Tänään vuoden 2004 Kaakkois-Aasian tsunamin vuosipäivä
Onko täällä itseni lisäksi ketään jota asia olisi koskettanut jollain tavalla henkilökohtaisesti?
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Onneksi olin silloin niin köyhä ettei ollut mitään mahdollisuuksia mennä tuonne reissuun. Olin tosin yhtä köyhä edelleen.
Eivät ne matkat mitään kalliita olleet. Ihan tavallisia ihmisiä siellä oli.
Mökkinaapurit oli Khao Lakissa silloin. Olivat aina aamuidin olleet rannalla, mutta jostain syystä pariskunnan vaimo oli tahtonutkin lähteä sisämaahan retkelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuttavaperhe kuoli lukuunottamatta yhtä lasta.
Ei kovin läheisiä oltu, mutta kyllä se kosketti. Eloon jäänyt lapsi otettiin sukulaisperheeseen. Hän on tietysti jo pitkälle aikuinen.
Kyynel
Onks sun pakko vit*uilla joka ketjussa?
Meidän tyttö oli silloin 4.luokalla ja hänen luokkakaveri jäi sinne. Tsunami Aalto oli vienyt tytön isän käsistä. Äiti ja isoveli menivät pelastamaan tavaroita ranta hotellista kun tsunami tuhosi hotellin ja ihmiset jäivät alle. Järkyttävän kauhea tapahtuma.
Thaimaassa olleet lähetystyöntekijät olivat ilmoittaneet olevansa valmiita tulkki työhön, mutta ulkoministeri Erkki Tuomioja ei vastannut mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi olin silloin niin köyhä ettei ollut mitään mahdollisuuksia mennä tuonne reissuun. Olin tosin yhtä köyhä edelleen.
Kyllä ne aika kalliita ne matkat oli.
Nämä tsunamidokumentit on kyllä koskettavia, miten tuosta voi selvitä
Vierailija kirjoitti:
Nämä tsunamidokumentit on kyllä koskettavia, miten tuosta voi selvitä
Mikä olisi vaihtoehtona?
Pitää paikkansa. Tämä edellisen kommenttiin. Tuomioja oli surkea työssään, ei uskonut miten kauhea kiire oli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saako tälle jo nauraa?
Mikähän piilevä huumoriarvo tällä on ollut?
Ei kuolemaa kannata ottaa niin vakavasti. Se on osa elämää.
Kateisiin jäi suomalaisista viisikymppinen ahvenanmaalaisen perheen äiti.
Neljä suomalaista lasta jäi kateisiin, kaikki eri perheistä, 1-vuotias poika, 3-vuotias poika, 7-vuotias poika ja 11-vuotias tyttö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne aika kalliita ne matkat oli.
1000 eurolla sai 2 vk matkan jouluksi 2004, hintataso oli myös tuohon aikaan Thaimaassa huomattavasti halvempi kuin Suomessa. Kaksi viikkoa Thaimaassa kaikkine matkakuluineen tuli halvemmaksi kuin esimerkiksi 2 vk Kanarialla vaikka itse matka Thaimaahan oli kalliimpi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän tyttö oli silloin 4.luokalla ja hänen luokkakaveri jäi sinne. Tsunami Aalto oli vienyt tytön isän käsistä. Äiti ja isoveli menivät pelastamaan tavaroita ranta hotellista kun tsunami tuhosi hotellin ja ihmiset jäivät alle. Järkyttävän kauhea tapahtuma.
Thaimaassa olleet lähetystyöntekijät olivat ilmoittaneet olevansa valmiita tulkki työhön, mutta ulkoministeri Erkki Tuomioja ei vastannut mitään.
Kiva tarina, mutta tsunamissa ei kadonnut yhtään neljäsluokkalaista tyttöä.
Eipä niin
Mista matkatoimistosta tai hotellista sai lentoineen patin viikon matkan 1000 eurolla vuonna 2004?
Vierailija kirjoitti:
Mista matkatoimistosta tai hotellista sai lentoineen patin viikon matkan 1000 eurolla vuonna 2004?
Ei mistään
Surullista miten monet lapset ei ehtineet edes kouluun. Samasta päiväkodista kuoli yksi tyttö.
Olin silloin vaihtanut juuri työpaikkaa ja aiemman työpaikan pomoni perheineen menehtyivät tuolla.
Vierailija kirjoitti:
Surullista miten monet lapset ei ehtineet edes kouluun. Samasta päiväkodista kuoli yksi tyttö.
Minusta oli ihan hyvä, että hänen nimensä ja paikkansa pidettiin edelleen olemassa, kuten myös vaatelokero eteisessä, pidettiin ainakin sen talven ja kevään kun hän oli kateissa. Siellä lokerossa oli tossut ja jotain varavaatteita, toiset lapset kävivät viemässä hänen lokerolleen piirustuksia.
Mutta mitä tehdään jos vanhemmat katoaa?