Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Haluan saada mini-minän" = narsismia?

Vierailija
12.12.2025 |

Jotkut haluaa lapsen siksi että siitä tulisi "mini-minä" ja että lapsi näyttää itseltä, ja lapsi kasvatetaan tekemää samat asiat mitä itse teki lapsena/nuorena.

Onko se narsismia? Miksi lapsesta pitää saada kopio itsestä?

Mitä jos oma lapsi ei näytä itseltä eikä käyttäydu samoin, onko lapsi silloin pettymys minä-minän haluajalle?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsismia on se, ettei halua ottaa kestään muusta vastuuta. Vain itse on tarpeeksi täydellinen.

Vierailija
2/5 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

EIhän ne geenit niin mene.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole narsismia. Katso nyt ensin mitä se tarkoittaa. 

Vierailija
4/5 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai se on narsistinen ajatus. Se ei kuitenkaan tietenkään pelkästään tee ihmisestä personallisuushäiriöistä narsistia. Monella tuollaiset ajatukset ovat kypsymättömyyttä. Normaali, kehityskykyinen ihminen sitten lapsen saatuaan vähitellen siinä tajuaa, että lapsi on oma yksilönsä, erillinen äidistä ja isästä, ja arvostaa ja rakastaa häntä sellaisena kuin hän on. Persoonallisuushäiriöinen taas oikeasti pettyy ja voi lapselleen avoimesti ilmaista, että tämä on vääränlainen. 

Vierailija
5/5 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla äidillä ainakin oli. Piti saada lapsia että pääsi (maatalon tyttönä) itse esittämään että nyt ollaan akateemista parempaa väkeä työntämällä lapset pianotunneille, pingottamaan koulussa, konservatorioon, lääkikseen jne. Joka välissä tuputti ja aivopesi omia toteutumattomia unelmiaan lasten suoritettavaksi.

Hienosti kasvatti kaiken oikein tehneen ja nyt elämäänsä vihaavan burnouttilaisen kultalapsen ja sitten omia polkuja seuranneen perheestä etääntyneen masentuneen paskalapsen jonka kaikki valinnat on aina pitänyt haukkua maanrakoon.

Nousee niskakarvat pystyyn jos lapsista pitää puhua oman itsen jatkeena. Miten olisi että ovat ihan omia erillisiä ihmisiään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yksi