Onko Vuosaari yhtään parantunut?
Muutettiin työn perässä pois Aurinkolahdesta Ouluun 5v sitten. Nyt kesällä takaisin etelään. Tykkäsin asua Aurinkolahdessa, sen kanavan varrella. Silloin 5v sitten alkoi olla sielläkin rauhattomampaa. Mikä on tilanne nyt?
Emme halua ostaa, vaan vuokrata. Saatamme työ takia joutua muuttamaan nopeastikin, siksi ei vielä ole oman asunnon aika.
Kellään kokemuksia niistä uusista tornitaloista? Minkälaista niissä on asua? Kolmiota etsitään.
Kommentit (8)
En muuttaisi mihinkään tornitaloon millään alueella pk-seudulla ainakaan. Etsisin asuntoa jostain vanhemmasta talosta, jossa suurin osa asukkaista omistaa kämppänsä itse.
Onko se ollut kipeä, kuumeessa tms?
Välttäisin Aurinkolahtea ja ns. Kahvikorttelia, johon nuo uudet tornitalotkin kuuluvat. Jos hyvän paikan asua haluaa niin ehdottomasti Vanha Vuosaari. Esimerkiksi Ilmarisella on uusiakin vuokra-asuntoja Kallvikintien ja Mustalahdentien kulmassa. Niinisaarentien liikennemäärät rähjähtävät nyt vuodenvaihtessa, kun tunneliremontti alkaa ja sataman liikenne siirtyy takaisin Niinisaarentielle, joten itse katselisin asuntoa Kallvikintien tai Porslahdentien poikkiteiltä. Ilmeisesti myös Omenamäki on melko rauhallista aluetta, jossa ainakin HEKAlla on kämppiä.
Vierailija kirjoitti:
En muuttaisi mihinkään tornitaloon millään alueella pk-seudulla ainakaan. Etsisin asuntoa jostain vanhemmasta talosta, jossa suurin osa asukkaista omistaa kämppänsä itse.
Nåissäkin taloyhtiö ratkaisee todella paljon. Onko hyvin hoidettu vai paljon korjausvelkaa omaava yhtiö.
Kun johonkin paikkaan sijoitetaan kehitysmaalaisia, se paikka tuhoutuu.
Tästä on vuosisatojen näyttö, jokainen kaupunkin ja maa missä asuu kehitysmaalaisia, on täysin pilalla.
Ja ei, se ei ole esimerkiksi linnut tai kalliot, vaan ihan ne ihmiset, jotka ne olosuhteet sinne luovat.
Ne tornitalot on roskaläjiä