Saitko itse nuorena NEPOkesätyöpaikan?
Eli auttoiko isä/äiti tai joku muu läheinen sinut kesätöihin? Kenties olit jopa vanhemman omalla työpaikalla töissä? Tai suvun firmassa?
Kommentit (13)
Minun ensimmäinen kesätyöpaikka oli isän firmassa. Sitten kun olin jo tarpeeksi oppinut ja raatanut pikkupalkalla, halusin enemmän palkkaa, ja hankkiuduin isän kaverin firmaan.
Olin 16-vuotias, kun äiti sopi naapurin kanssa, että menen kuukaudeksi hoitamaan heidän lapsiaan. Sain siitä pientä taskurahaa. Vuotta myöhemmin päsin äidin työpaikalle kolmeksi viikoksi siivoamaan.
Sitten monta kesää tuli vietettyä mummolassa ilmaistöissä ylläpitoa vastaan. Maatalo, jossa hommaa riitti kesäisin.
Kyllä. Joka kesä olin perheen pellolla heinätöissä, autoin tuorerehun teossa ja karjanhoidossa.
Omat lapset ovat hommanneet ihan itse kesätyöpaikat. Nuorimmainen lukiota käyvä lapsi pääsi ravintolaan töihin. Tienannut nyt talvellakin 800-900 euroa kuussa. Ihan hyvä raha lukiolaistytölle, kun kotona asuu ja ruuat ja muut kulut maksetaan. Sunnuntain tuplapalkat ovat hyvät.
Mitään en ole saanut koskaan sukulaisuuden tai kaveruuden perusteella. Niinpä en ole kaikenkaikkiaankaan saanut tai saavuttanut elämässä oikeastaan yhtään mitään. Ahdasmielinen sisäpiiri pieni pyörii tässä maassa ikävä kyllä.
Sain ainakin kolme ensimmäistä työpaikkaani ystävien ja tuttujen avulla.
Vanhempani olivat juopporingissä. En saanut töitä mistään. Vasta kun 18 vuotiaana vaihdoin kaupunkia ja hain sinne, missä nimi ei ollut tuttu, pääsin töihin.
N28
Sukutausta oli pikemminkin rasite kuin etu, eli en saanut. Kaikki työpaikkani olen hankkinut itse
En saanut. Mutta omat lapseni ovat saaneet. Toinen oli vain yhden kesän, toinen on ollut suhteilla saadussa työpaikassa vakituisena työntekijänä jo 3 vuotta, eli oli myös sopiva ja pätevä kyseiseen työhön.
Siinähän nuo lapsuuden kesät meni Perheen yrityksessä. Palkka noin puolet siitä mitä ulkopuolisille olisi pitänyt maksaa.
Sain, sitten minua vihattiin siellä kun kaikki tiesi että olen sen pikkupomon tytär. Asiasta puhuttiin minun kuullen.
No aika moni meni ysärillä oman vanhemman työpaikalle töihin. Niin minäkin.