Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vielä kuusi keikkaa joulupukkna tänään alan olla liian juovuksissa

Vierailija
25.12.2025 |

Olen laittanut viestiä että olen myöhässä mutta alkaa veto loppua. Saisn aikaa kiinni jos jättäisin osan hoitamatta . Mitä teen anteeksi kaikille en pysy kovin hyvin pystyssä.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persu.

Vierailija
2/5 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi iigor. Et vaan osaa trollata Suomea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa joulupukki mielletään perinteisesti raittiiksi hahmoksi, ja alkoholin käyttöä pukin roolissa pidetään yleisesti sopimattomana, erityisesti lasten läsnä ollessa [2, 4].

Tässä keskeiset näkökulmat aiheeseen vuonna 2025:

Ammattietiikka: Ammattimaiset joulupukkipalvelut noudattavat tiukkaa nollatoleranssia alkoholin suhteen. Useat välityssivustot, kuten Joulupukkipalvelu.fi, korostavat, että pukin tulee olla selvin päin ja käyttäytyä luotettavasti [4, 5].

Turvallisuus ja tunnelma: Alkoholin haju tai päihtynyt käytös voi pelottaa lapsia ja pilata juhlan tunnelman [1, 2].

Tarjoilut: Vaikka aikuiset saattavat tarjota pukille "lämmikettä", suositeltava tapa on tarjota joulupukille glögiä, mehua tai kahvia [1, 3]. Mahdolliset alkoholilahjat annetaan yleensä mukaan kotiin vietäväksi, ei paikan päällä nautittavaksi [3].

Historiallinen tausta: Alkuperäinen suomalainen nuuttipukki-perinne oli nykyistä riehakkaampi ja siihen saattoi liittyä kestityksen vaatimista, mutta nykyinen hyvän tahdon lähetti on tästä kaukana [2].

Vierailija
4/5 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kyseessä nuuttipukki?

Vierailija
5/5 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin eilen 7 keikkaa joulupukkina. Eka oli 13.30 aikaan ja vika 18.00 aikaan. Hyvin meni oikeastaan kaikki ja tienasin 1000 euroa käteen. Perheet joissa olin asuu aika lähellä tässä omakotitalo alueella parin kilsan säteellä toisistaan joten oli helppoa mennä eikä siirtymä ollut pitkä aika. Mutta sain hyvät tienistit kuten monta vuotta aikaisemmin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kolme