Nyt sitten ei oo ruokaa eikä rahaa loppukuuksi...Kiitos hallitus, kiitos kela! Tätä he ilmeisesti toivovat. Tosi kiva joulu tulossa meille!
Olemme joutuneet työttömiksi pari vuotta sitten, ja 2 (4&7v) lasta on. Pärjäsimme ihan OK vielä ennen kuin nykyhallituksen leikkaukset veivät tuista suuren osan pois...Nyt sitten on viimein tilanne, että ei ole enää rahaa, ja ruoat riittää huomiseen asti. ilmeisesti tämä on hallituksen tavoite
Kommentit (125)
Vierailija kirjoitti:
Teitä lienee kaksi aikuista? Etsikää töitä, hanttihommia, mitä vaan. Ei kai kukaan voi elää koko ajan arkea pelkkien tukien varassa.
kirkon diakonilta saa usein apua hätätilanteessa, esim. ruokaan liittyen.
Eikä tarvitse kuulua kirkkoon apua saadakseen. Saatte varmasti apua ruokaan ja sähkölaskuihin diakoniasta, koska teillä on pieniä lapsia. Yksinäisen ihmisen on tosi vaikeaa saada mitään apua mistään.
Lapsilisät tulevat tilille tiistaina, huoli pois.
Teette aattona keikkaa koko perhe: joulupukki, joulumuori ja tontut. Ehditte helposti heittää sellaiset 10 keikkaa illassa ja voitte laskuttaa 50 euroa keikka. Helpot viis hunttia kasassa. Verovapaana.
Montako euroa se hallitus on teiltä varastanut, mistä ja mitä rahaa sait aikaisemmin?
Jonnekin muuhun instanssiin ehkä kannattaisi ottaa yhteys kuin vauvapalstaan. Emme täältä pysty auttamaan.
Vierailija kirjoitti:
Kokoomus tekee koko Suomesta köyhän, johonkin Bulgariaan ja Kosovoon verrattavissa olevan maan.
Höpö höpö! Teistä tukipelleistä vain tuntuu siltä, kun ette saa yhtä paljon ilmaista rahaa kuin ennen.
Vähän vaikea ymmärtää, että jos olitte töissä, niin eikö teille kertynyt lainkaan säästöjä? Vakavasti puhuen Suomen tilanne on niin heikko, että leikkauksia ja julkisten palvelujen karsimista tulee vielä monta vuotta putkeen. Asiat on nyt vielä hyvin verrattuna ensi vuosikymmeneen.
Vierailija kirjoitti:
Ettekö pstyneet ennakoimaan yhtään? Käy hakemassa diakoniasta apua, pls lasten takia.
Ei, kun nämä ovat tottuneet siihen, että tukiraha tupsahtaa tilille kuin Manulle illallinen. Onkin järkytys, että nyt pitäisi tehdäkin jotain rahan eteen.
No paljonkos niitä tukia on nyt sitten lähtenyt pois? Että ihan molemmat olette olleet työttömänä pari vuotta. Ja koulutus on mikä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teitä lienee kaksi aikuista? Etsikää töitä, hanttihommia, mitä vaan. Ei kai kukaan voi elää koko ajan arkea pelkkien tukien varassa.
kirkon diakonilta saa usein apua hätätilanteessa, esim. ruokaan liittyen.Ei saa. Emme elä enää 1970-luvulla.
Mitä sönkötät, mä kävin siellä eilen noutamassa 50€ lahjakortin tohon s-markettiin ruoka-avustuksena. Että älä jauha paskaa, joku tyhmempi voi uskoa.
Kukaan tuossa tilanteessa oikeasti oleva ei tulisi siitä tänne puhumaan
Vierailija kirjoitti:
Mun duunikaveri on yh äiti, neljä mukulaa. Pieni palkka, asuu viuokralla ja saa kaikki tuet mitä vain voi.
Lähtevät koko perhe jouluksi Thaimaahan!
Pitäähän sitä roska-sakkia aina palkita ja hyysätä.
Kysyppä diakonilta, minä sain joulukassin tänään, onhan se jotakin, sain kahvia pkt. puuroriisi pkt, piparit, glögin, maidon, klassikot suklaarasian.
Älä puhu paskaa. Mene leipäjonoon tai hakeudu Ruotsiin hu0raksi.
Vierailija kirjoitti:
Lopeta myös tupakanpoltto sekä valmisruokien osto. Tee ruoka itse, aamupalaksi puuroa, eikä mitään kalliita myslejä ja muroja. Välipalaksi hedelmä, jätä makupalat ja patukat kauppaan. Kävele keskustaan, äläkä kurvaa autolla tai bussilla. Käy kirpparilla ostamassa vaatteet, luistimet ym. Lopeta shoppailu!
"kävele keskustaan"
Sulla jokin kristallipallo jolla tiedät missä AP asuu? :DD
Mitä jos keskustaan on 20km?
Vierailija kirjoitti:
Sitten töihin ja lopetatte loisimisen
Sulla tarjota heille työtä? ja kaikille työttömille suomalaisille? Jos ei, pitäisin naaman kiinni.
Just joo. Suomi on täynnä järjestöjä, säätiöitä ym pilipali yhdistyksiä joilta voit hakea tukea jotka ne on saaneet verovaroista, ne auttaa, samoin entinen sossu, siis jos oikeasti rahat on loppu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten töihin ja lopetatte loisimisen
Sulla tarjota heille työtä? ja kaikille työttömille suomalaisille? Jos ei, pitäisin naaman kiinni.
Tämä! Niitä töitä ei vaan ole ja silti joku va jakki käskee menemään töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun duunikaveri on yh äiti, neljä mukulaa. Pieni palkka, asuu viuokralla ja saa kaikki tuet mitä vain voi.
Lähtevät koko perhe jouluksi Thaimaahan!
Pitäähän sitä roska-sakkia aina palkita ja hyysätä.
Toisaalta itse tiedän että on myös perheitä ja yksittäisiä ihmisiä jotka taistelee joka kuukausi siitä että saavat heille kuuluvan tuen, tekevät monesti valinnan joka ruoka tai lääkkeet, laskut tai ruoka, vuokra tai laskut yms. Uusista vaatteista, kengistä yms vain haaveilevat, edes kirpparitavaraan ei ole varaa.
No kysele vaikka tuttavilta josko voisit tehdä heillä joulusiivouksen pientä rahallista korvausta vastaan. Jos joku mun tuttuni tuota multa kysyisi niin viiskymppisen voisin maksaa 2-3 tunnin työstä suoraan käteen.