Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Harrastaako muut täällä illalliskutsuja?

Vierailija
12.12.2025 |

Minä ja minun mieheni ja muutama muu pariskunta olemme alkaneet pitää illalliskutsuja säännöllisesti noin kerran kuussa. Idea lähti liikkeelle kun juttelimme siitä, miten meidän isovanhempiemme sosiaalinen elämä pyöri illalliskutsujen ja erilaisten kotona pidettyjen partyjen ympärillä. Oli rapujuhlia, glögipartyja ja illallisia, joissa tarjoiltiin vähän eksoottisimpiakin ruokalajeja. Äitini muisteli, että mummuni valmisti currya illallisvierailleen joskus 1970-luvun alussa.

Olemme nyt herättäneet henkiin tämän perinteen ja tuloksena on ollut aivan ihania iltoja. Tapaamisillemme on muodostunut vähän retroteemoja, miehillä on puku tai pikkutakki päällä, daameilla usein leninki ja klassinen kampaus. Meillä on vähän sanaton sopimus tästä, ja jokainen toteuttaa illalliskutsujen ideaa omalla tavallaan. Itse en ole, ainakaan vielä, kovin hyvä kokki, mutta tykkään tehdä cocktail-paloja ja jälkkäreitä ja mies saa hoitaa pääruoan. Oma pikku juttuni ovat kukka-asetelmat. Olen harrastanut ikebanaa ja kukkien asettelua muutaman vuoden ja tykkään tehdä retrohenkisiä asetelmia illalliskutsuillemme, esim eteiseen toivottamaan vieraat tervetulleiksi.

Kutsumme aina mukaan myös ystäviä tai kollegoja pienen ydinporukkamme ulkopuolelta, Hyvän vierasjoukon kokoaminen on illallisten onnistumisen kannalta ensiarvoisen tärkeää. Kiva kun mukana on eri alojen asiantuntijoita ja jonkun asia palavasieluisia harrastajia. Se pitää keskustelun vilkkaana.

Harrastatteko te tällaisia kutsuja tai miltä ne teistä kuulostavat? Haluaisitteko kenties kokeilla? Suosittelen lämpimästi!

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kaksi