Miksi jotkut vanhemmat ei halua et niiden lapset itsenäistyy?
Kommentit (8)
Lapsi itsenäistyy myös asuessaan vanhemmillaan. Väkisinkin, kun vanhemmat ei enää voi hoitaa aikuisen lapsen asioita. Ei voi käydä pankissa, eikä intissä lapsen puolesta.
Ovat läheisriippuvaisia lapsistaan.
Maailma on täynnä vaaroja. Kun lapsi on kotona, on hän turvassa <3.
Ja tietysti lapsi säästää sievoisen summan jos asuu ilmaiseksi. Jää aikaa opiskelulle ja harrastuksille, töillekin, kun äiti passaa ruuat pöytään ja pesee pyykit, parsii sukat ja ostaa saippuat.
Jotkut vanhemmat kokevat omistavansa lapsen ja haluavat päättää näiden asioista lapsen aikuistuttuakin.
Vierailija kirjoitti:
Mun äiti on tälläinen. On myös kova manipuloimaan ja harrastaa henkistä väkivaltaa jos ei lapsi tee niinkuin hän haluaa. Sairas tapaus.
yksinhuoltajalle ainakin tulee halvemmaksi jos lapsi on kotona ja maksaa vuokraa, jotkut ei myöskään halua jäädä yksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun äiti on tälläinen. On myös kova manipuloimaan ja harrastaa henkistä väkivaltaa jos ei lapsi tee niinkuin hän haluaa. Sairas tapaus.
Anoppi oli samanlainen. Täysin sairasta sekoilua aikuisten ihmisten elämään. Lasten lastenkin olisi pitänyt hyppiä koko ajan mummin pillin mukaan. Edes omaa tulevaa ammattia ei olisi saanut valita itse. Suoraan sanottuna meistä kukaan ei kovin paljoa surrut, kun muorista aika jätti. Lähinnä oltiin helpottuneita, kun saadaan ihan itse päättää omista asioistamme.
Koska jääminen kahdestaan puolison kanssa pelottaa. Ollaan vuosien varrella vieraannuttu, eikä yhteisiä asioita ole, piiloudutaan lasten (aikuistuvien) taakse.