukkuvat ja aina keksitään uusia kohteita johon rahaa (ja erityisesti toisten rahaa) voi suoltaa. Ainut kestävä tapa on leikata menoja ja näin sopeuttaa taloutta. Julkinensektori on erittäin pöhöttynyt ja siellä kyllä löytyisi saneerattavaa. Varsinkin hallinnosta. Julkisella työskentelevät eivät ole nettoveronmaksajia, koska he saavat palkkansa muilta kerätyistä verovaroista ja maksavat tästä veroa. Eli mitään uutta tai nettoa he eivät tuota.

Vientiteollisuudessa työskentelevät maksavat ulkomaalaisten asiakkaiden maksamista rahoista veroja ja nämä ovat oikeaa nettoveronmaksua, joilla katetaan esimerkiksi julkisen puolen palkat. Nyt kun julkinensektori on todella turvonnut, rahat eivät riitä.

Vierailija
13/36 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen joutunut tekemään paljon työtä, että osingot mahdollistuu. Vai luuleko joku, että osakkeita tippui vaan jostain omistuukseeni? 

Juuri tämä! Ja esimerkiksi pörssiromahduksessa voit menettää pääoman vaikka 20 vuodeksi. Pääomatulot eivät ole mitenkään riskitöntä tuloa vaikka ne tulevatkin "passiivisesti" sen jälkeen,kun omistukset on hankittu työllä.

Ansiotuloista elävillä työpaikan menetys on hetken tragedia, mutta uudelleen työlistymällä saat tulotasosi taas takaisin. Mutta nämä ketkä näitä ehdottelevat, eivät oikeasti omista mitään eivätkä tule omistamaan, joten heiltä ei voi ymmärrystä odottaakaan.

Vierailija
14/36 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi helvetti. Ensin menee yrityksiltä alvit ja muut ennen kuin raaka-aineet ja komponentit yms. saadaan edes itselle, sitten kun saadaan jotain myytyä niin sitten menee yhteisövero. Sitten kun siitä ylijääneestä maksetaan omistajille HEILLE KUULUVAA osinkoa, niin Valtio varastaa siitäkin. Tässä vaiheessa veroprosentti on todellisuudessa yli 60%, paljonko sen pitäisi olla? 100% vai enemmän?

Vierailija
15/36 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtaako ap tietää, mikä on pääomasijoittaja? Luulen, että hän ei monta viikkoa sellaista painetta, työtahtia ja stressiä jaksaisi.

Vierailija
16/36 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit vaihtaa paikkakuntaa ihan itse sellaiseen jossa on korkeampi kunnallisvero. Asut selvästi yhdellä Suomen halvimmista alueista jos veroprosenttisi on noin matala.

Vierailija
17/36 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voit vaihtaa paikkakuntaa ihan itse sellaiseen jossa on korkeampi kunnallisvero. Asut selvästi yhdellä Suomen halvimmista alueista jos veroprosenttisi on noin matala.

Voit myös ihan itse lähettää rahaa valtionkonttoriin jos ei mene vielä veroja riittävästi. Eli siitä vain korjaamaan verotusongelmaa omalta osalta.

Vierailija
18/36 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo idea oli kyllä joltain populistilta, siis sieltä salin vasemmalta laidalta.

Vierailija
19/36 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sosialisointi on sossujen touhuja. 

Vierailija
20/36 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nähnyt tämän kommentin aiemminkin palstalla, kirjaimelleen. Joku vasemmistoöyhö näköjään tekee näitä aloituksia ja laittaa nämä samat valmiiksimietityt kommentit leikkaa/liitä menetelmällä tänne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kuusi