Pörssisähköasiakkaana en oikein ymmärrä lehtien jatkuvaa uutisointia, onko pörssisähkö halpaa vai kallista
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/430a56af-648b-430b-a286-c04be41d5ad3
Totuushan on, ettei pörssisähkön keskihinta kerro sitä, tuleeko pörssisähkö vai määräaikainen sopimus halvemmaksi. Omasta mielestäni pörssisähkön keskihinnalla voi ennemmin pyyhkiä ahteria kuin koittaa sen perusteella päättää, mikä on itselle paras sähkösopimus. Pörssisähkön todellisissa kustannuksissa kaiken keskiössä on, minkä hintaista pörssisähköä käytät ja kuinka paljon.
Tosin mulla on pörssisähkö tullut määräaikaista halvemmaksi, vaikka en ole muuttanut sähkönkäyttöäni mitenkään määräaikaiseen sopimukseen verrattuna. Enkä myöskään kyttäämällä kyttää pörssisähkön hintoja enkä ajoita sähkönkäyttöäni tiettyyn aikaan. Käytän silloin kun on tarve käyttää ja en käytä silloin kun ei ole tarvetta.
Kommentit (3)
Eikös pörssisähkön käyttäjän ensimmäinen ajatus ole se, miksi maksaa liikaa? Ainakin itse pörssiläisenä ajoitan monet asiat sille kohtaa, kun sähkö on halpaa jos sähkö maksaa 10sntiä klo 12-14 ja kello 15 enää 2sntiä, pesen pyykit klo 15. Ainakin omaa kulutukseenimplrssisähkö on caikuttanut paljon ja sähkölaskut tippuneet 1/3 siitä mitä se oli jatkuvan sopimuksen aikana.
Olen huomannut että on "helppo" uutisaihe jos ei muutakaan ole.