Teiskon radiomastosta pudonnut ja menehtynyt. Nyt Yle uutisoi kaatuneista turva-aidoista...
Radiomastolle on ollut kaksi jonkinlaisessa kunnossa ollutta turva-aitaa.
Varoituskyltit.
Lisäksi yhtiö sekä poliisi ovat tiedottaneet mastoon kiipeämisen vaarallisuudesta.
Tampereen turmamastoa suojaava aita on rikki ja helppo kiertää Yle kävi paikalla
Kommentit (12)
Kuka urpo tuonne näillä keleillä ilman turvavarusteita kiipeää?? Kylmä kangistaa melko nopeaan.
Kesällä uutisoitiin tämäntyylisestä some-haasteesta. Pudonnut oli kai alaikäinen.
Eiköhän tuo "pudonnut" ole ihan hypännyt vaan.
Mikähän syy sinne kiipeämiseen oli?
Saa pudonnut syyttää ihan itseään. Mitä järkeä kiivetä mihinkään mastoon tai pylvääseen ilman kunnon turvavarusteita. Vaikka suoja-aita olisi kaatunut niin ei se tarkoita sitä, että sinne saa kiivetä. Ihmiset saisi käyttää omaa järkeään ja viranomaisten turha hakea syyllistä muualta kuin tuosta kuolleesta kiipeäjästä. Sama juttu jos alaikäinen kiipeää ja putoaa. Oma syy, mitäs läksi. Normaali lapsikin tajuaa, että putoaminen lievemmässäkin tapauksessa sattuu.
Ei yllätä. Itse tuolla asian lapsuuteni ja koulukiusattuna mietin kyseistä mastoa keinona lopettaa elämäni. Mutta päätin etten anna kiusaajien voittaa.
Vierailija kirjoitti:
Kesällä uutisoitiin tämäntyylisestä some-haasteesta. Pudonnut oli kai alaikäinen.
Mitäs sitten? Lapsikin tajuaa että voi pudota ja siinä käy pahasti jos putoaa korkealta. Tyhmästä päästä kärsii koko kroppa..
En tiedä, mutta itse olen 6-vuotiaana kiippeillyt noista verkkoaidoista yli. Jos joku on menossa kiipeämään radiomastoon, niin se menee kyllä tuosta aidasta 20 sekunnissa yli. Voisi se silti olla paremmassa kunnossa, mutta ei se ehjä aita tätä olisi estänyt.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, mutta itse olen 6-vuotiaana kiippeillyt noista verkkoaidoista yli. Jos joku on menossa kiipeämään radiomastoon, niin se menee kyllä tuosta aidasta 20 sekunnissa yli. Voisi se silti olla paremmassa kunnossa, mutta ei se ehjä aita tätä olisi estänyt.
Ei kai kaikkia ihmisiä mitenkään pysty suojelemaan itseltään?
Ketkä niihin mastoihin kiipeävät ja missä tarkoituksessa? Olisiko siksi, että saataisiin harjoitusta nettiyhteyksien katkomisessa?