Onko timmi tiimalasivartalo 40-vuotiaalla harvinainen?
Jos on erottuva vyötärö, timmit pakarat ja keskikoon rinnat.
Kommentit (58)
Vierailija kirjoitti:
Eikä se vartalo kyllä iän myötä muutu tiimalasiksi, ellei vartalo ole sen mallinen. Kun lihominenkin tapahtuu yleensä sen vartalomallin mukaan.
Missähän iässä ne lantiot muuten teidän mielestä leviää vaikka selvästi leveämmäksi kuin teini-iässä?
Itsellä ainakin levisi hieman lantio noin lukion aikana. Sen jälkeen edelleen molemmissa raskauksissa, tai synnytyksissä.
vartalo on nyt sius vahvemmin tiimalasi kuin teini-iässä. Vyötärö on levennyt mutta edelleen suhteellisen kapea, ehkä 70 cm ( en juuri mittaile) ja lantio levinnyt hurjasti teini-iästä, nyt varmaan liki 100 cm.
Rintakehäkin on levinnyt iän myötä, ja rintojen koko kai aika sama, B-C.
Pylly pyöreä ja olen kiinteän mallinen.
Lähinnä voin kiittää tästä geenejä, jotenkin yhdistynyt äidin kiinteys ja isän suvun naisten sirous minussa.
Hieman ot. Katson youtubesta pieruvideoita. Niitä on kuvattu esim. Los Angelesissa vilkkailla kaduilla. Huomiota kiinnittää ihmisten hoikkuus. Ei tietoakaan amerikkalaisesta ylipainosta.
Pelkkä ikä ei pakota lihomaan.Yleensä kyse on lihasten hukkaamisesta ja pienentyneestä energiankulutuksesta.
Ei mulla ole koskaan ollut tiimalasivartaloa. Vyötärö erottuu vain reilusti alipainoisena. Tuskin on niinkään kysymys iästä, vaan vartalotyypistä ja geeneistä.
Tulipa hyvä mieli :)
t: tiimalasi 54v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne geenit, ne geenit. Ja painonhallinta, ravinto, liikunta toki tukemassa.
Geeneillä ei voi selittää ainakaan ylipainoa. Se on ihan vain itsekuria ja liikunnan tulisi joka tapauksessa kuulua normaalin aikuisen arkeen.
Itsekurilla ei ole painon kanssa mitään tekemistä. Liikuntakaan ei painon kanssa tapellessa autuaaksi tee. Lakkaa sepittämästä omiasi.
Olen tasapaksu. Kun olin nuorena hoikka alle 50kg niin olin tasaisen hoikka. Ei saa minusta tiimalasia.
Tiimalasivartalo on. BMI 24 petite. 60+
Vierailija kirjoitti:
Tulipa hyvä mieli :)
t: tiimalasi 54v
Niin mistä?
Joo, on, mutta ei siitä oikein mitään iloa ole, kun istuvia vaatteita on mahdotonta löytää, koska kauppojen valikoimat on tehty aivan eri mallisille
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä se vartalo kyllä iän myötä muutu tiimalasiksi, ellei vartalo ole sen mallinen. Kun lihominenkin tapahtuu yleensä sen vartalomallin mukaan.
Missähän iässä ne lantiot muuten teidän mielestä leviää vaikka selvästi leveämmäksi kuin teini-iässä?
Itsellä ainakin levisi hieman lantio noin lukion aikana. Sen jälkeen edelleen molemmissa raskauksissa, tai synnytyksissä.
vartalo on nyt sius vahvemmin tiimalasi kuin teini-iässä. Vyötärö on levennyt mutta edelleen suhteellisen kapea, ehkä 70 cm ( en juuri mittaile) ja lantio levinnyt hurjasti teini-iästä, nyt varmaan liki 100 cm.Rintakehäkin on levinnyt iän myötä, ja rintojen koko kai aika sama, B-C.
Pylly pyöreä ja olen kiinteän mallinen.
Lähinnä voin kiittää tästä geenejä, jotenkin yhdistynyt äidin kiinteys ja isän suvun naisten sirous minussa.
Mitä ikäluokkaa siis nyt olet?
Itselläni on lantio juurikin tuon 100cm, vyötärö 63cm. Ei ole muutamia senttejä enempää muuttunut sen jälkeen kun kehittyi, teini-ikäisellä tyttärelläni on 5cm kapeampi lantio kuin minulla (ja on minua 7cm lyhyempi).
Kapeimmillaan mulla taisi olla lantio parikymppisenä noin 95cm ja vyötärö 58cm. Olin silloin jo synnyttänyt, eli ei sekään ole vaikuttanut.
No mulla on timmi tiimalasi muutamasta liikakilosta huolimatta. Olen lähempänä 50 kuin 40
Vierailija kirjoitti:
Onko sillä mitään väliä?
Ap kaavailee itselleen Milf haaremia?
Minulla on tiimalasivartalo ja olen 50-vuotias.
Käyn välillä salilla ja kävelenkeillä. Eli kiitos geenit! :)
Vierailija kirjoitti:
Olen tasapaksu. Kun olin nuorena hoikka alle 50kg niin olin tasaisen hoikka. Ei saa minusta tiimalasia.
Eikä minusta. Vyötärö L kokoa ja lantio S kokoa. Rinnanympärys M. Kokotaulukon mukaan.
Todella harvalla on tiimalasivartalo edes yrittämällä.
Ehkä jollain ylipainoisella, todella isorintaisella, jolla läski on kertynyt kaikkialle muualle paitsi vatsanseudulle (tiedän yhden tällaisen naisen, hän on 60v, hän on tiimalasimallia)
Olen yli 60 v. nainen ja painon pudotuksen jälkeen hoikka omppuvartaloinen. Lantio on kapea, rinnat kohtalaisen kokoiset, raajat kapeat ja olen nyt myös saanut aikaiseksi jonkun näköisen vyötärönkin ja siihen on vaikuttanut paitsi ruokavalio niin myös liikunta; reipastahtinen kävely, kuntosalilla pari kertaa viikossa erityisesti pakaralihaksiin ja reisiin sekä jonkun verran vyötäröön kohdistuvaa treeniä ja sitten kotona hulavanteen pyöritystä n. 15-20 min./5-6 päivä viikossa ja tällä viimeksi mainitulla saa kyllä varttuneempikin lady varmasti vyötärön seudun kiinteäksi. Kroppa vaatii jatkuvaa hoitoa pysyäkseen kunnossa ja varsinkin ikääntyvillä hyvässä kunnossa ja tasapainossa oleva vartalo vaikuttaa paljon terveyteenkin.
Totta kai muuttuu. Luuranko on kaikilla melko samanlainen, ja kehon malli tulee siitä minne kudosta eli lihasta tai rasvaa kertyy. Mäkin olin nuorempana mallia H eli vyötärö ja lantio olivat edestä katsottuna tasapaksut ja rinnat pienet. Nykyään rinnoissa ja pepussa on enemmän rasvaa & lihasta, mutta vyötärö sama kuin nuorena. Olen edestäpäin selkeä tiimalasi.
- eri