Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saitko itse nuorena NEPOkesätyöpaikan?

Vierailija
21.12.2025 |

Eli auttoiko isä/äiti tai joku muu läheinen sinut kesätöihin? Kenties olit jopa vanhemman omalla työpaikalla töissä? Tai suvun firmassa? 

Oliko sinulla NEPOkesätyö?

Vaihtoehdot

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No aika moni meni ysärillä oman vanhemman työpaikalle töihin. Niin minäkin.

Vierailija
2/13 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ensimmäinen kesätyöpaikka oli isän firmassa. Sitten kun olin jo tarpeeksi oppinut ja raatanut pikkupalkalla, halusin enemmän palkkaa, ja hankkiuduin isän kaverin firmaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 16-vuotias, kun äiti sopi naapurin kanssa, että menen kuukaudeksi hoitamaan heidän lapsiaan. Sain siitä pientä taskurahaa. Vuotta myöhemmin päsin äidin työpaikalle kolmeksi viikoksi siivoamaan.

Sitten monta kesää tuli vietettyä mummolassa ilmaistöissä ylläpitoa vastaan. Maatalo, jossa hommaa riitti kesäisin.

Vierailija
4/13 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Joka kesä olin perheen pellolla heinätöissä, autoin tuorerehun teossa ja karjanhoidossa.

Vierailija
5/13 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat lapset ovat hommanneet ihan itse kesätyöpaikat. Nuorimmainen lukiota käyvä lapsi pääsi ravintolaan töihin. Tienannut nyt talvellakin 800-900 euroa kuussa. Ihan hyvä raha lukiolaistytölle, kun kotona asuu ja ruuat ja muut kulut maksetaan. Sunnuntain tuplapalkat ovat hyvät.

Vierailija
6/13 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään en ole saanut koskaan sukulaisuuden tai kaveruuden perusteella. Niinpä en ole kaikenkaikkiaankaan saanut tai saavuttanut elämässä oikeastaan yhtään mitään. Ahdasmielinen sisäpiiri pieni pyörii tässä maassa ikävä kyllä.

Vierailija
7/13 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain ainakin kolme ensimmäistä työpaikkaani ystävien ja tuttujen avulla. 

Vierailija
8/13 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempani olivat juopporingissä. En saanut töitä mistään. Vasta kun 18 vuotiaana vaihdoin kaupunkia ja hain sinne, missä nimi ei ollut tuttu, pääsin töihin.

N28

Vierailija
9/13 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koska en ikinä saanu kesätöitä

Vierailija
10/13 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukutausta oli pikemminkin rasite kuin etu, eli en saanut. Kaikki työpaikkani olen hankkinut itse

Vierailija
11/13 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saanut. Mutta omat lapseni ovat saaneet. Toinen oli vain yhden kesän, toinen on ollut suhteilla saadussa työpaikassa vakituisena työntekijänä jo 3 vuotta, eli oli myös sopiva ja pätevä kyseiseen työhön.

Vierailija
12/13 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinähän nuo lapsuuden kesät meni Perheen yrityksessä. Palkka noin puolet siitä mitä ulkopuolisille olisi pitänyt maksaa. 

Vierailija
13/13 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain, sitten minua vihattiin siellä kun kaikki tiesi että olen sen pikkupomon tytär. Asiasta puhuttiin minun kuullen.