Onko kukaan ollut " Dalacin 2%" - kuurilla raskauden aikana?
Haluaisin kuulla kokemuksia, jos joku on joutunut sitä tulehduksen takia syömään. Mahdollisia haittoja kun mainitaan olevan mm. epänormaali synnytys ja virtsatietulehdus, vain muutamia mainitakseni. Mulle määrättiin sitä ja olen 26 vko:lla raskaana. Nyt arvelluttaa, kannattaako edes aloittaa ko. kuuria vai soitella suoraan jonkun toisen lääkkeen perään. Ihan gyne määräsi yksityiseltä, ei mikään puoskari tai tk- yleislekuri, mutta silti vähän mietityttää, onko haittavaikutukset todella noin pahoja.
Kiitos!
Kommentit (4)
Mutta jotenkin tuntuu oudolta, että tuollaista lääkettä määrättäisiin raskaanaolevalle, jos se todella voisi moisia reaktioita aiheuttaa. Ja kuitenkin on joillekin aiheuttanut.
No, täytyy ehkä odotella vielä, josko joku muukin olisi selvinnyt ilman oireita, että uskaltaa aloittaa kuurin. Kiitos sinulle!
T: Ap
Jos sulla ystävä hyvä on pillu täynnä bakteerikasvustoa, ja vauva siinä yläpuolella, ja kohta vauva pitäisi puskea bakteerikasvuston läpi, niin eikö ole käynyt mielessä, että ehkä se kuuri olisi hyvä vetää? Etenkin kun lääkäri suosittelee? Mitä oikein odotat, että joku nimetön urpo av:lta valehtelee sinulle jotain aikansa kuluksi lääkkeen sivuvaikutuksista tai vaikutuksettomuudesta? Sitä nimittäin moni tekee ihan vaan sinunlaisiasi kohkaajia rauhoittaaksen tai pelotellakseen.
Olen käyttänyt molemmissa raskauksissa emätintulehduksen hoitoon (ensimmäisessä raskaudessa 2 kertaa).
En ole koskaan saanut mistään muustakaan lääkkeestä sivuvaikutuksia, enkä saanut tästäkään.
bakteerivaginoosiin? Mulla on nimittäin krooninen semmoinen ja sain jotain lääkettä (muistkaakseni ehkä juuri tota). Olin tosi epäluuloinen sen suhteen ja vielä mailasin gynelleni ja varmistelin asiaa ennen kuin suostuin lääkettä ottamaan. Mutta ei siis mitään sivuvaikutuksia tullut. Normaalisynnytys ja terve lapsi.