Miten kasvattaisitte nykypäivänä pojan?
Pojat, ei toki kaikki, mutta osa, tuntuvat olevan tässä ajassa vähän hukassa. Miten vauvafoorumin parviäly kasvattaisi tähän aikaan sopivan ja elämässä tulevaisuudessa menestyvän miehen aikuiseksi?
Kommentit (223)
Ei ainakaan feministipaskaa lähellekään poikaa. Pelkkää miesvihamielisyyttä jossa opetetaan että perseilevää naistakin pitää kunnioittaa. Täysin hukassa ovat aikuisena kun kodin opit ovat valheita.
Hyvin huonosti kasvattaisi vauvapalstan ohjeilla.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni kaikkein tärkein juttu pojan kasvattamisessa on isällä. Isän tulee "pelastaa" poika omalta äidiltään. Äidin tulee osoittaa pojalle että on ehdottomasti rakastettu ja isän tulee kertoa pojalle että niin muuten ovat sitten kaikki muutkin.
Isän tulee vetää poika äidin helmoista miesten maailmaan ja kaikella rakkaudella "kolhia" poika mieheksi.
Yh "perheiden" maailmassa pojista ei kasva miehiä kun ei ole ketään suojelemassa ja pelastamassa poikia omilta äideiltään.. Yh äiti on yksi pahimpia rikoksia poikaa kohtaan..
Noo asia voidaan korjata sillä että lakataan synnttämästä poikalapsia muihin kuin äärimmäisen vakaisiin ja monogamisiin liittoihin. Eli ei käytännössä ollenkaan :)
Mulla on kolme persoonaltaan hyvin erilaista poikaa. Sanoisin, että monilla pojilla on liikaa energiaa suhteessa siihen, mitä yhteiskunta, koulu ja kaupunkiympäristö pystyvät käsittelemään. Sitten heidät nujerretaan ruutuaddikteiksi.
Minun ratkaisuni ovat olleet lukeminen ja liikunta. Ja toki sitten vielä vanhempien ehdoton rakkaus.
Pojan tulee jo pienestä pitäen ymmärtää olevansa sika ja huonompi kuin siskonsa. Pue se liian hienosti joka paikkaan, huuda sen kavereille, kunnes sillä ei ole niitä yhtään ja huuda sille, kun sillå ei ole kavereita. Pidä viikkojen mykkäkouluja nin kuin se olisi ilmaa. Tenttaa siltä koululäksyjä tuntitolkulla ala-koulusta lähtien ja pakota se opettelemaan kaikki ulkoa. Jos se saa kokeesta kymppiplussan, niin kysy saiko joku muukin ja mollaa sitä jos sai. Tee siitä pelkkä suorite. Pakota sen rutiinit täyteen harrastuksia, joista sinä pidät ja jotka ovat hienompia kuin muiden mielestäsi. Mollaa sitä sen ulkonäöstä ja esim hunonäköisyydestä tai puheviasta.
Näin kasvaa terve aikuinen, joka luottaa itseensä ja ympäröivään maailmaan.
Kuria ja itsetyydytys kokonaan pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luonteesta ja taustoista paljon kiinni. Äiti on myös tärkeä malli. Muita ihmisiä pitää kunnioittaa ja tasa-arvo on tärkeää. Itse en ole halunnut kasvattaa lapsista materialistisia ksipääkakaroita.
Äidin on tärkeää asettaa poikalapselle rajat eikä opettaa kohtelemaan naisia huonosti. Lisäksi tehdä selväksi, ttä miehen rooli perheessä on elatus. Suurin osa äideistä ei tätä tee vaan failaa, ja pojast tulee siksi naisvihamielinen tai ikuinen mieslapsi, joka ei tule saamaan puolisoa.
Jos äiti opettaa, mikä on miehen rooli perheessä, kenenkäs roolin isän opettaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luonteesta ja taustoista paljon kiinni. Äiti on myös tärkeä malli. Muita ihmisiä pitää kunnioittaa ja tasa-arvo on tärkeää. Itse en ole halunnut kasvattaa lapsista materialistisia ksipääkakaroita.
Äidin on tärkeää asettaa poikalapselle rajat eikä opettaa kohtelemaan naisia huonosti. Lisäksi tehdä selväksi, ttä miehen rooli perheessä on elatus. Suurin osa äideistä ei tätä tee vaan failaa, ja pojast tulee siksi naisvihamielinen tai ikuinen mieslapsi, joka ei tule saamaan puolisoa.
Isä tekee niin kuin äiti määrää tehtävän.
itse opetan poikani vihaamaan suomalaisia naisia
eipä siihen tarvi muuta kuin sanoa että älä usko mitä nainen sanoo, vaan katso mitä hän tekee
Paljon ihmiskontakteja, iloa, leikkiä, lapsen luonteen kunnioitusta, käytännön taitojen opettamista. Ihan tavallista elämää yhdessä. Kun irrottamisen aika tulee, vanhempi antaa tilaa, mutta auttaa kun tarvitaan.
Poika on nyt parikymppinen, armeijan käynyt ja hyvän opiskelupaikan saanut, hyviä ystäviä ympärillä, osaa ottaa myös toiset huomioon, eli meni kai aika hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni kaikkein tärkein juttu pojan kasvattamisessa on isällä. Isän tulee "pelastaa" poika omalta äidiltään. Äidin tulee osoittaa pojalle että on ehdottomasti rakastettu ja isän tulee kertoa pojalle että niin muuten ovat sitten kaikki muutkin.
Isän tulee vetää poika äidin helmoista miesten maailmaan ja kaikella rakkaudella "kolhia" poika mieheksi.
Yh "perheiden" maailmassa pojista ei kasva miehiä kun ei ole ketään suojelemassa ja pelastamassa poikia omilta äideiltään.. Yh äiti on yksi pahimpia rikoksia poikaa kohtaan..
Itse asiassa tuolla tavalla on saatu aikaan monia maailman suurimmista narsisteista. Esimerkiksi eräs 1900-luvun viiksimies sai äidiltään ehdottoman rakkauden ja isältään sen kolhimisen, ja lisäksi vielä isän anti*emitismin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tässäpä oiva esimerkki miksi isän pitää opettaa heti lapsena poikaa olemaan luottamatta naisiin
Vierailija kirjoitti:
Minulla on kolme poikaa, 5-7 vuotiaita.
Kasvatan heitä kurilla ja keskustelulla. Käytöstavat kunniaan ja niitä ihmisiä kunnioitetaan, jotka ansaitsevat kunnioituksen.
Asioista ja tunteista pitää puhua. Asiat käsitellään ensisijaisesti puhumalla. Jos perseilee, sillä on seuraukset.
M43
Näitä roskamiehiä jotka kuvittelevat määrittelevänsä ihmisarvon sitten väistellään tinderissä 30 vuotta. Isien kasvattamat pojat ovat ihan kamalia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voihan isäkin sen opettaa jos osaa. Jos ei niin sitten äidin tehtävä on osoittaa, että tuollainen mies ei ansaitse vaimoa ja erota.
Vierailija kirjoitti:
itse opetan poikani vihaamaan suomalaisia naisia
eipä siihen tarvi muuta kuin sanoa että älä usko mitä nainen sanoo, vaan katso mitä hän tekee
Kuka on se suomalainen nainen lähipiirissänne, ja miten ajattelit saada hänet pysymään arjessanne?
Vierailija kirjoitti:
100% totta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on kolme poikaa, 5-7 vuotiaita.
Kasvatan heitä kurilla ja keskustelulla. Käytöstavat kunniaan ja niitä ihmisiä kunnioitetaan, jotka ansaitsevat kunnioituksen.
Asioista ja tunteista pitää puhua. Asiat käsitellään ensisijaisesti puhumalla. Jos perseilee, sillä on seuraukset.
M43
Näitä roskamiehiä jotka kuvittelevat määrittelevänsä ihmisarvon sitten väistellään tinderissä 30 vuotta. Isien kasvattamat pojat ovat ihan kamalia.
Olet väärässä. Olen yh:n "kasvattama" ja vihaan (suomalaisia) naisis enemmän kuin mitään muuta.
Vierailija kirjoitti:
Pojan tulee jo pienestä pitäen ymmärtää olevansa sika ja huonompi kuin siskonsa. Pue se liian hienosti joka paikkaan, huuda sen kavereille, kunnes sillä ei ole niitä yhtään ja huuda sille, kun sillå ei ole kavereita. Pidä viikkojen mykkäkouluja nin kuin se olisi ilmaa. Tenttaa siltä koululäksyjä tuntitolkulla ala-koulusta lähtien ja pakota se opettelemaan kaikki ulkoa. Jos se saa kokeesta kymppiplussan, niin kysy saiko joku muukin ja mollaa sitä jos sai. Tee siitä pelkkä suorite. Pakota sen rutiinit täyteen harrastuksia, joista sinä pidät ja jotka ovat hienompia kuin muiden mielestäsi. Mollaa sitä sen ulkonäöstä ja esim hunonäköisyydestä tai puheviasta.
Näin kasvaa terve aikuinen, joka luottaa itseensä ja ympäröivään maailmaan.
Miksi tämä keräsi alapeukun. Tätä karkeaa vedosta voi helposti tarkentaa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kolme persoonaltaan hyvin erilaista poikaa. Sanoisin, että monilla pojilla on liikaa energiaa suhteessa siihen, mitä yhteiskunta, koulu ja kaupunkiympäristö pystyvät käsittelemään. Sitten heidät nujerretaan ruutuaddikteiksi.
Minun ratkaisuni ovat olleet lukeminen ja liikunta. Ja toki sitten vielä vanhempien ehdoton rakkaus.
Energiaa on ihan sen verran mitä tunget kurkusta alas öljyä ja sokeria. Kaikissa kaupungeissa taitaa olla liikuntapuistoja ja 24/7 liikuntapaikkoja. Tosin sitäkin voi miettiä, että kannattako lapsesta jalostaa ruuasta lihakseksi -konetta, sllä ei välttämättä työllisty tai siitä ei ole muutoin hirveästi hyötyä nykypäivänä.