Lihavat, onko teillä koko ajan paha olo?
Olen aina ollut itse hoikka ja siro. Pari vuotta sitten lihoin 5kg pikkuhiljaa vuoden aikana. Olin kuitenkin normaalipainossa ja päälle päin vielä ihan hoikka. Silti mulla oli hirveä paisunut, kuvottava ja tuskainen olo koko ajan.
Laihduin aika helposti kun korjasin elintavat.
En voi tajuta miltä tuntuu ihmisestä, joka on aidosti lihava, siis että vatsassa on rasvaa ja kaikkialla hyllyy ylimääräistä. Onko teillä koko ajan paha olla vai oletteko esim. tottuneet tilanteeseen?
Kommentit (36)
Ei ole yhtään paha olo. Toki ulkopuolelta tulevaa surua mahtuu kaikkien elämään, kuten asiaan kuuluu. Esim. Läheisten kuolemat jne normaalit surut ja murheet mitä me ihmiset väistämättä kohdataan. Muttako olisi paha olla itsensä ja ulkomuotonsa kanssa tai takia? Ei, ei ole. Enkä ole koskaan sellaista kokenut. Itsetuntoni kestää kyllä läskini, kuten se kestää kaiken muunkin. Rakastan elämääni ja itseäni, ja suuntaan huomiseenkin hymyillen ja iloiten. Seuraavaksi joku kysyy että miksi et laihduta. No koska en koe sille mitään tarvetta, viihdyn itseni kanssa juuri näin.
Eikö ole inhottavaa, kun vatsa on koko ajan tiellä, esim. istuma-asennot ovat rajoittuneita, tai kun reidet osuu yhteen kävellessä? Tai kun läskit höllyy kävellessä?
Itsellä sama kuin ap:lla, eli pyöristyin hiukan normaalipainosta, ja heti tuli niin inhottava olo omassa kehossa, että oli pakko laihduttaa, vaikka helppoa se ei ollut.
No en voi väittää että olisi erityisen hyväkään olo.
Kyllä mulla ylipaino on aina laskenut yleistä hyvinvointia, just siten että jalat kipeytyy ja liikkuminen vaivalloisempaa. Voi johtua siitäkin, etten ole erityisen sporttinen, eikä lihaksia paljon ole, jolloin kehossa ei ole voimaa ja tukea, kun läskiä kertyy. Enkä ole ikinä ollut älyttömän ylipainoinen, vaan BMI korkeimmillaan 29, ja tuolloin voin jo ihan huonosti, oli jatkuvasti kuuma ja jalkapohjat kipeytyi jo kaupassa käydessä.
En ole koskaan ollut kunnolla lihava, mutta kyllä jo 10kg ylipainokin rokotti toimintakykyä ja jaksamista siinä määrin että asia oli korjattava. Vaikea kuvitella mitä se olisi ollut jos liikaa olisi ollut 20-30 kiloa.
Ap: lla on paha olo kaiken aikaa. Sen lisäksi että luut kolisevat kävellessä, pyöreämmät ihmiset viis välittävät ilkeily-yrityksistä. Laita suklaapala suuhun ja yritä rauhoittua.
Mulla on aina paha olo. Silloinkin kun olin laiha.
Ei pieni ylipaino haittaa mutta perseaukisuus se sattuu.
Kysyn mielenkiinnosta, ei mistään moraalisesta syystä. Mulla oli niin paha olo lihavampana, että ihmettelen miksi ihmiset eivät tee mitä tahansa laihtuakseen. Mutta ilmeisesti ihmiset ovat erilaisia ja kaikki eivät kärsi läskistä kuten minä. Lihavat ystäväni valittavat usein monenlaisia ongelmia kuten väsymystä, kipuja ja närästystä.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Eikö ole inhottavaa, kun vatsa on koko ajan tiellä, esim. istuma-asennot ovat rajoittuneita, tai kun reidet osuu yhteen kävellessä? Tai kun läskit höllyy kävellessä?
Itsellä sama kuin ap:lla, eli pyöristyin hiukan normaalipainosta, ja heti tuli niin inhottava olo omassa kehossa, että oli pakko laihduttaa, vaikka helppoa se ei ollut.
Ööö. Ei? Koska en koskaan ole ollut hoikka niin miten asia johon olen tottunut kokoikäni yhtäkkiä yli 50 vuotiaana olisi inhottavaa? En minä tunne reisieni osuvan yhteen kävellessä, jos osuvat niin sitten osuvat. Ei minulla ole vatsa millään tavalla tiellä, istuma-asentoni eivät poikkea mielestäni millään tavalla muista ihmisistä, julkisilla paikoilla. Istun asiallisesti ja ryhdikkäästi kun sellaista tarvitaan. Himassa kun "istun" niin yleensä röhnötän nojatuolissa poikittain. 😂 Jalka toisen päällä, käsinojaan nojaten jalat toisen nojan yli roikkuen, puoli-istuvassa asennossa kuten olen tehnyt lapsesta asti. En tiedä millaista on olla hoikka kun en ole koskaan kokenut tarvetta kokeilla, mutta läskinä olo on minulle aivan normaali ja mukava olotila.
Vierailija kirjoitti:
Jos elämän korkeimmat saavutukset on olla pieni ja siro, niin mitä on saavuttanut? Tappelussakaan ei pärjää, kun ei ole massaa. Jäljelle jää vain vittuilu AV-palstalla?
Kyllä se on ennemmin saavutus että jaksaa viikosta toiseen ahmia niin paljo että lihoo.
Normaalissa painossa pysyminen nimenomaan ei vaadi mitään, ei edes ylensyömistä.
Vierailija kirjoitti:
Kysyn mielenkiinnosta, ei mistään moraalisesta syystä. Mulla oli niin paha olo lihavampana, että ihmettelen miksi ihmiset eivät tee mitä tahansa laihtuakseen. Mutta ilmeisesti ihmiset ovat erilaisia ja kaikki eivät kärsi läskistä kuten minä. Lihavat ystäväni valittavat usein monenlaisia ongelmia kuten väsymystä, kipuja ja närästystä.
-ap
Mulla on yksi ainoa kipu, ei liity millään tavalla ylipainooni vaan työtoverin aiheuttamaan työtapaturmaan josta jäi hermovaurio olkapäähän repeymän seurauksena. Sitä ei korjaa läskin vähennys vaan kirurgin veitsi.. Jos sekään. Se nähdään ensi vuonna sitten. En ole ikinä kokenut närästystä, eikä mua kyllä väsytäkkään yhtään nyt kun olan kipulääkitys on kunnossa ja siihen totuttu. Mä tosin en koskaan myöskään valita yhtään mistään. Ei se elämä valittamalla paremmaksi muutu jos siinä jotain vikaa on, omassani en koe olevan vaikka tuo olka vähän rajoittaakin mutta uskon tulevani kuntoon, jos en niin sit pitää tottua siihen. Asenne ratkaisee, ei vinkuminen. Minusta sulla on kyllä enemmän korvien välistä kuin siitä kropastsi kiinni tuo paha olosi.
Vierailija kirjoitti:
Suurella osalla naisista reidet osuvat yhteen painosta riippumatta. Läskit eivät erityisemmin hölly kävellessä, tai ehkä jollain +150 kg? Istuma-asennot rajoittuneita? Millä tavalla?
Vierailija kirjoitti:
On kyllä ikävä olla, koska aina nälissäni ja silti liikaa painoa. Lääkäri kerrankin alkoi perata asiaa. Toivotaan, että saisin apua tilanteeseeni vuonna 2026.
Tsemppiä ja toivottavasti ongelmasi saadaan ratkaistua!
Läskit ovat leppoisia, joten kaippa heillä ihan siedettävä olo on.