Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Threadsissa joku sairaanhoitaja parkuu

Vierailija
28.12.2025 |

Kuinka rankkaa työtä tekee muka pienellä palkalla. Olisi onnellinen,  että on pystynyt opiskelemaan ja saanut työpaikan

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmien liimailijat jaksavat. Kyllä se bussikuskikin vastaa isosta määrästä ihmisiä. Aikataulut ovat niin kireät ettei tarpeilleen ehdi. Aika monessa työssä on vastuu ihmisistä ja työ on rankkaa. Miksi hoitajat aina kokevat olevansa erityisasemassa?

Vierailija
22/33 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä. Itse olen ollut viimeiset 14 vuotta työttömänä, mutta en minä vingu kuinka rankkaa on. 

Tuossa ajassa olisi jo ehtinyt opiskella vaikka lääkäriksi ja saada varman työpaikan.

Uskotko, että kuka tahansa voi saavuttaa mitä tahansa? Jos uskot, niin suosittelen laajentamaan tuntemiesi ihmisten piiriä uusiin ympyröihin. Minä ainakin olen tuntenut ja tunnen ihmisiä, joilla ei olisi vähäisintäkään saumaa päästä lääkikseen, saati selviytyä opiskeluista siellä, vaikka kuinka yrittäisivät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä. Itse olen ollut viimeiset 14 vuotta työttömänä, mutta en minä vingu kuinka rankkaa on. 

Tuossa ajassa olisi jo ehtinyt opiskella vaikka lääkäriksi ja saada varman työpaikan.

Olisin menettänyt työttömyys-, asumis- ja toimeentulotukeni.

Juuri näin. Lääkäriksi opiskelevat ovat niitä, joilla on ollut hyvät lähtökohdat ja saavat avokätistä tukea vanhemmilta ja paljon muutakin kuin taloudellista tukea.

Höpö höpö 

Vierailija
24/33 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silmien liimailijat jaksavat. Kyllä se bussikuskikin vastaa isosta määrästä ihmisiä. Aikataulut ovat niin kireät ettei tarpeilleen ehdi. Aika monessa työssä on vastuu ihmisistä ja työ on rankkaa. Miksi hoitajat aina kokevat olevansa erityisasemassa?

Hyvin sanottu! Mielestäni ravintola-alakin on raskaampi ja siinä vasta huonompi palkka on, lauantailisääkään ei makseta.

Vierailija
25/33 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisät on haittalisiä ja korvaus menetystä poikkeavasta ajasta. Peruspalkka on se mitä pitää verrata. Hoitoala on surkeassa jamassa ja palkat laahaavat aina. 

Mutta kun se peruspalkkahan on oikein hyvä ottaen huomioon, että kyse on vain alemmasta korkeakoulututkinnosta. Tutkinnon tasoa vastaava palkka.

Vierailija
26/33 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaa parkumista. Ala on kuitenkin ihan ok palkattu ja työllistävä. Palkkaansa voi vaikuttaa tekemällä enemmän vuoroja tai kouluttautumalla esim. lääkäriksi. 

Vierailija
27/33 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leipä on ohut mutta pitkä

Vierailija
28/33 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sh:t vinkuvat aina palkasta. Ikinä ei mikään riitä. Vaikka palkka on suhteellisen matala, lisät kyllä nostavat sen hyvään palkkaluokkaan. En ole kuullut kenenkään muun matalapalkka-alaisen valittavan niin paljon kuin sairaanhoitajien. 

Miten jotkut ihmiset vieläkin luulee, että kaikki sairaanhoitajat saavat jotain lisiä? Eihän sairaanhoitajista kuin alle puolet tee sellaista kolmivuorotyötä, jossa on merkittäviä yö- ja pyhälisiä. 

Vierailija
29/33 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisät on haittalisiä ja korvaus menetystä poikkeavasta ajasta. Peruspalkka on se mitä pitää verrata. Hoitoala on surkeassa jamassa ja palkat laahaavat aina. 

Mutta kun se peruspalkkahan on oikein hyvä ottaen huomioon, että kyse on vain alemmasta korkeakoulututkinnosta. Tutkinnon tasoa vastaava palkka.

Suomessa on monia muita maita enemmän rakenteellista epätasa-arvoa naisvaltaisten ja miesvaltaisten alojen välillä. Sairaanhoitajan palkka on muissa läntisissä sivistysmaissa suhteellisesti parempi kuin Suomessa. 

Vierailija
30/33 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turhaa parkumista. Ala on kuitenkin ihan ok palkattu ja työllistävä. Palkkaansa voi vaikuttaa tekemällä enemmän vuoroja tai kouluttautumalla esim. lääkäriksi. 

Suurimman osan äly vaan ei riitä lääkäriksi kouluttautumiseen.

Vierailija
31/33 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole rankkaa. Lukevat lehtiä ja mussuttavat viinereitä. Itselläni on terveemmät elintavat vaikka olen työtön. Herään myös joka aamu ennen kymmentä enkä valvota itseäni öisin kuten sairaanhoitajat tekevät.

Vierailija
32/33 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et selvästi tunne alaa. Läheskään joka paikassa ei voi tehdä mitään "vuoroja", vaan sairaanhoitajan työaika on esimerkiksi poliklinikalla usein liukuva 8 - 18 välillä. Ylitöistä ei tule korvauksia vaan ne tehdään saldopankkiin ja pidetään joskus vapaina. 

Vierailija
33/33 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sh:t vinkuvat aina palkasta. Ikinä ei mikään riitä. Vaikka palkka on suhteellisen matala, lisät kyllä nostavat sen hyvään palkkaluokkaan. En ole kuullut kenenkään muun matalapalkka-alaisen valittavan niin paljon kuin sairaanhoitajien. 

Ei ne ees ole matalapalkkaisia, oikesti matalapalkkaisia on kauppojen myyjät, keittiötyöntekijät, kiinteistönhoitajat yms.

Jep. 3 000 euron peruspalkka ei todellakaan ole mikään pieni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi viisi