Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko timmi tiimalasivartalo 40-vuotiaalla harvinainen?

Vierailija
19.12.2025 |

Jos on erottuva vyötärö, timmit pakarat ja keskikoon rinnat. 

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä se vartalo kyllä iän myötä muutu tiimalasiksi, ellei vartalo ole sen mallinen. Kun lihominenkin tapahtuu yleensä sen vartalomallin mukaan. 
Missähän iässä ne lantiot muuten teidän mielestä leviää vaikka selvästi leveämmäksi kuin teini-iässä? 

Kyllä ylipainoisella (keski-ikäisellä) tiimalasi on yleisempi kuin  ormaalipainoisella. Itseni lisäksi tunnen muitakin. Hoikkana  nuorella iällä olin täysin tasapaksu. Kun lihoin, aloin lihoa takapuolesta, reisistä ja rinnoista, ja tuli "afrikkatyyliset pakarat" . Jostain syystä vyötärölle ei ole kerääntynyt samassa suhteessa varastorasvaa. Hartiat ovat luonnostaan naiseksi leveät, eli en ole lainkaan A-linjainen. Painan hieman yli 100kg. 

Kehon malli ei muutu laihtuessa tai lihotessa.

Totta kai muuttuu. Luuranko on kaikilla melko samanlainen, ja kehon malli tulee siitä minne kudosta eli lihasta tai rasvaa kertyy. Mäkin olin nuorempana mallia H eli vyötärö ja lantio olivat edestä katsottuna tasapaksut ja rinnat pienet. Nykyään rinnoissa ja pepussa on enemmän rasvaa & lihasta, mutta vyötärö sama kuin nuorena. Olen edestäpäin selkeä tiimalasi.

- eri

Vierailija
42/58 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä se vartalo kyllä iän myötä muutu tiimalasiksi, ellei vartalo ole sen mallinen. Kun lihominenkin tapahtuu yleensä sen vartalomallin mukaan. 
Missähän iässä ne lantiot muuten teidän mielestä leviää vaikka selvästi leveämmäksi kuin teini-iässä? 

Itsellä ainakin levisi hieman lantio noin lukion aikana. Sen jälkeen edelleen molemmissa raskauksissa, tai synnytyksissä.

vartalo on nyt sius vahvemmin tiimalasi kuin teini-iässä. Vyötärö on levennyt mutta edelleen suhteellisen kapea, ehkä 70 cm ( en juuri mittaile) ja lantio levinnyt hurjasti teini-iästä, nyt varmaan liki 100 cm.

Rintakehäkin on levinnyt iän myötä, ja rintojen koko kai aika sama,  B-C.

Pylly pyöreä ja olen kiinteän mallinen.

Lähinnä voin kiittää tästä geenejä, jotenkin yhdistynyt äidin kiinteys ja isän suvun naisten sirous minussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman ot. Katson youtubesta pieruvideoita. Niitä on kuvattu esim. Los Angelesissa vilkkailla kaduilla. Huomiota kiinnittää ihmisten hoikkuus. Ei tietoakaan amerikkalaisesta ylipainosta. 

Vierailija
44/58 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkä ikä ei pakota lihomaan.Yleensä kyse on lihasten hukkaamisesta ja pienentyneestä energiankulutuksesta.

Vierailija
45/58 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ole koskaan ollut tiimalasivartaloa. Vyötärö erottuu vain reilusti alipainoisena. Tuskin on niinkään kysymys iästä, vaan vartalotyypistä ja geeneistä.

Vierailija
46/58 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipa hyvä mieli :)

t: tiimalasi 54v

Vierailija
47/58 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne geenit, ne geenit. Ja painonhallinta, ravinto, liikunta toki tukemassa.

Geeneillä ei voi selittää ainakaan ylipainoa. Se on ihan vain itsekuria ja liikunnan tulisi joka tapauksessa kuulua normaalin aikuisen arkeen.

Itsekurilla ei ole painon kanssa mitään tekemistä. Liikuntakaan ei painon kanssa tapellessa autuaaksi tee. Lakkaa sepittämästä omiasi.

Vierailija
48/58 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tasapaksu. Kun olin nuorena hoikka alle 50kg niin olin tasaisen hoikka. Ei saa minusta tiimalasia. 

Vierailija
49/58 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiimalasivartalo on. BMI 24 petite. 60+

Vierailija
50/58 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulipa hyvä mieli :)

t: tiimalasi 54v

Niin mistä?

Vierailija
51/58 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, on, mutta ei siitä oikein mitään iloa ole, kun istuvia vaatteita on mahdotonta löytää, koska kauppojen valikoimat on tehty aivan eri mallisille

Vierailija
52/58 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsellä ainakin levisi hieman lantio noin lukion aikana. Sen jälkeen edelleen molemmissa raskauksissa, tai synnytyksissä.

vartalo on nyt sius vahvemmin tiimalasi kuin teini-iässä. Vyötärö on levennyt mutta edelleen suhteellisen kapea, ehkä 70 cm ( en juuri mittaile) ja lantio levinnyt hurjasti teini-iästä, nyt varmaan liki 100 cm.

Rintakehäkin on levinnyt iän myötä, ja rintojen koko kai aika sama,  B-C.

Pylly pyöreä ja olen kiinteän mallinen.

Lähinnä voin kiittää tästä geenejä, jotenkin yhdistynyt äidin kiinteys ja isän suvun naisten sirous minussa.

Mitä ikäluokkaa siis nyt olet?

Itselläni on lantio juurikin tuon 100cm, vyötärö 63cm. Ei ole muutamia senttejä enempää muuttunut sen jälkeen kun kehittyi, teini-ikäisellä tyttärelläni on 5cm kapeampi lantio kuin minulla (ja on minua 7cm lyhyempi). 
Kapeimmillaan mulla taisi olla lantio parikymppisenä noin 95cm ja vyötärö 58cm. Olin silloin jo synnyttänyt, eli ei sekään ole vaikuttanut. 

Vierailija
53/58 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla on timmi tiimalasi muutamasta liikakilosta huolimatta. Olen lähempänä 50 kuin 40

Vierailija
54/58 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sillä mitään väliä?

Ap kaavailee itselleen Milf haaremia? 

Vierailija
55/58 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tiimalasivartalo ja olen 50-vuotias.

Käyn välillä salilla ja kävelenkeillä. Eli kiitos geenit! :)

Vierailija
56/58 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tasapaksu. Kun olin nuorena hoikka alle 50kg niin olin tasaisen hoikka. Ei saa minusta tiimalasia. 

Eikä minusta. Vyötärö L kokoa ja lantio S kokoa. Rinnanympärys M. Kokotaulukon mukaan. 

Vierailija
57/58 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella harvalla on tiimalasivartalo edes yrittämällä. 

Ehkä jollain ylipainoisella, todella isorintaisella, jolla läski on kertynyt kaikkialle muualle paitsi vatsanseudulle (tiedän yhden tällaisen naisen, hän on 60v, hän on tiimalasimallia)

Vierailija
58/58 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yli 60 v. nainen ja painon pudotuksen jälkeen hoikka omppuvartaloinen. Lantio on kapea, rinnat kohtalaisen kokoiset, raajat kapeat ja olen nyt myös saanut aikaiseksi jonkun näköisen vyötärönkin ja siihen on vaikuttanut paitsi ruokavalio niin myös liikunta; reipastahtinen kävely, kuntosalilla pari kertaa viikossa erityisesti pakaralihaksiin ja reisiin sekä jonkun verran vyötäröön kohdistuvaa treeniä ja sitten kotona hulavanteen pyöritystä n. 15-20 min./5-6 päivä viikossa ja tällä viimeksi mainitulla saa kyllä varttuneempikin lady varmasti vyötärön seudun kiinteäksi. Kroppa vaatii jatkuvaa hoitoa pysyäkseen kunnossa ja varsinkin ikääntyvillä hyvässä kunnossa ja tasapainossa oleva vartalo vaikuttaa paljon terveyteenkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi viisi