Lue keskustelun säännöt.
Alue: Vauvakuume, synnytys ja taaperot
vauvan vaatteiden värjäys?
22.04.2007 |
kun mulla ois muutamia pikkuisia vaatteita, jotka vois saada uutta eloa värjäyksestä... niin sellasta tulin miettineeksi, että kuinka hyvin vauvan iho kestää moista? jääkö siitä kangasväristä (sellanen pieni pyöreä rasia, ei pesukoneväri) jotain allergisoivaa tms siihen vaatteeseen? uskallanko siis värjätä ihan pikkuisen vauvan vaatetta?
kokemuksia tai muuta tietoa, kiitos!
Tiina ja vauvanen rv 36 :)
Kommentit (2)
Mä oon kanssa noita pikkubodyja pesukonevärillä värjällyt, eikä meidän pienen iho ainakaan ole mitenkään oireillut. Aion värjätä myös nämä nyt käytössä olevat uusiksi jos ei porkkana- ja mustikkatahrat suostu peussa lähtemään. Ja vaatteet on kuin uusia!
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Vauvakuume, synnytys ja taaperot
...olen itse vanhoja vauvanvaatteita laittanut uuden värisiksi ja ihan just noita pienimpiä 50-56 senttisiä eikä mitään oireita ole tullut. Ja nimenomaan alusvaatteita eli kietaisupaitoja ja pikkuhousuja olen värjäillyt.
Käsinväri on samaa tavaraa ja nehän voi sitten vaan huuhtoa kunnolla koneessa ja pestä vielä ennen käyttöönottoa värjäyksen jälkeen. Mun kokemuksen mukaan dylon värit myös pysyy hyvin eli eivät haalistu eivätkä värjää seuraavissa pyykeissä muita vaatteita.