Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jokaisella 40 kymppisellä pitäisi olla rahaa

Vierailija
20.12.2025 |

tallentettuna pahan päivän varalta.

Miten elätte että ette saa säästöön mitään ?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Velaton omistusasunto Helsingissä (100 neliötä) + perityt asunnot Helsingissä. Tilillä ei ole mitään.

Vierailija
22/28 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai muun ikäsillä ei tartte olla? Itselläni on jotain säästöjä ja se on ihme mun tilanteessa: pienipalkkasissa töissä ja nyt pienellä tk-eläkkeellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kaksi kaksikymmppistä. Enkä puhu naisista.

Puhutko euroista?

Vierailija
24/28 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kukaan ei ikinä ole ANTANUT minulle rahaa eikä työpaikkoja, vaan olen aina pyrkinyt itse ANSAITSEMAAN oman palkkani ja seuraavan ylennyksen tai työpaikan. "

Hienostipa olet sitten elänyt varastamalla rahasi tähän asti jos kukaan ei ole niitä rahoja sinulle antanut. Kertoo kaiken teistä kokoomuspelleista. Ei ihme että valtion kassa on tyhjä kun on näitä varkaita vaan.

Myyn työnantajalleni työni tuottaman liiketoimintahyödyn. 

Siinä on aika iso ero vrt siihen että odottaisin että työnantaja ANTAA minulle rahaa. 

Minä tuotan heille tietyn tuloksen, ja he maksavat siitä tuloksesta. Viimeisen 30v aikana olen nostanut työttömyyskorvausta tasan yhdeltä (1) kuukaudelta. 

Viimeksi kun jäin työttömäksi niin kolme entistä työnantajaani otti yhteyttä ja kyseli olisinko kiinnostunut tulemaan takaisin heidän tiimiinsä. 

Vierailija
25/28 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolme vuotta rakennusalan lamaa on vienyt säästöt ap. Oliko muuta ap?

Hae Norjaan töitä. Rikastut heti jos tuonn alan miehiä olet. 

Vierailija
26/28 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Mulla on 5 kuukauden nettopalkkaa vastaava summa tarvittaessa nopeasti irroitettavissa, ja toistasataatuhatta pitkäaikaisissa sijoituksissa. 

Mutta olenkin 50 kymppinen. 

Oleellista on säästää pitkäjänteisesti, ja elää niin että oma materiaalinen elintaso (vaatteet, autot, matkat, kulutus) on vain 90% siitä mikä olisi mahdollista. 

Silloin jää aina 10% säästöön. 

Olet 500-vuotias?

Ja paskasti sijoitettu ja säästetty kun koko ajan 10% pantu sivuun eikä päälle 400 vuoden säästöinä ole saatu kuin 5 kuukauden palkat säästöön. ja pitkäaikaisissakin vain 200 000 euroa. Onhan tuo peräti 500 euroa per vuosi saatu pitkäaikaisiin säästöihin. (tuottoineen ja koronkorkoineen)

Vierailija
27/28 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tilillä rahaa. 

On kuitenkin omaisuutta ja kaksi aikuista lasta yksin kasvattanut ja kouluttanut. Silloin maksoi lukiossakin kirjat, eivätkä voineet samoja käyttää kun on sen verran ikäeroa. Yhden palkalla on perhettä vaikea viedä eteenpäin ja säästää vielä tilille jotain. Lapset sai harrastaa ja sai ajokortit jne. Aina on ollut rahareikiä. Ellei muuta niin auto leviää. Onneksi terveyttä on ollut.

Montako muksua aloittajalla on ja onko puoliso? Helppo huudella.

Vierailija
28/28 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kuitenkin jos tasaisesti säästää (ja sijoittaa) 400€/kk niin viisikymppisenä voi jäädä elämään sijoitussalkkunsa tuotolla koska varallisuutta on kertynyt siinä vaiheessa noin 470.000€ joka tuottaa vuodessa 32.000€ pääomatuloja." 

7% tasainen NETTOtuotto-oletus on täysin epärealistinen. Se vaatii 10% bruttotuoton jos meinaat elää pelkillä osingoilla. Turvalliseksi 30 vuoden nostosummaksi on tutkittu noin 4% bruttotuoton. Silloin on 95% todennäköisyys että rahat eivät lopu ennen 30 vuoden rajaa (perustuen historiallisiin tuottoihin eri aikajaksolla, eli taattu sekään ei tietenkään ole). 

Oikea, turvallinen nostomäärä olisi siis noin 20 000e miinus verot. Kyllä sillä ehkä just ja just elää jos on myös maksettu asunto johon ei tarvita elämän aikana isoja remontteja, mutta itse en kyllä noin vähällä töistä jäisi pois.  Ja sinulle en suosittelisi missään nimessä ennen kuin opiskelet aiheesta enemmän. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kolme