Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Henkilökohtaisen avustajan työpaikkahaastattelu - paljonko minun on kerrottava itsestäni asiakkaalle?

Vierailija
27.12.2025 |

Olen menossa henk.koht. avustajan työpaikkahaastatteluun. Tässä pohdin, paljonko minun on kerrottava itsestäni asiakkaalle? Jos vanha ihminen tahtoo tietää uskonnollisen taustani, onko kerrottava? Jos tahtoo tietää perhetiilanteestani tai urani kulusta, miksi olen työtön, onko pakko kertoa joka helvetin ahistava yksit.kohta? Asiakas ei ole työnantaja, vaan työnantajatahoon olen jo ollut yhteydessä. Nyt on kohdattava asiakas.

Yleensä sitä tietää omaavansa jonkinlaisen laillisen suojan, sehän on säädetty laissa mitä työnantaja saa kysyä - esim. yksityisyydelle on suoja - mutta nyt on oltava vanhuksen tuki ja turva hyvin vanhoillislestadiolaisessa tuppukylässä. "Kenenkäs tyttöjä sitä ollaan..."-tyyli vienee haastattelun kulkua tuttavallisen avoimesti kautta linjan aina siihen pisteeseen, kun minulla pimahtaa päässä ja paljastan olevani kirkosta eronnut :D 

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vanhus haluaa käyttää henkilökohtaista avustajaa siihen, että pääsee uskonnollisiin tilaisuuksiin, ei tehtävä ole ehkä sinulle kauhean mielekäs. Vaikka uskonnollisesta vakaumuksesta ei saa kysyä, niin joskus voi olla ihan hyvä selvittää, viihtyisitkö tällaisessa tehtävässä.

Vierailija
2/2 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole sitten hiljaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi viisi