Naisystävä ensi kertaa viettämässä joulua sukumme luona, nolasi itsensä täysin joulupöydässä
Tai oikeastaan sen jälkeen. Meillä on iso suku ja vietämme joulua yhdessä vanhempieni luona. Yleensä kun ruuvat on syöty, suvun miehet siirtyvät olohuoneen puolelle nauttimaan punaviiniä ja terästettyä glögiä, ja naiset jäävät siivoamaan keittiötä ruokailun jäljiltä. Noh, naisystäväni muina miehinä liittyi miesten seuraan ruokailun jälkeen. Koitin vinkata, että olisiko siellä keittiössä jotain siivottavaa sinullekin, mutta ei ymmärtänyt yskää... Istui siellä olohuoneessa ainoana naispuolisena henkilönä, kun muut ahersivat keittiössä. Häpesin silmät päästäni..
Kommentit (76)
Valmistaudu ikisinkkuuteen ja nyrkkikyllikin aviomieheksi.
Ajatuskin, että oma vaimoni ei osallistuisi tiskien pesuun, siivoukseen jne tuntuu oudolta itselleni. Ikinä ei ole tarvinnut pyytää. Toisaalta, vaimoni onkin Filpuista, eli tuollainen käytös tulee selkärangasta.. Pahoittelut, että olet valinnut kumppanikseksesi hankalan akan.
Mies
Vierailija kirjoitti:
Vierailla ei teetetä töitä keittiössä!
Ja se kirjoitetaan ruuat. Ei ruuvat.
Tai ruoat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vieraat ei kuulu keittiöön vaan seurustelemaan muiden vieraiden kanssa.
Naiset kuuluu.
Ei tainnut kuulua. Edes mielikuvitusnainen. Huh huh.
Joku istuskeli muina miehinä olohuoneessa. Eli mikä ongelma ap:lla jos tyttis oli mies muiden joukossa?
Mun anoppi käskee miniät istuskelemaan ja nauttimaan olostaan ja poikansa avukseen siivoamaan.
No joo, ihan kohtalainen porvoiluyritys lähtökohdiltaan. Annetaan nyt vaikka 2-/5.
RuuVat. HAhahahahahaha. Olipa paska provo
Vierailija kirjoitti:
Valmistaudu ikisinkkuuteen ja nyrkkikyllikin aviomieheksi.
Jos näin käy suvussamme on tapana että äiti tyydyttää poikansa tarpeet, on tyydyttänyt muakin monesti.
Ap
Ap:n juttu on tietty ironiaa.
Mutta se totuuden siemen siinä on että miehet usein porukassa karkaavat ruokahuollosta ja siivouksesta. Mökeillä, perhejuhlissa jne.
Itse olen vähän samanlainen protestoija. Menen sikaarikerhoon vetämään lonkkaa äijien kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Mun anoppi käskee miniät istuskelemaan ja nauttimaan olostaan ja poikansa avukseen siivoamaan.
Hyvä anoppi!
Mutta oikeasti kyllä minun suvussani ja tuttava piirissä vähän tuommoinen jako on aina ollut, vaikka nyt sitten niin, että naiset jää keittiöön touhuileen ja rupattelemaan ja miehet vaikka olkkariin. Ei väliä mihin tilaan ja mitä tekemään, mutta outona on pidetty, jos joku nainen väen väkisin änkeää miesten juttuihin sekaantumaan, saati joku miespuoleinen sitten viihtyisi enemmän naisten keskellä.
Vierailija kirjoitti:
Mutta oikeasti kyllä minun suvussani ja tuttava piirissä vähän tuommoinen jako on aina ollut, vaikka nyt sitten niin, että naiset jää keittiöön touhuileen ja rupattelemaan ja miehet vaikka olkkariin. Ei väliä mihin tilaan ja mitä tekemään, mutta outona on pidetty, jos joku nainen väen väkisin änkeää miesten juttuihin sekaantumaan, saati joku miespuoleinen sitten viihtyisi enemmän naisten keskellä.
Aika erikoista tuollainen selkeän sukupuolittunut jako juhlissa. Asutko maalla? Jossain uskonnollisella alueella?
Vierailija kirjoitti:
Näinhän se on. Kertoo että naisella on "kana kynittävänä" eikä ole kovin helppo luonteeltaan. Jättäisin tuon naisen ja etsisin jonkun, joka tiedostaa paikkansa paremmin.
Hyvä että naisystäväsi ei sortunut alistumaan palvelijaksi. Hän oli vieraananne siellä eikä piika. Olette juntteja!
Miehen paikka on keittiössä. Kysy vaikka Ramsaylta.
On paljon nopeampaa ja helpompaa kun ne jotka tuntee keittiönsä ja kaappinsa siivoavat yhdessä. Me hoidetaan miehen kanssa nopeasti kamat jääkaappiin ja tiskikoneeseen niin voidaan jatkaa juhlimista yhdessä vieraiden kanssa.
Niin taas keksitty juttu kuin ikinä voi olla.
Kuka näitä tänne lajittelee?
Tarkoitus ilmeisesti saada vaan palstalle elämää. Että oikein tulisi tulikivenkatkuisia viestejä.
Tyylistä jo paljasti, että sama ihminen on ollut asialla ennenkin. Ja muka mies.
No ei todellakaan.
Miten suttuisia syöjiä olette, jos pitää koko naisköörin osallistua jälkien siivoamiseen? Johan siellä on keittiö täynnä eikä kukaan saa mitään tehtyä, kun törmäilevät toisiinsa. Tai vastaavasti pöytä on pian siistitty ja tiskit hoidettu, jos naisia on kuin meren mutaa.